המשרד להגנת הסביבה נגד עיריית כפר סבא בעניין המזבלה :”לכאורה מדובר במתקן שאינו עומד בהוראות החוק”

על רקע פרשת המזבלה המסעירה את כפר סבא מאז נחשפה ע”י ביקורת בונה טוען המשרד להגנת הסביבה כי המתקן כלל אינו עומד בהוראות החוק “למשרד להגנת הסביבה נודע על קיומו של האתר המדובר במהלך שבוע שעבר ובעקבות זאת נערכו סיורים של נציגי המשרד בשטח. למשרד להגנת הסביבה לא ידוע על תהליכי תכנון של המתקן, לא ניתן למתקן אישור מטעם המשרד כנדרש ולכאורה מדובר במתקן שאינו עומד בהוראות החוק”. 

מהעירייה נמסר בתגובה “כפי שנמסר על ידי העירייה ובשונה מהאמור בפרסומים שונים אין מדובר בתחנת מעבר אלא  בפיילוט ארעי וזמני בלבד לטיפול בגזם עירוני אשר נאסף ברחובות העיר. מטרת הפיילוט היא טיפול סביבתי בגזם באופן של גריסתו והשבתו לטובת שימוש בגינון העירוני. שיטה זו מיושמת ברחבי העולם המודרני באופן קבוע וכעיר מובילה בתחום הקיימות והגינון בר הקיימא אנו בוחנים כל העת דרכים לשפר תחומים אלו. הידע שיצטבר בפיילוט זה ישמש את העירייה לטיוב הטיפול בנושא”.

הסרטון פורסם ע”י ביקורת בונה: 

פרסום ראשון : פרק ראשון : כפר סבא רוצים לדעת מה חדש בעיר הירוקה : מתקן טיפול בפסולת עירונית ? או איסוף וריסוק גזם ? בסמוך לבית העלמין פרדס חיים . תיעוד : ביקורת בונה

פורסם על ידי ‏ביקורת בונה‏ ב- יום שלישי, 12 ביוני 2018

 

 

המתמודדת לראשות העיר, מירית שקד ברק יצאה בעקבות החשיפה לשטח ושלחה לגידי מזור, מנהל מחוז מרכז במשרד לאיכות הסביבה את המכתב הבא “זהו מכתב בקשה לבדיקת אתר הפסולת המאולתר, שהוקם על ידי עיריית כפר סבא, סמוך לבתי הקברות “מנוחה נכונה” ו”פרדס חיים”. הייתי במקום ביום חמישי האחרון,  בתאריך 14.6.18 ונדהמתי לראות אתר שהוקם ללא ידוע הציבור באשר להשלכותיו, לא ברור איזה פסולת מובלת לאתר ומהיכן הפסולת מגיעה. נהג משאית שהגיע לרוקן פסולת במקום, נשאל האם הגיע מכפר סבא. תשובתו הייתה “לא”. לשאלה מהיכן הגיע? סירב לענות. אני תושבת שכונת קפלן בעיר והאתר למיון פסולת ממוקם סמוך מאוד לביתי ולביתם של כל תושבי מזרח העיר. אודה לך על בירור תשובות לשאלות הבאות המטרידות אותי, את תושבי מזרח העיר ולמעשה את כל תושבי העיר , החוששים ממקרה שהוא מחטף , לאור העובדה שהאתר למיון פסולת הופיע באופן חשאי מתחת לאפנו, ללא שקיפות וללא שיתוף או ידוע הציבור: 1 האם האתר למיון פסולת המדובר חוקי? לפי בדיקתנו, הוא לא מצויין בתוכניות התב”ע.  מהממצאים שבדקנו, יעודו של המקום בו העירייה הקימה את האתר טיפול בפסולת, עפ”י תב”ע כס/444/א (גוש 7534 חלק 36 מגרש 5) הינו “דרך”, לכן מכך משתמע כי העירייה הקימה את האתר בניגוד לחוק. רצ”ב התוכניות. 2.  האם עיריית כפר סבא הגישה בקשות והיתרים בדבר הקמת מתקן למיון פסולת? 3.  האם העירייה רשאית להקים אתר שלא מאושר בתוכניות תב”ע?  4. מדוע אין שלט מידע מי המפעיל, כמו בכל אתר בנייה/אתר שמוקם? 5.  מי המפעיל בשטח ? מה החוזה עימו?

6. מהיכן מגיעה הפסולת? האם רק מכפר סבא או מכל הישובים באזור? מאיזה ישובים?
7.   לאן מובלות  שאריות הפסולת? ומה עושים עימן?
8.  באם האתר אינו חוקי מה הוא ההליך החוקי על מנת לסגור אותו ומהן הסנקציות המוטלות על העוברים על החוק?
9. האם אתם מודעים לנושא האתר למיון פסולת המדובר? והאם נשלחו מכתבים מצדכם לעריית כפר סבא בנושא? 10. להלן תגובת עיריית כפר סבא לנושא, אודה לך על התייחסותכם לתגובת העירייה כפי שפורסמה בציבור. לחצו כאןמדובר באיכות חיינו ואיכות חיי ילדנו כאן. אנו מוטרדים ודואגים מאוד מנושא זה. נודה לך על תשובות”.
מירית שקד ברק

 

תגובות

תגובות