מה המשותף לשחקן ירמי קדושי, אמיר גבע ודמויות מוכרות נוספות: סרט חובה מרגש שצולם ברובו בכפר סבא

מ ״הסרטים שאסור להחמיץ״ – זו הייתה הכותרת שליוותה את ההקרנה של הסרט החדש של ימין מסיקה וירמי קדושי – ״ פרשת אונקלוס ״, שהוקרן לפני שבועיים כטרום בכורה ״בפסטיבל דרום, בעיירה שדרות, כמעט תחת מטר רקטות ועפיפוני אש וגרף תשואות”.

מה שחשוב לדעת זה שמדובר בסרט תוצרת ״ כפר סבא ״, רובו צולם בעיר שלנו. אחד המפיקים הראשיים של הסרט – ירמי קדושי – הוא תושב ותיק בעיר ומי שסייע בהפקה ואף מוזכר בסרט כ ״ מפיק שותף ״ , הוא לא אחר מאשר, ד״ר אמיר גבע, חובב קולנוע מושבע.

הסרט יוקרן הערב, יום רביעי, ה 20/6, כ ״ טרום בכורה ״ נוסף , ב ״ גלובוס מקס ״ , מתחם ״ אושילנד ״ ( אולם 14 ) בשעה 19:30, במיוחד עבור החברים שלא היו יכולים להגיע לפרמיירה בשדרות ולאחר מכן, אם ירצה השם, יופץ לבתי הקולנוע.

 

ד”ר אמיר גבע, מחזיק תיק התרבות

 

אמיר גבע מסר: “ הסרט זכה לקבל מימון של קרן הקולנוע הישראלית ושל קרן גשר לקולנוע רב תרבותי- נדרש רק להוסיף : משקיע אחד פרטי, והחלטתי לעזור לחברים, כי הסרט הוא חברתי במהותו.

המפיקים מחברת : ״ הפקות המזרח ״ החלו לעסוק ב ״ פרשת אונקלוס ״ כבר לפני 3 שנים, כאשר גב׳ דנה בלנקשטיין ( כיום: מנכל״ית האקדמיה הישראלית לקולנוע ) ריכזה את תחום הקולנוע בחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, ואישרה להם לצלם בעיר.

 

ירמי קדושי
בתמונה : ירמי קדושי, אחד ממפיקי הסרט והשחקן הראשי בתפקיד ״ יו יה ״.

 

גויסו שחקנים מהעיר וביניהם, אחיו של שאולי דור, יו״ר ההסתדרות בכפר סבא, שאף אישר לצלם במשרדו. בוצעו גם צילומים ב ״ מועצה הדתית ״ ובמסעדת לה פמילייה, בקניון ערים, שלצערנו, נסגרה בינתיים.

בלי לגלות יותר מדי- הסרט, מספר על : יו יה, לוחם ביחידה מובחרת, שרוצה להינשא לבחירת לבו. ברבנות מתעוררת בעיה: אביו אינו רשום בתעודת הזהות שלו ולכן לא יוכל להתחתן. הוא יוצא למסע חיפוש שורשים מרתק ומגלה את אביו בכפר… דרוזי. יו יו וחבריו חושפים את ״ פרשת אונקלוס ״ ולא נגלה לכם עוד..

ירמי קדושי הוא חבר ועדת התרבות העירונית כנציג ה ״ ליכוד״ ומי שעזר מאוד להפקה היה גם המשנה לראש העיר, אורן כהן, יו״ר סניף הליכוד בכפר סבא.

 

בתמונה : מפגש בכפר הדרוזי

 

תגובות