רכבת: סגירה זמנית של תחנת הוד השרון – סוקולוב

ה​סגירה תחל במוצ”ש 26.5.18 ועד יום ו’  29.6.18 (כולל) לקראת פתיחת תחנות רעננה וחיבורן לרשת המסילות.​

לשירותכם יועמדו שירותי היסעים  בין תחנות הוד השרון – סוקולוב וכפר סבא-נורדאו בהתאם ללו”ז הרכבות.

 

במוצ”ש 30.6.18 תפתחנה תחנת רעננה דרום, שממוקמת באזור התעשייה הדרומי של רעננה ותחנת רעננה מערב שממוקמת בסמוך לפארק רעננה. שתי התחנות תתווספנה ל-63 תחנות הרכבת ברחבי הארץ. התחנות צפויות לשרת את תושבי רעננה, הרצליה, כ”ס והאזור ואת עובדי אזור התעשייה ופתיחתן של התחנות צפויה להפחית באופן משמעותי את העומסים בכבישי האזור.

רכבת ישראל מחברת את “רכבת השרון” ותחנות רעננה לתחנת הוד השרון-סוקולוב

לסימולציה לקראת פתיחת התחנות החדשות יוזמנו גם תושבי האזור.
במסגרת העבודות תיסגר תחנת הוד השרון-סוקולוב לתנועת רכבות בין התאריכים
26.5-30-6.18 ובין התחנות יופעל שירות היסעים חינמי לנוסעים

רכבת ישראל בתנופת פיתוח ומתקדמת לדור הבא. כחלק מההיערכות, מתבצעות בימים אלה עבודות לחיבור “רכבת השרון” ותחנות רעננה לרשת המסילות הארצית.
כחלק מכך, תחדל תחנת הוד השרון-סוקולוב להוות תחנת קצה ותהפוך לתחנת ביניים. לכן, תבוצע בה עבודה סדורה לחיבורה אל מסילת השרון החדשה. בנוסף, יתבצעו החל משבוע הבא תרגילים וסימולציות על הקו, וכן נסיעות תרגול של נהגים בקטע המסילה החדש. לסימולציות לפתיחת תחנות רעננה יוזמנו, לראשונה, גם תושבי האזור.

לצורך העבודות על חיבור מסילת השרון, תיסגר תחנת הוד השרון-סוקולוב לתנועת רכבות החל ממוצאי שבת ה-26.5.18 ועד מוצאי שבת ה-30.6.18. בתקופה זו, הרכבות בקו תחלנה/ותסיימנה את נסיעתן בתחנת כפר סבא-נורדאו. רכבת ישראל תפעיל שירות היסעים ייעודי וחינמי בין תחנות הוד השרון-סוקולוב לכפר סבא-נורדאו.
רכבת ישראל נערכת להעברת הנוסעים לתחנת כפר סבא נורדאו ללא עלות. לתחנה יתווספו עמדות בידוק בטחוני ומאבטחים וכן יעובה צוות התחנה, אשר תפעל במתכונת מתוגברת.
לנוסעי הרכבת מומלץ להתעדכן בפרטים המלאים באתר רכבת ישראל, בפייסבוק ובאפליקציה .

“רכבת השרון” הינה חלק מפרויקט 531 המוגדר כפרויקט לאומי וכולל את כביש 531 ומסילות השרון שאורכן 33 ק”מ וחלק ניכר מהן בתצורת סלאבטראק (לוחות בטון), לצד שתי תחנות נוסעים חדשות הנהנות מנגישות רבה לצירי תנועה מרכזיים: רעננה-דרום, בעומק של 14 מטרים מתחת לאדמה, ורעננה-מערב הממוקמת מתחת לכביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים. בין שתי התחנות החדשות נחצבה מנהרה באורך של 1.8 ק”מ.

בשלב הראשון, חציון שני לשנת 2018, הקו יחובר לקו הוד השרון-ב”ש (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תיארך כ-40 דקות. בשלב השני (2019), תחובר הקשת במלואה, והקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף. הנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר לכ-20 דקות.

לקראת הפעלת רכבת השרון, נערכה רכבת ישראל וגייסה צוותים לתחנות, הקימה מחלקת מנהרות ומוקד מנהרות, ביצעה תרגילים בשיתוף פעולה עם כוחות הבטחון ומדריכה לעבודה לפי תורת ההפעלה החדשה להפעלת תחנה שאינה בפני השטח.

תגובות