ועד ההורים העירוני טוען: עיריית כפר סבא פתחה במכרז הזנה לצהרונים ולא שיתפו אותנו

עיריית כפר סבא בהובלת החברה לתרבות ופנאי פתחה במכרז הזנה לצהרונים בעיר, במטרה להביא לילדים ארוחת צהריים מזינה, בריאה, מגוונת וטעימה, על פי הוראות משרד הבריאות. יש לציין כי המכרז הינו בשיתוף הנהגת ההורים העירונית, שנציגים מטעמם לוקחים חלק בוועדה המקצועית המלווה את המכרז.

המכרז, כפי שפורסם באתר העירייה, כולל דרישות סף ביניהן: מפרט דרישות, ניקוד לגבי איכות ספק המזון, המלצות על הספק, סיור במפעל ועוד. כמו כן, דיאטנית קלינית חיצונית תלווה את תהליך המכרז ואת בחירת הספק. כאמור, מטרת המכרז להבטיח שילדי הצהרונים יזכו בארוחת הצהריים שתענה על ציפיות ההורים והילדים מבחינת איכות, בריאות, גיוון המזון ואופן הגשתו לילדים.

יתרה מזאת, יש לציין כי על שיטת ההזנה שתיבחר להיות בריאותית ועומדת בתנאי חוזר מנכ”ל של משרד הבריאות. כמו כן, שתתן מענה איכותי, מזין ובריא גם לילדים עם אלרגיות, ילדים צמחוניים או טבעוניים ועוד. יבחנו גם אופן הובלת המזון, טמפרטורת המזון והכלים שבו הוא מוגש.

יאיר משיח, מנכ”ל החברה לתרבות ופנאי, “מטרת המכרז החדש למצוא פרויקט הזנה מתאים לילדי הצהרונים, שמבחינה לוגיסטית יהיה קל לתפעל אותו, ושאיכות האוכל תהיה גבוהה בפרמטרים: בריא, מזין וטעים. אנו רואים בשירות ההזנה חלק בלתי נפרד מהחזון שלנו שדוגל במתן פנאי איכותי ומצוין לילדים במסגרת הצהרון ובכל פעילויות הפנאי שמבחינתו הינם המשך טבעי של הרצף החינוכי שזוכה וראוי לקבל כל ילד במערכת החינוך בעירנו”.

ועד ההורים מסר כי “בשל בעיות בפרויקט ההזנה בבתי הספר פנו אלינו מהחברה לתרבות ופנאי, שמפעילה את הצהרונים וביקשו לבחון שינוי בהזנה בבתי הספר. חברי ועדת צהרונים של ההנהגה נפגשו עם החברה לתרבות ופנאי, בחרו שני נציגים מהועדה שיהיו חברים בועדת המכרז. בשלב מסוים, כשהדיונים אודות מבנה המכרז ותכניו עדיין לא הסתיימו, לגישתנו, בחרה החברה לתרבות ופנאי לצאת עם המכרז לציבור כסגור, ללא תיאום עם נציגי ההנהגה וללא ידיעתם. עמדתנו היא שהדיונים בעניין המכרז עדיין לא הסתיימו, ולכן לא היה ראוי להוציאו לציבור עדיין. לפיכך האמירה שהוא בשיתוף הנהגת ההורים הינה מטעה; אנחנו הופתענו לקרוא את ההודעה בדיוק כמו כולם. נמשיך ונעדכן”.

תגובות