סערה על רקע מודעה בתשלום שפרסם יו”ר המועצה הדתית, ששון טרבלסי במקומון לפיה מי שיקיים שיעור תורה לילדים יקבל קרטיבים לחלוקה

בקבוצת כפר סבא שלנו של עיתון , פורסמה מודעה בתשלום שפורסמה באחד המקומונים בכפר סבא, לפיה יו”ר המועצה הדתית, ששון טרבלסי מבטיח קרטיבים למי שילמד תורה בשבת.

המודעה, הקפיצה מאות מגיבים וגרמה לסערה על רקע המודעה שפורסמה כאמור בתשלום תוך מתן קרדיט ליו”ר המועצה הדתית החתום עליה.

באתר החדשות המקומי mynet, העלו כתבה בנושא ופרסמו חלק מהתגובות הרבות ( קרוב ל-500), שפורסמו תחת המודעה בקבוצה כאמור כפר סבא שלנו.

גם בצומת השרון החליטו לכתוב על הנושא ונתנו שם לרבה מטעם סיעת מרצ, בראשות עילאי הרסגור הנדין, להגיב בעד המודעה ובעד חלוקת הקרטיבים “חשוב, שאנו כציבור שהחילוניות הוא אורחות חייו, המודעת ומבחירה שלמה, נשמור על מידתיות במלחמתנו בהדתה. לא כל דבר הוא אפלייה ושידול, ולא כל עניין הוא לשם מטרה פוליטית, כפי שהיו מי שטענו. ממתי לחלק ארטיקים לילדים שלומדים במסגרת מסוימת זה “פיתוי?”. האם לחלוקת ארטיקים למשל לילדי קייטנה לציבור הרחב היא גם פיתוי?”, כתבה הרבה גלית אורן מורן מטעם מרצ בטור שהתפרסם כאמור בצומת השרון.

גיל עופר, תושב העיר התבטא בקבוצה בחריפות “נפלא איך כולנו כאן מנסים לחנך האחד את השני מיהו יהודי ומי יותר יהודי. הדיון כאן אינו יהדות. הדיון כאן אינו שיעור תורה. כולנו למדנו תורה. כולנו. גם החילונים האדוקים שבינינו. הדיון הוא האם גוף ציבורי שאני ואתם מממנים רשאי לתת שוחד לילדים תמורת העובדה שילמדו תורה. לא מתמטיקה. לא גאוגרפיה. תורה. ומי הואזה שמחליט דווקא לתת ארטיק דווקא לשיעור תורה ? המועצה הדתית וסגן ראש העיר ומי נותן להם כסף לפעילות הזאת ? אנחנו מכספי המסים. אני לא רוצה לבקר את כל אלו שנותנים ציונים מי יותר ומי פחות יהודי ואת אלו שגוררים אותנו לדיונים על שנאה כי זאת לא הכוונה. יש כאן תשלום שוחד לילדים שמבחינתם ארטיק זה דבר כייפי והם ייהנו ממנו רק אם ילמדו תורה. זה שוחד. האם אנחנו כיהודים תומכים בשוחד?!”.

יו”ר המועצה הדתית ששון טרבלסי הגיב ואמר “המועצה הדתית מסייעת לקיומם של שיעורי תורה בעיר כחלק מתפקידה. לא ברור כיצד סיוע בשיעורי תורה המתקיימים בבתי כנסת הופך לכפיה דתית. המימון מקופת המועצה הדתית”.

 

עילאי הרסגור הנדין הגיב לדברים “כמי שפועל באופן עקבי נגד תופעות הכפייה הדתית וההדתה, חשוב לי לרדת לעומקם של דברים ולא לתקוף באופן אוטומטי. שוחחתי עם יו”ר המועצה הדתית וקיבלתי הבהרה שמדובר בפעילות המיועדת לילדי הציבור הדתי בלבד, שכבר כיום לומדים תורה באופן קבוע בשבתות. הוא התחייב בפניי שלא תהיה פנייה לילדים חילונים. לאור העובדה שהפרסום נעשה בעיתון דתי ושלא התקבלו עד כה תלונות על ניסיונות פיתוי של חילונים, כפי שהיה בעבר למשל בדובדבן הכפר, לא אמנע מהורים דתיים לחנך את ילדיהם לפי דרכם ואמונתם. באותה מידה אני מצפה שיינתנו משאבים עבור פעילות יהודית פלורליסטית, כפי שאני וגורמים פלורליסטיים נוספים השגנו בעבר. אם בעתיד יתברר שהארטיקים משמשים לפיתוי ילדים, כמובן שאפעל באופן נחרץ”.

בניגוד לדעתו התומכת של עילאי הרסגור הנדין בנושא, ביקרה פעילה נמרצת שלו בחריפות נגד התופעה ”

תגובות