לראשונה בתולדות העיר: עיריית כפר סבא תשקיע סכום חסר תקדים של עשרים מיליון ₪ בשיפוץ, שדרוג ופיתוח מוסדות חינוך במהלך הקיץ
השנה, הוחלט על הגדלה משמעותית של התקציב המוקצה לנושא זה לצד תגבור משמעותי בעובדים ובמפקחים

כמידי שנה נערכת עיריית כפר סבא, בהובלת אגף ההנדסה ואגף החינוך, לבצע שיפוצי קיץ במוסדות החינוך ברחבי העיר במהלך חופשת הקיץ. לראשונה בתולדות העיר, עבודות שיפוץ והסדרתתשתיות יהיו השנה בהיקף של כ- 20 מיליון ₪. מדובר בסכום חסר תקדים בהיקפו לעומת השנים הקודמות, זאת לצד תגבור משמעותי בעובדים ובמפקחים. עבודת השיפוצים תתבצע באמצעות מחלקת בינוי ופיתוח מוסדות של אגף ההנדסה בעיריית כפר סבא ועל פי תכנית עבודה שנתית מסודרת.

טרם קביעת תכנית השיפוצים, הובאה טיוטת התכנית לידיעת הנהגת ההורים במהלך חודש אפריל, לצורך הערות הנהגת ההורים והצעות לשינוי סדרי עדיפויות. בטיוטת התכנית בקשות וצרכים הממופים על ידי הצוותים המקצועיים מאגפי החינוך וההנדסה אשר אוגדו לכדי נייר עבודה אחד.  בנוסף, הועלתה טיוטת התכנית כמו גם תכנית רב שנתית להצללה לאתר האינטרנט העירוני לעיון הציבור כולו.

במסגרת העבודות ובהתאם למדיניות העירייה, יתקיימו מגוון עבודות שיפוץ במרבית מוסדות החינוך בעיר. כמו כן, ישופצו 32 גני ילדים, עבודות השיפוץ יכללו, בין היתר: הנגשת בתי ספר, הנגשת כיתות שמע, שיפוצים כלליים- עבודות ריצוף, חיפוי בקרמיקה, התקנת תקרות אקוסטיות, תאורה חדשה, שיפוץ חדרי שירותים, צביעת כיתות, רכישת מתקני משחקים, הקמת סככות הצללה, סילוק מפגעי בטיחות, החלפה ותיקון מזגנים, התקנת מערכות סולאריות בגנים, טיפול בתשתיות מים וביוב, גינון וטיפוח סביבתי ונופי ועוד.

איתי צחר, מנכ”ל העירייה, “רבים ממוסדות החינוך בעיר נבנו לפני עשרות שנים ועומד בפני העירייה אתגר גדול לשמור על רמת תחזוקה ובטיחות נאותה. אני שמח על כך שמדיניות העירייה השנה היא לתעדף נושא זה ולהביא תיעדוף זה לידי ביטוי ישיר בתקציב של 20 מיליון ₪, סכום כפול מזה שהוקצב לנושא זה לפני כשנתיים.”

מיכאל זלדין, מנהל מחלקת בינוי ופיתוח מוסדות, בעיריית כפר סבא הוסיף כי “מטרת השיפוצים שנעשים במהלך חודשי הקיץ במוסדות החינוך בעיר, היא לשפר את הסביבה הלימודית במוסדות החינוך ולתת מענה לדרישות בטיחות, תברואה, אסתטיקה ועוד”.

תגובות