בתי הספר היסודיים בכפר סבא: יצחק שדה ושמעון פרס קיבלו את הסמכת “ירוק מתמיד” של המשרד להגנת הסביבה

בתי הספר היסודיים בכפר סבא: יצחק שדה והירוק ע”ש שמעון פרס, עברו את הסמכת המשרד להגנת הסביבה והפכו לירוקים מתמידים. מדובר על תהליך שמוביל אגף קיימות וחדשנות בעיריית כפר סבא, במטרה להעביר בתי ספר וגני ילדים ברחבי העיר את ההסמכה המדוברת. תהליך ההסמכה מתבצע באמצעות מנגנון קול קורא לתמיכה ברשויות מקומיות, שמפרסם המשרד להגנת הסביבה, ובמסגרתו יכול בית ספר לקבל בסיום תהליך ההסמכה תמיכה כספית. ההנחיה והובלת התהליך נעשית על ידי מורי בית הספר, עיריית כפר סבא, היחידה האזורית לאיכות הסביבה והרשת הירוקה.

 

יצחק שדה ירוק מתמיד

בשלב הראשון, נדרשת הנהלת בית הספר, בשיתוף עם מועצת התלמידים וההורים, להחליט על מחויבותם לנושא. בהמשך יערוך בית הספר מיפוי והערכה של מצבו העכשווי בתחום החינוך הסביבתי. ההערכה תהיה הן כמותית והן איכותית. להשלמת תמונת המצב, יגובשו בבית הספר מדדים סביבתיים אחדים שאותם מעוניינים לשפר וליישם בתרבות הבית ספרית, ועל בסיס זה תיבנה תכנית הפעולה של בית הספר.

נזכיר כי, רק בשנה האחרונה הוסמכו 7 גני ילדים בכפר סבא לירוקים ולירוקים מתמידים. בטקס חגיגי קיבלו 6 גנים בעיר: כינור, עינב, אננס, תומר, חופית והניה, הסמכה לירוקים, וגן נוסף, מנגינה, קיבל את ההסמכה “ירוק מתמיד”.

הדס קרואני, רכזת חינוך לקיימות, “אני גאה בשני בתי הספר על התהליך המעמיק, הערכי, החינוכי והסביבתי אותו הם ממשיכים להוביל כבר שנים. על האחריות והנכונות לחיות חיים מקיימים, עידוד התלמידים לאזרחות פעילה, רצון לשנות ולהשפיע ועל החשיבה היצירתית, חברתית וסביבתית. מכאן זה פשוט להמשיך ולקחת את הקיימות כדרך המיטבית לבטא דרכה את הייחודיות שלכם ולהגשים באמצעותה כל חלום”.

מרב נורובטי, מנהלת בית החינוך ע”ש יצחק שדה, “בית החינוך ע”ש יצחק שדה מאמין בהגברת המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה בה אנו חיים. החינוך לקיימות ממקד את הלומד לא רק בבעיות הסביבתיות עצמן ובפתרונן, אלא מאפשר התבוננות רחבה בהקשר החברתי, וחשיבה כיצד ניתן למנוע את הבעיות. תכנית הקיימות של בית החינוך נכתבה מתוך רצון להוביל לשינוי משמעותי ולהשפיע לאור הממצאים אותם אנו מגלים על הסביבה”.

עליזה סוקול, מנהלת בית הספר הירוק ע”ש שמעון פרס, “הגישה החינוכית בבית הספר מעמידה את צורכי הפרט ואת צרכי החברה במוקד העשייה ומחויבת לערכי היסוד בחברה דמוקרטית ישראלית. העיסוק בחינוך לקיימות החל מהיום הראשון ללימודים בבית הספר החדש, על מנת להטמיע הרגלי התנהגות מתחשבים בסביבה בקרב תלמידי בית הספר ומתוך תקווה שהתלמידים יפעלו כסוכני שינוי בקרב קהילה רחבה יותר בכלל ובקרב משפחתם המצומצמת בפרט”.

תגובות