עילאי הרסגור הנדין:”מועצת העיר הצביעה נגד הצעתי לפתיחת חנויות בשבת”
בישיבת מועצת העיר האחרונה ביום רביעי דחתה המועצה את הצעתם של חברי סיעת מרצ כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין ופליאה קטנר, לשינוי חוק העזר העירוני האוסר כיום על פתיחת חנויות בשבת. ההצבעה התקיימה לאחר כחצי שנה של דיונים וניסיונות מטעם חבר מועצת העיר עילאי הרסגור-הנדין להגיע להסכמות עם חברי המועצה האחרים, במסגרתם הגיש הרסגור-הנדין נוסח לחוק עזר חדש. לאחר שחברי המועצה לא שלחו את הערותיהם להצעה, הגישו הרסגור-הנדין וקטנר את הצעתם המקורית בחודש שעבר, הצעה שנדחתה מטעמים פרוצדורליים, ושוב את ההצעה באופן מרוכך יתר בישיבת המועצה האחרונה על מנת להשיג את הסכמת הקואליציה.
למרות כל המאמצים, החליטו חברי מועצת העיר להתנגד להצעה והורידו אותה מסדר היום, כשרק הרסגור-הנדין וקטנר הצביעו עבור המשך הדיון בה. יש לציין כי הצבעת חברי המועצה סותרת הצהרה עירונית שהובאה לפני כמה חודשים מטעם היועץ המשפטי לעירייה, לפיה נבחן שינוי בחוקי עזר מיושנים, בהם החוק העוסק בשעות פתיחת עסקים. עוד נזכיר את מכתבי ההתראה לפני מתן קנסות ששלחה עיריית כפר סבא לעסקים באושילנד לפני כמה חודשים.
עילאי הרסגור הנדין
המועמד לראשות עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין: “סיעתי היתה היחידה שתמכה בשינוי חוק העזר, שהוא חוק של כפייה דתית שצפוי להיאכף ברגע שהעתירה לסגירת עסקים בשבת תתקבל על ידי בית המשפט. בכך עיריית כפר סבא גם נכנעה במאבק נגד ‘חוק המרכולים’, משום שהיא לא תצטרף לעתירה נגדו לבג”ץ כשהיא עצמה לא מנסה לשנות את חוק העזר שלה. ההצעה הנוכחית הוכנה באופן שבו שלא תהיה בעיה אידיאולוגית לחברי המועצה לתמוך בה, ודיברה על תהליך שבסופו ישונה חוק העזר בהסכמה. אפילו בכך הם פחדו לתמוך. ההתבצרות של כל שאר סיעות המועצה בהגנה על חוק מיושן ופוגעני אומרת הכל. תודה לכל תושבי העיר שנותנים גב לפעילות בנושא ומחזקים אותי בכך. ביחד ננצח את הכפייה ונגן על העסקים שהעירייה התריעה בפניהם שיוטלו עליהם קנסות אם ימשיכו להיפתח בשבתות.”

תגובות