מכת יתושים בכפר סבא : מאות תלונות תושבים ועדויות על עקיצות חמורות במהלך היום והלילה בכל רחבי העיר
מכת יתושים בכפר סבא : מאות תלונות תושבים ועדויות על עקיצות חמורות במהלך היום והלילה בכל רחבי העיר.
הילד שבתמונה נעקץ קשות כאשר ביקר בגן העירוני, גן נבל, בשכונת עליה ברחוב ויתקין בעיר. ההורים שוחחו עם מנכ”ל העירייה, איתי צחר, שהבטיח לשלוח תברואן מיד לאחר החג.
מהעירייה נמסר בתגובה “מידי שנה, בתקופת חילופי העונות עיריית כפר סבא בהובלת אגף איכות הסביבה מגבירה את ההיערכות כנגד פגעי היתושים, ובמיוחד כנגד שני היתושים הנפוצים בשרון: יתוש הטיגריס האסייתי ויתוש הכולכית. במסגרת זו, נוקטת העירייה בפעולות תברואתיות על מנת לענות על צרכי התושבים, בין היתר: איתור מקוואות מים גדולים ועומדים, ניטור התרבות יתושים, ייבוש מקוואות, ריסוס באמצעות חומרי הדברה ידידותיים לסביבה ועוד.

במקביל, קוראת העירייה לתושבי העיר לנקוט בצעדים מניעתיים. במסגרת זו, תושבים נדרשים לנטר מקורות מים בבתיהם ובחצרותיהם, ולייבשם. כמו כן, דליי מים מלאים ונזילות מצינורות מהווים קרקע פורייה להתרבות היתושים, ולכן יש לטפל בהם. יתרה מזאת, יש להימנע נמנעים מהשקיית יתר של דשא וצמחייה ויש להשתמש בתכשירים ובמכשירים נוגדי יתושים.

פגעי יתושים מהווים בעיה סביבתית הפוגעת באדם, באיכות חייו ובבריאותו. תפוצתו הרחבה של היתוש וקצב התרבותו המהיר הינם גורמים המקשים על דרכי ההתמודדות עם הבעיה.

כאמור, באזור השרון ישנם שני יתושים נפוצים. הראשון, יתוש הטיגריס האסייתי, מאופיין בצבע שחור ופסים לבנים ועוקץ במהלך היום. הוא דוגר במקוואות מים קטנים, ובעיקר בחצרות הבתים. כמו כן, לא ניתן לרסס כנגדו, ולכן יש לפעול לייבוש מקורות המים. היתוש השני הנפוץ בשרון הוא יתוש הכולכית שעוקץ במהלך הלילה. הוא מתרבה במקווי מים גדולים, כשהרשות המקומית מנטרת ומרססת בהתאם.

צביקה צרפתי, ראש העיר, “עיריית כפר סבא פועלת בנחישות על מנת למגר את התופעה, בפעולות יזומות ובמעקב אחריהן. אנו פועלים לאיתור מקורות מים המהווים קרקע פורייה להתרבות היתושים ומטפלים בהם. במקביל אנו מבקשים מתושבי העיר לנקוט בצעדי מניעה, על מנת להימנע מעקיצות היתושים. רק פעולה משותפת תסייע להתמודד עם נגע היתושים”.

תגובות