המתמודד לראשות, עו”ד יובל לוי: “העירייה צריכה להציג תכנית אמיתית למועצה ולתושבים”

“התנהלות העירייה כלפי הציבור גובלת בשערורייה. שבועות אחרי שהכחישה, היא מודה עתה בהשלכות הקשות של תכניתה ה”סודית” על חיי התושבים. הדמיון בין ההודעה לעיתונות של העירייה לחלק מפרטי התכנית שלי, תמוה. אלא שבתכניתי אין את מחדלי הנתיב המהיר באמצע העיר. החשוב מכל הוא לבחון שהתכנית תתאים לתושבים, בטרם תאושר במועצת העיר”, אמר לוי.
“פרסום העירייה אמש, מסתיר את שלל בעיות התכנית שלה. להלן פרטים על ההבדל המהותי בין תכנית יובל לוי להודעה לתקשורת של העירייה:
“בתכנית לוי יש תכנון מקיף לטיפול בבעיות התעבורה, בדגש על מניעת עומסי תנועה בלב העיר. זאת בעוד שהעירייה מתעקשת לאמץ תכנית שתשאיר את רחוב וייצמן ככביש ארצי, המשרת את כל האזור – על גבם של תושבי כפר סבא. יתרה מזאת, העירייה מעוניינת להשאיר בתכנית נתיב תחבורה ציבורי מהיר שמסכן את התושבים, כשתכנית לוי מביאה פתרון של הקלה בעומס. זאת באמצעות הפניית התנועה לכבישים מהירים מצפון ומדרום לעיר. תכנית לוי תאפשר פינוי בינוי ואיכות חיים לתושבי המרכז ותושבי העיר בכלל. כך תחזיר את רחוב וייצמן וסביבותיו לשימוש התושבים, לפנאי, בילוי, הסעדה ומסחר.
תכנית לוי מבוססת על שיתוף פעולה מלא עם תכניות הממשלה לפיתוח אזורי. אלה כוללות הארכת תוואי מסילות הרכבת וסלילת כביש מהיר מצפון לעיר. תכנית לוי מביאה מהפכה בהקלת עומס התנועה ביציאות מהעיר. ההקלה תעשה ביציאות לכביש 531, לכביש 4, ולכביש החדש 551, מצפון לעיר. על פי תכנית לוי יהיו לכפר-סבא שמונה כניסות ויציאות מלאות, לעומת שלוש וחצי כיום. הדבר יפנה את רוב התנועה מלב העיר ומשדרות ויצמן, היישר אל הכבישים הראשיים. תנועת האוטובוסים והמכוניות בלב העיר תוקל.
תכנית המועמד לוי מציעה פתרונות גם בהפניית משאבים כלכליים וטכנולוגיות, שיופנו לרווחת ואיכות חיי תושבי העיר. כך למשל, תוקם מערכת חניונים מודרנית שתכיל אלפי מכוניות לאורך ציר וייצמן. מהחניונים יצאו שאטלים למרכזי העירוני ולתחנות הרכבת שסביב לעיר, כולל אלה המתוכננות בעתיד. התכנית תכלול מערכות בקרת תנועה ויזואלית לשרות התושבים. כמו כן תוקמנה מערכת עירונית להשכרת אופניים ומערכת WiFi עירונית לספק שירות זה לתושבים בכל מרכז העיר.
לבסוף בתכנית לוי, תוצע חזות אדריכלית חדשה למרכז העירוני, כולל הצללות בגנים וברחובות, שיפור חזות בתי העסק, המשרדים והבתים, שימור מבני המורשת, יצירת כיכר ציבורית לאירועים עירוניים גדולים, שבילי אופניים, מערכת תאורה מודרנית מהמפותחות בעולם ועוד.
“כך אמור להיראות מרכז של עיר שבה טובת התושבים קודמת לאינטרסנטים ולקבלנים. רק ראש עיר חופשי מאינטרסים של תורמים יכול להציג תכנית כזו. אנחנו נוביל את התכנית הזאת, שתחזיר את לב העיר לתושבים ותעביר את התנועה למקומה הטבעי – בכבישים שמחוץ לעיר”, אמר המועמד לראשות עיריית כפר-סבא, יובל לוי.
עו”ד יובל לוי
מחברת נתיבי איילון נמסר: “‘מהיר לעיר’ הינו פרויקט לאומי, בהובלת משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, בעל חשיבות תחבורתית עצומה, שמטרתו לתת לתושבים אלטרנטיבה איכותית לעמידה בפקק ברכב הפרטי ולשפר את חייהם. מדובר בפרויקט משמעותי לעיר ולמטרופולין, המחבר את כפר סבא ל-17 הרשויות שהשכילו להצטרף למהפכת התחבורה הציבורית. זאת, על מנת שתושבי העיר לא יעמדו בעוד כמה שנים במגה-פקק, שיוסיף להם כל יום שעה נוספת על הכביש. חברת נתיבי איילון מובילה את תכנון הפרויקט בכל הערים אשר השכילו להצטרף אליו, בתהליך ממושך שנעשה בשקיפות ובדיאלוג עם הרשות המקומית, נציגי התושבים, ארגוני תחבורה והסוחרים. בפרויקט לוקחים חלק עשרות מטובי המתכננים מהדיסציפלינות התכנוניות השונות, תוך שימת לב לכל הפרטים, אשר רואים לנגד עיניהם את טובת תושבי העיר ודואגים שהפרויקט ישפר את איכות חייהם. עם קידום התכנון המפורט למרכז ויצמן במהלך 2019, חברת נתיבי איילון והעירייה ידאגו להיפגש עם כלל הסוחרים על התוואי ולתאם איתם את הפתרונות לשמירה על נגישות מירבית בזמן העבודות.
חשוב לציין, כי היום ברור שהשקעה בתחבורה ציבורית היא הכרחית על מנת להקל על העומס בכבישים, והמשך פיתוח תשתיות לרכב הפרטי רק יעלה את כמות הרכבים על הכביש, ויגרום לפקקי ענק. שדרוג תשתית התחבורה הציבורית בכפר סבא הוא מרכיב הכרחי בשיפור השירות לתושבי העיר, אשר צפוי לכלול: צמצום זמני הנסיעה, הגברת התדירות של קווי האוטובוסים, הוספת קווים, שדרוג סביבת התחנה, שיפור נגישות לשכונות, שילוט אלקטרוני, מידע דינמי, ועוד”.

תגובות

תגובות