משרד החינוך חושף: בכפר סבא עלייה דרמטית בכמות התלמידים שנבחנו השנה ב- 5 יחידות מתמטיקה

מנתוני משרד החינוך שהתפרסמו היום על תכנית “לתת חמש” להגברת אחוז הניגשים לבגרות 5 יחידות מתמטיקה, עולה כי כפר סבא מובילה בכמות התלמידים שנגשו השנה לבגרות בהיקף זה. בשנת 2018 מספר הניגשים לבגרות במתמטיקה בהיקף של 5 יחידות לימוד עומד על 380 תלמידים מתוך 1,537 תלמידים הלומדים בי”ב, זאת לעומת 309 תלמידים בלבד שניגשו בשנת 2017. נתון זה מצביע על עלייה של 71 תלמידים. נוסיף כי בשנת 2014 ניגשו 205 תלמידים בלבד, כשנתוני 2018 מצביעים על עלייה של 10% בהיקף התלמידים שניגשו לבגרות 5 יחידות מתמטיקה.

נתונים אלה הוצגו היום (ד) במסיבת עיתונאים בה הציג את נתוני הקיץ האחרון ב- 5 יחידות לימוד במתמטיקה והכריז: הושג היעד של התכנית הלאומית ‘לתת חמש’ – מספר התלמידים הוכפל בתוך שלוש שנים בלבד. בנט הציג את סיכום התכנית עד כה, וחשף את הצעדים החדשים שצפויים להיכנס כבר בשנת הלימודים הקרובה (תשע”ט). מניתוח נתוני הקיץ האחרון עולה, כי בשנה האחרונה ניגשו 18,050 תלמידים ל- 5 יחידות לימוד. מדובר בתוספת של  1,965 תלמידים ל- 5 יחידות לימוד במתמטיקה ביחס לשנת הלימודים הקודמת תשע”ז. עליה נרשמה גם בפריפריה. בנוסף, עד כה נפתחו 751 מגמות ללימוד 5 יחידות מתמטיקה, כאשר 185 מגמות חדשות נפתחו לראשונה בעקבות התכנית הלאומית, מהן 107 מגמות בעשירונים הנמוכים 1-5.

במסגרת תכנית וזו ועל מנת להשיג את מטרותיה, ננקטו שורת פעולות, ביניהם: הקצאה של אלפי שעות לימוד נוספות בתיכונים, חונכות וירטואלית, שיעורים פרטיים ברשת ובקבוצות וואטסאפ, הרצאות מהנדסים ועוד.

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר היום במסיבת העיתונאים כי “בחלוף שלוש שנים בלבד מהשקת התכנית הלאומית, הכפלנו את מספר הלומדים ב-5 יחידות מתמטיקה. הבטחנו – וקיימנו. אני מתרגש להביט היום בעיניים של 18,000 תלמידים ולומר להם: עשינו את זה! כשיצאנו לדרך עם התכנית הלאומית ‘לתת חמש’ הצבנו יעד ברור – הכפלת מספר הלומדים ב-5 יחידות מתמטיקה. השינוי הוא בלתי נתפש, למעשה יצרנו את התשתית להמשך קיומה של אומת הסטארט אפ בשנים הבאות”.

 

הישג נוסף שנרשם השבוע בעניין אחוז הגיוס למילואים : סקר של צה”ל קובע כי העיר כפר סבא ניצבת בראש רשימת הערים בהן חיים הכי הרבה מילואימניקים  פעילים. מדובר בנתונים, שהועברו ע”י אגף  כ”א בצה”ל, ושיוצגו ביום ההוקרה לצה”ל, שמצוין היום בכנסת.

על פי החוק, משרת מילואים פעיל הינו אדם ששרת לפחות 20 יום מילואים    ב- 3 השנים האחרונות. הנתונים מראים כי כפר סבא ניצבת במקום בהיקף משרתי המילואים הפעילים שמתגוררים בעיר וזאת ביחס למספר תושביה.

יש לציין  כי עיריית  כפר סבא אישרה לאחרונה הנחה של עד 5% מסכום הארנונה הכללית לחיילי מילואים פעילים. ההנחה ניתנת לחיילי מילואים כפי שמוגדר בחוק שירות המילואים 2008, המחזיקים בתעודת משרתי מילואים פעילים תקפה מצה”ל.

עוד ראוי להוסיף  כי העיר כפר סבא מתגאה גם באחוזים גבוהים בגיוס לצה”ל לתפקידים משמעותיים. עם שיעור גיוס הבנים עומד על 88%, כשיותר מ- 47% מהמתגייסים משרתים ביחידות לוחמות. שעור גיוס הבנות עומד על כ- 80%. כמו כן, מתוך כלל הבוגרים המתגייסים לצבא, ממשיכים לקצונה צבאית כ- 8% בקרב הבנים וכ- 6% בקרב הבנות.

 

תגובות