קרקוב אתרים מעניינים

קרקוב היא אחת הערים היפות והמעניינות ביותר בפולין. זו העיר בה נמצא הארמון, בו ישבו מלכי פולין לאורך הדורות. זו עיר שמשלבת עתיק עם חדש, יפיפה ומלאה באטרקציות, עם היסטוריה ארוכה ומושכת אך גם חיי לילה תוססים וערניים במיוחד. בתור אחת המדינות הזולות באירופה, קרקוב עצמה אינה כל כך זולה יחסית לפולין, אך עדיין תוכלו ליהנות ממבחר עצום של חוויות ייחודיות במחיר משתלם במיוחד.

גבעת ואבל (Wawel) – גבעה שלמה של ארמון מלכותי

ואבל היא למעשה גבעה גדולה במיוחד, אשר על ראשה ממוקם ארמון המלוכה של פולין. זהו ארמון הבנוי לתפארת, עם קתדרלה וטירה מדהימים בסגנונות מגוונים בהתאם לעבר מפואר לאורך תקופות שונות בהיסטוריה. בהתאם לאגדה, פסל הדרקון של ואבל ממוקם ליד הנהר, למרגלות הטירה, ומידי פעם פולט אש אל עבר הנהר. זוהי מעיין קריצה לסיפור אגדות על הנסיך הפולני שלחם בדרקון, וכחלק מהסיור במתחם זה – הוא אינו עולה תשלום. אך רוב חלקי הטירה דורשים תשלום בכניסה, וכן על כל חלק בטירה יש לשלם בנפרד – מה שהופך את החוויה למעט יקרה יחסית לפולין, אך זה בהחלט שווה את הסיור במרתף התת-קרקעי וארונות הקבורה, מגדל הפעמונים, ועוד.

הרובע היהודי (Kazimierz)

בקרקוב הייתה קהילה יהודית עשירה ופעילה, אך כיום מעטים היהודים החיים בה. עם זאת, שמרה העיר את הרובע היהודי, אשר לאורך שנים עובר שיקום וחידוש. הבניינים העתיקים עוברים שיפוץ, ובלב הרובע מתקיים שוק תוסס ומלא חיים. עדיין תוכלו לחוות משהו מהחיים שהיו כאן עוד במאה ה-14 לספירה, עם מסעדות המציעות אוכל יהודי אך לא בהכרח כשר, בית הקברות היהודי, בית הכנסת, מוזיאון יהודי, ועוד. זהו סיור מרתק באחד האזורים שכיום נחשב ללב ההומה של העיר, אשר בערבים גם מתמלא בפאבים ומוזיקה, דוכני מזון מהיר ועוד.

כיכר השוק המרכזית (Rynek Glowny)

בלב העיר העתיקה נמצאת הכיכר הענקית. יפיפה ומתוחזקת למשעי, היא ניצבת שם עוד מימי הביניים ונחשבת לאחת הגדולות מסוגה באירופה. בכיכר תמצאו דוכנים ושווקים, פאבים ומסעדות עם הופעות חיות בערבים, מוזיאונים ותערוכות מרתקות, וכמובן מבחר חנויות עשיר במיוחד לאורך הרחובות היוצאים מהכיכר אל חלקי העיר השונים. אך התיאור הזה אינו עושה צדק עם הכיכר, שהיא באמת ה-מקום התוסס ביותר בעיר, אשר ממנו תוכלו ללכת לכל אזור בעיר, בין אם בשעות הערב או היום, בין אם לשבת בנוחות על ספסל ציבורי או לצאת למועדון מטורף. זוהי נקודת המוצא הטובה ביותר לכל סגנון בילוי, והיא פשוט יפיפייה.

אז אם אתם לוקחים טיסות ישירות לקרקוב, ומחפשים איך להעביר את החופשה שלכם בהנאה צרופה – אלו הם המקומות שכדאי להתחיל בהם, ומשם השמיים הם הגבול.

 

תגובות