תלמידי בית הספר היסודי “אוסישקין” בכפר סבא הציגו בכנס לחדשנות ולקיימות באוניברסיטת תל אביב

במהלך הכנס הציגו התלמידים הכפר סבאים את תוצאות חקר ופוסטרים מלימודי המדעים וביניהם חומרי ניקוי טבעיים, ייבוש מזון בריא, קיר ירוק, בניית תיבות קינון ועוד

תלמידי בית הספר היסודי “אוסישקין” בכפר סבא הציגו לאחרונה בכנס לחדשנות ולקיימות שהתקיים באוניברסיטת תל אביב. חשוב לציין כי בית הספר הוזמן לכנס המדובר מאחר והוא מהווה דוגמה פורצת דרך ללמידה מחוץ לגבולות הכיתה, למידה היוצרת קשת רחבה של קשרים עם מומחים מהאקדמיה, למידה רב תחומית ורב גילאית.
במהלך הכנס הציגו התלמידים הכפר סבאים את תוצאות חקר ופוסטרים מלימודי המדעים, חומרי ניקוי טבעיים, ייבוש מזון בריא, קיר ירוק, בניית תיבות קינון ועוד. כמו כן, המורה למדעים, איציק בן משה, הרצה על ההוראה ושילוב מתודולוגית חקר והתהליכים ההכרחיים לתוצרים, שילב מידע עדכני ממחקרים שונים ואף דוגמאות מעשיות לכך.
לאחר מכן, דיברה מנהלת בית הספר, טלי שוורצשטיין בסר, על תפקידו של בית הספר כמי שמניח את התשתית ליצירת מנהיגי העתיד ומתוך כך גוזר את התהליכים שחייבים להתקיים בו. בסר דיברה על פיתוח ההוראה והלמידה הרב תחומית ושיתופי הפעולה לאורך השנה בגן הבוטני. כמו כן, עסקה בפרויקטים הייחודיים לשכבות הגיל השונות, בין היתר: קבוצת המנהיגות של תלמידי ו’ שמפתחת כישורי הדרכה, הובלה ומקבלת העצמה; גינת הפרפרים לשכבת ב’; על תלמידי הקולנוע שלמדו אף הם לאורך השנה מתוך צפייה ותיעוד; על המומחים השונים מהאקדמיה שהגיעו לבית הספר והסטודנטים ממכללת ילין שבאו ללמוד כיצד מלמדים; ועוד. אל דוכן המרצים באולם הגיעו אף שתי תלמידות – נגה ונעמה שסיפרו כל אחת בתורה על התהליך שעברו ועל הלמידה החווייתית והמיוחדת הזו וכל מה שהיא תרמה להן.
עידית ארז, יו”ר הנהגת הורים, סיפרה כי “הילדים מספרים שהלמידה מחוץ לכיתה, בגן הבוטני, היא למידה שהם אוהבים, שטוב להם שם, שהם מצליחים יותר, שהם מגלים בגן גם דברים חדשים אצל התלמידים האחרים ויוצרים איתם קשרים מסוג אחר.  היה מרגש מאוד לראות את העשייה היפה הזאת, שיוצרת חשיבה מחודשת, מעוררת, מסקרנת ומובילה”.

תגובות