הדר לביא, המתמודדת הראשונה שמציגה במצע העמקה בתחום התחבורה
הדר לביא, המתמודדת לראשות העיר “חם! לא צריך להיות חזאי מוסמך בשביל לדעת שככה זה במזרח התיכון – חם כאן. לא פלא שרק המחשבה על לעמוד בשמש ולחכות זמן ארוך לאוטובוס, גורמת לנו להזיע.  לא לא. אנחנו מעדיפים את הרכב הממוזג. אז איך בכל זאת אפשר לעודד אנשים לעבור לתחבורה ציבורית, כדי להפחית את הפקקים וזיהום האוויר? בדובאי הציבו תחנות אוטובוס מקורות וממוזגות. פתרון מתבקש מעשי, ומהיר. אני מתכוונת להביא תחנות כאלו לכפר-סבא, אבל ברור לי שזו רק חתיכה אחת בפאזל המורכב של בעיות התחבורה בעיר. לכן אני גאה להשיק את תכנית העבודה המלאה שלנו בנושאי תחבורה, שגיבשתי יחד עם אנשי מקצוע בתחום ולאחר עשרות שיחות עם תושבים מכל העיר. אוטובוסים חשמליים, שבילי אפניים ופתרונות חניה חדשניים: על כל אלו ועוד תוכלו לקרוא בחזון שלי לכפר סבא מתקדמת בתחבורה >> bit.ly/KStransport

“נקדם את היעילות והנוחות של התחבורה הציבורית, ונחזק את הקישוריות לרכבת. נתקדם למערכות משלימות לתחבורה ציבורית, כמו שבילי אופניים ייעודיים לתנועת היומיום בשכונות, במרכז העיר, וביניהם. נקדם את תחזוקתם של שבילי ההליכה וניטע לאורכם עצים כדי לאפשר הליכה נעימה ומוצלת. בכך נעודד אורח חיים בריא ונפחית את העומס בכבישים בתוך העיר ובעורקי הכניסה והיציאה ממנה. נתקדם לפתרונות תחבורה וחניה חדשניים בזכות פיתוחים חדשניים, כגון מערכות של רכבים חשמליים וגלגלי חניה, ונתקדם לפתרונות תחבורה ציבוריים שישרתו אותנו גם בסופי השבוע.

תחבורה ציבורית / הסעת המונים

 

“נתקדם לרשת תחבורה עירונית של אוטובוסים חשמליים שתאפשר הגעה בתדירות גבוהה מכל השכונות למרכז העיר ומוקדיה, לתחנות הרכבת, ולמסוף ממוזג ומתקדם ליד תחנת הרכבת החדשה בצומת רעננה. ההגעה למסוף תתאפשר במהירות, תוך שימוש בנתיב התחבורה הציבורית המתוכנן וכן בנתיבים נקודתיים נוספים, לפי הצורך. ממסוף זה יצאו אוטובוסים בינעירוניים למרכזי תעסוקה והלימודים העיקריים בגוש דן. נפעל מול משרד התחבורה לזירוז הקמת נתיבי התחבורה הציבורית בכבישים 4 ו־5. התכנית שלנו תאפשר הגעה מהירה, תדירה ונעימה מהבית לעבודה וחזרה בכל שעות היממה. את האוטובוסים הבינעירוניים מישובי הסביבה מצפון וממזרח לעיר נוציא מרחוב ויצמן, והם יעברו במסופים בקצוות העיר.
בתחנות מעבר מרכזיות, נהיה הרשות הראשונה שתקים סככות המתנה ממוזגות־אויר, כפי שקיימות במדינות חמות אחרות. כמו כן, נדאג שהסככות החדשות תהיינה מוצלות ומוגנות מגשם.

אופניים

 

“נתקדם לביצוע מהיר של התכנית לשבילי אופניים בכל העיר, תוך שימת דגש על המשכיות וחיבור מוקדי‏‏־עניין כגון בתי ספר ומרכזי תחבורה. נפתח נתיבים ושבילים זמניים לאופניים באופן מיידי, במקומות בהם ניתן לעשות זאת ללא עבודה הנדסית נרחבת. נפעל לסלילת שביל אופניים איכותי לכל אורך רחוב ויצמן, לטובת המסחר והעירוניות.

הולכי רגל

 

“נקדם את תחזוקתם של שבילי ההליכה וניטע לאורכם עצים כדי לאפשר הליכה נעימה ומוצלת. נדרוש שהתכנית “מהיר לעיר” תלווה בשתילת עצים בוגרים ובהצללה. נוסיף מעברי חצייה מוגבהים, ובטוחים, כדי ליצור רצף בין השבילים הקיימים. נחזיר את שכונות המגורים להולכי הרגל על ידי הקמת אזורי מיתון תנועה. נעשה זאת באמצעים כגון הצרת נתיבים לרוחב כדי להאט את התנועה ובכך לעודד הליכה ורכיבה. נקצה את השטח שמתפנה למדרכות, נתיבי אופניים, והגדלת מצאי החניה. נקים צוות תגובה כדי לטפל במהירות במפגעים להולכי־רגל, כגון מדרכות שבורות, חסימות על ידי קבלנים, ומעברי חציה מסוכנים, ונגביר את האכיפה של עבירות מסכנות הולכי־רגל, כגון חנייה על מדרכות, נסיעה על המדרכה, אי מתן זכות־קדימה במעבר חצייה, וכדומה.

חניה

 

“נקדם מדיניות למיתון תנועה שתאפשר הגדלת מספר מקומות החניה,  במקום נתיבי נסיעה מהירים וצמתים רחבים בתוך השכונות. נתקדם לפתרונות חניה חדשניים במקומות בהם יש מצוקת חניה משמעותית, כמו גלגלי חנייה אוטומטיים שיאפשרו להגדיל פי שמונה את מצאי המקומות. בבניה חדשה, למעל בטיחות הולכי הרגל, נתכנן מדרכות עם פחות מפגשים בין רכב להולכי רגל על ידי איחוד כניסות למספר בניינים”.

 

 

הדר לביא

 

 

תגובות