מה חשוב לדעת לפני שקונים רמפה לרכב?

נהיגה ברכב היא חלק אינטגרלי משגרת יומם של נכים בכל רחבי העולם והרמפה היא הדרך לבצע זאת באופן מושלם. היא מאפשרת לבצע עלייה מהירה לרכב, מתממשקת בקלות עם מרבית כיסאות הגלגלים ועוזרת לעלות את רמת העצמאות של בעלי פגיעות עמוד שדרה. אז אם אתם רגע לפני רכישה של רמפה חדשה לרכב, זו בדיוק הכתבה שתעזור לכם לבצע את הבחירה הנכונה.

קלות ההתקנה ואופי ההרכבה

קלות ההתקנה האופי ההרכבה הם ללא ספק שניים מהדברים שאסור לכם להתפשר עליהם בזמן הרכישה של רמפה חדשה. כדאי לרכוש רמפה לרכב שקל להרכיב ושניתן להתקין ולהסיר בקלות ובמהירות באופן עצמאי וללא עזרה. במילים אחרות, אם אתם לא האנשים הכי טכניים בעולם ולא רוצים להסתבך בתחילתה של כל נסיעה, מומלץ להעדיף רמפה לרכב שקל להרכיב.

 

 

התאמה לסוג הרכב

משום שלרכבים שונים יש דלתות הזזה שונות, לא תמיד הגודל של הרמפה עתאים לכל הדגמים של כלי הרכב המיובאים לישראל. לכן, חשוב לוודא שהרמפה מתאימה באופן מושלם לסוג הרכב שלכם ושלא תיאלצו לבצע שינויים יקרים בכדי להרכיב אותה כהלכה. למעשה, לא מדובר כאן רק בנוחות, אלא באפשרות שלכם להשתמש ברמפה באופן מיידי וללא התאמות מיוחדות.

איכות הקיפול של הרמפה

לא הרבה יודעים זאת, אך בנוסף לרמפות הניידות ישנן מגוון רמפות שניתנות לקיפול קל במיוחד. לכן, כדאי לדעת האם הרמפה מתקפלת, לכמה חלקים ואיזה מנגנון עומד מאחורי העניין. כדאי גם לשאול האם יש אחריות כלשהי על המנגנון ולוודא שהוא אכן קל לשימוש. בשנים האחרונות יש מעבר לרמפות אשר מתקפלות ל-4 ולכן שווה לשקול לבחור בהן ולראות איזה נפח ניתן לחסוך.

חומר הגלם שעומד בבסיסן

חומר הגלם הראשי שמרכיב את הרמפה הוא ללא ספק אחד הגורמים שישפיעו על משך חייה ועל איכות השימוש בה. מומלץ לוודא מראש מהו חומר הגלם הדומיננטי ואיזה חומר גלם בא במגע עם כיסא הגלגלים בזמן העלאה והירידה. ברוב המקרים, רמפות אשר עשויות מסגסוגות חזקות ומתכות אצילות יעלו יותר, אך הן בהחלט יהיו שוות את התמורה ויחזיקו לכם לתקופה הארוכה.

האורך של הרמפה ודרגת השיפוע

האורך של הרמפה ודרגת השיפוע הם בהחלט מרכיבים משמעותיים בהצלחה של כל רכישה ואלמנטים שאתם פשוט חייבים להכיר מקרוב. רמפות בעלות שיפוע חד עלולות להפוך את העלייה לקשה יותר ולהפוך את הירידה למסוכנת למדי. גם האורך הוא חלק חשוב בכל בחירה. חייבים לשים לב שהוא לא ארוך מדי אך מספק את הגשר בין הקרקע לגוף המכונית.

ניתן לראות שיש מגוון של אלמנטים שחייבים להכיר מקרוב בטרם רכישה של רמפה חדשה לרכב. יחד עם זאת, היכרות מקדימה היא לא תחליף לבדיקה מעשית ולכן שווה לבקש ולנסות את הרמפה לפני הרכישה.

 

תגובות