מאות תגובות על רקע טענה להדתה בהיכל התרבות העירוני

מדובר באירועי יום ירושלים שהתרחשו בהיכל התרבות בעיר.

תלמידי כצנלסון קיבלו הנחיה לשבת בנפרד – בנים לחוד ובנות לחוד.

 

מאות תגובות בקבוצת כפר סבא שלנו – לחצו כאן להצטרפות 

עילאי הרסגור הנדין חבר מועצת העיר :”חשבתי שראיתי כבר הכל, אבל היום הידרדרנו שנים רבות לאחור, ממש כמו הבנות שיושבות כאן מאחור באירוע שהתקיים הבוקר בהיכל התרבות ובו השתתפו תלמידי תיכון כצנלסון, אולפנת הראל ומדרשיית נועם. הבנות, גם החילוניות, נדרשו על ידי הצוות החינוכי לשבת בהפרדה ומאחורי הבנים שקיבלו את השורות הראשונות.
הגעתי לשם בעיצומו של המופע לרגל יום ירושלים והזדעזעתי. איזה מסר מערכת החינוך העירונית משדרת לילדים שלנו? מה אמורות לחשוב בנות בכיתה י’ כשמורה אומרת להן לשבת מאחור?”.
מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה כי “לא מדובר בהנחייה עירונית אלא במורה שהפעילה שיקול דעת מוטעה בעת שסידרה את התלמידים באולם. ההנחייה היחידה היתה להושיב את התלמידים לפי בתי ספר, אנו נחדד את הנהלים בנושא זה”.

בדף  בפייסבוק גם נרשמו תגובות רבות מאוד

 

 

תגובת מנהל תאטרון אספקלריא לפרסום על הפרדה בין בנים לבנות באולם בכפר סבא:”אמש פורסם כי באירוע לציון יום ירושלים מטעם עיריית כפר סבא בו השתתפו תלמידים ותלמידות דתיים וחילוניים נערכה באולם הפרדה בין הבנים לבנות.

חגי לובר, מנהל תיאטרון אספקלריא שההצגה מבית התאטרון “איזו מדינה” הועלתה באירוע הגיב ואמר: “עובדתית זה לא נכון. היו כאלה שישבו מעורב והיו כאלה שישבו בנפרד, כדרכן של אולפנות להיות נפרדות”. הוא הוסיף כי “אנשים מסוימים מחפשים כל מקום את הזאב הנורא ששמו הדתה. חבל שמחפשים בכל מקום לראות איך אנחנו יוצרים פלגנות במקום ובכנס שכל עניינו היה אחדות. הפרדה בין בנים לבנות הולמת את שיטת החינוך של אולפנות וישיבות תיכוניות ואם יש כאלה שמעוניינים לעשות פעילויות משותפות לבנים ובנות, לא כל כך נורא שהם בחרו לשבת בנפרד, חבל להפוך דווקא אירוע של קירוב לבבות ואחדות בין דתיים לחילוניים, בין דתיים לחילוניות, לאירוע מפלג”.

תגובות