נשות התאטרון הקהילתי של מרכז אברהם סיכמו שנת פעילות בהצגה ייחודית
תיאטרון הנשים הקהילתי שפועל בבית אברהם סיכם שנת פעילות בערב חגיגי בו העלו את המופע “בונה עם חלב” עליה עבדו במהלך השנה. התאטרון מורכב מקבוצת נשים מהקהילה האתיופית יחד עם קבוצת נשים שאינן מהקהילה האתיופית שנפגשו על בסיס שבועי לסדנה אותה מנחה לובה רעים ובה הן עברו תהליך של הקשבה, משחק, יצירת סיפור קבוצתי והצגתו לקהל. תאטרון זה הוא תולדה של שיתוף פעולה בין אגף נוער, צעירים וקהילה, המרכז הקהילתי בית אברהם, תחום קליטה ועלייה, מועצת נשים והחברה הסוכנותית ע”ש ספיר.
 
הערב שאורגן הוא תוצר של מחויבות של נשים לספר את הסיפור הקהילתי שעוטף בעדינות קשיים וקונפליקטים. כמו כן, השנה לקחו חלק גם נשים שאינן בנות העדה, מה שתרם לחיבור בין הנשים. במהלך השנה, עברו הנשים תהליך שבו נפתחו באמצעות תרגילי תיאטרון, שיתפו, ועבדו על משחק. תוך כדי התרגילים, עלו סיפורים מורכבים שהנשים נושאות איתן בשקט ובצנעה. בעיקר סיפורים על קשיי המסע בדרך לישראל, על מה שאיבדו בדרך, על הקשיים בקליטה ועל תופעות של ביטויי גזענות שנתקלים בהן בארץ.
 
המחזה שיצרו, “בונה עם חלב”, עוסק במפגש בין משפחות של החתן, יוצא אתיופיה והכלה, ישראלית שאינה יוצאת אתיופיה. מפגש בין שתי תרבויות שונות במפגש טעון ומעלה שאלות על יחס החברה, והאם אפשר לקיים תרבויות שונות זו לצד זו. למעשה, שם ההצגה משקף את תוכן ההצגה שכן “בונה” הוא הקפה המסורתי האתיופי, שאינו מתחבר לחלב.
 
ליאת קליין, מנהלת מדור מרכזי קהילה ונוער, “במרכז הקהילתי בית אברהם מתקיימים מדי שבוע חוגים ופעילויות לילדים ומבוגרים. אירועי שיא הקשורים לשימור המסורת של יוצאי קהילת אתיופיה. אנחנו מזמינים אתכם לקחת חלק ולהיות שותפים לעשייה הקהילתית. הרשמה לתאטרון נשים קהילתי בשנה הבאה מתחילה עכשיו”.

תגובות