לוי הדוגל בשקיפות שלטונית חושף את התכנית שהוסתרה מהציבור לדבריו “פרויקט טוב לא צריך להסתיר מהתושבים” החפירות במרכז העיר ימשכו שנים, החל בתחילת יולי הקרוב. גם אם אעבור דרך בג”צ – אפתח את הפקק, כראש עיר אבנה את ויצמן כמרכז עירוני מפואר. חשש כבד של התושבים, על רקע נזקים כבדים לתושבים בתל-אביב, באשדוד, בירושלים ובהרצליה
העירייה אישרה היום לראשונה, כי היא עתידה להתחיל בחפירת רחוב ויצמן לכל אורכו. עם זאת, עדיין נמנעת העירייה מלומר לתושבי העיר שהתכנית תמשך כשלוש שנים, תשבש קשות את החיים במרכז העיר. צוות משפטנים בראשות עו”ד יובל לוי, בוחנים הגשת עתירה לבג”צ במטרה למנוע את תחילת העבודות שהיקפן הוסתר מהציבור.
יובל לוי: “במנהל ציבורי ראוי אפשר לתכנן אחרת – בשיתוף התושבים ולמענם. אם זה טוב – לא היו מסתירים. מה שנתגלה היום, גם הוא חלק מהאמת שנחשפה בלחץ פנייתי למשרד הפנים. ברשותי מסמכים מוכיחים שלתושבים יגרם סבל נוסף, כשבסוף העבודה יוקצה נתיב אחד מהשניים לתחבורה ציבורית בלבד. המשמעות – פגיעה קשה בתנועת רכבים פרטיים ברחוב”.
לוי מזהיר שההחלטה שהתקבלה במחשכים, היא פגיעה אנושה במרקם החיים סביב מרכז העיר. בין היתר, יגזלו מהרחוב 250 חניות קיימות, תמנע גישה ישירה למאות בתי עסק ומשרדים. כן תמנע תנועת רכבים של התושבים הגרים בויצמן וברחובות שליד. לדבריו, התכנית החשאית של העירייה, בהקצאת כ-300 מיליון ₪ של משרד התחבורה היא נזק תעבורתי ואין בה מעוף וחזון”.
מהתכנית עולה, שהתחלת העבודות בראשית יולי, תעשה בין קניון G ועד התחנה המרכזית. לא נקבע מועד לסיומן. בשלב זה אין העירייה מציגה את התכנית הגדולה לשיפוץ הרחוב, אלא רק תכנית לחפירת תשתיות בקטע זה. אולם, בהמשך, כאמור, תופעל תכנית שתמשך 30 חודשים לפחות. בעיצומה יהיה רחוב ויצמן, חפור ופקוק לכל אורכו.
בימים אלה שוקד צוות מקצועי בראשותו של לוי להקים תכנית לשיקום רחוב ויצמן, תוך פתיחת הפקקים במרכז העיר באמצעים מודרניים ובחשיבה מחוץ לקופסא. תכנית זאת, המובלת על ידי מתכנני ערים, תוצג בזמן הקרוב. בין היתר יינתנו בה פתרונות להורדת כמות כלי הרכב העוברים בויצמן באמצעות הוספת תשתיות חיצוניות, הרחבת החנייה ופעולה נרחבת לשיקום הרחוב, על בתיו ועל העסקים לאורכו, דוגמת רחובות מרכזיים בערים בעולם.