רביד אלבו בפניה נרגשת למתמודדים לראשות העיר בכפר סבא:”מישהו חייב להשמיע קולם של בעלי החיים בעיר, מי מרים את הכפפה?”

רביד אלבו, בת 44, נולדה, גדלה והתחנכה בכפר סבא. אלבו אוהבת בעלי חיים, חיה ונושמת אותם.  עד לפני חצי שנה תחזקה בעצמה בכוחותיה, חווה לשיקום בעלי חיים שרובם עברו הזנחה/ התעללות או נטישה. “מבחינתי כל יצור חי שברא הקב”ה יש בו נשמה וחשוב לי שיתייחסו לבעלי החיים בכבוד ושהם לא יהיו שקופים. הם בעלי רגשות בדיוק כמונו בני האנוש, גם הם חשים כאב, פחד עצב, רעב וצמא. ההבדל היחידי הוא שהם לא יכולים לדבר ולומר את שעל לבם ומה הם מרגישים. הקול שלהם זה אנחנו”, היא אומרת בראיון מיוחד ל .

אז נראה כי המתמודדים לראשות, 4 חודשים לפני בחירות מדברים על הכל, או כמעט על הכל, חוץ מנושא חשוב לא פחות ממה שהם מעלים במצע: בעלי החיים.

 

רביד אלבו

 

רביד, כנציגת בעלי החיים, מה חשוב לך שהמתמודדים יקדמו במצע שלהם? 

“כנציגת בעלי החיים חשוב לי שהמתמודדים יקדמו כמה דברים חשובים לטובת בעלי החיים בעיר כמו גינות כלבים, פינות האכלה מסודרות לחתולי רחוב, הצבת מתקני מים בעיר לחתולים, ציפורים ושאר בעלי החיים, סירוסים ועיקורים של חתולי רחוב, טיפולים וטרינריים לחתולי רחוב פצועים/חולים בעיר כולל עקירות שיניים, דלקות וזיהומי עיניים וכמו כן סיורי מוקד בעיר למניעת התעללויות בבעה”ח והצלתם”.

האם ראית אצל מי מהמתמודדים התייחסות לבעלי חיים ?

“אני מכירה שניים מהמתמודדים לרשות העיר שאני יודעת שהם אוהבי בעלי חיים. לאחד מהם פניתי לפני כמה שנים לעזרה באופן אישי בנוגע לבעלי החיים שלי בחווה והוא מיד נעתר והפנה אותי לגורמים מסוימים על מנת לקבל סיוע. כולי תקווה שהאחד שייבחר ידאג גם לתושבים וגם לבעלי החיים ושהעיר כפר סבא תהיה מודל לערים אחרות כעיר מלאת חמלה לבעלי חיים חסרי ישע”.

אם זה היה תלוי בך, מה היית מקדמת בעיר למען בעלי החיים?

“אם זה היה תלוי בי הייתי מקדמת שני דברים עיקריים: את עניין מתן הטיפולים הווטרינריים ועקירות השיניים לחתולי הרחוב ואת מתקני המים לבעלי החיים שחיים ברחוב. בימי הקיץ החמים הם צמאים, הרבה מהם מתייבשים ומפתחים בעיות כליות. הם פשוט מתים מצמא. הפצועים והחולים מבין בעלי החיים שברחוב מתמודדים עם כאב פיזי יומיומי וסבל איום וחלקם אף מתים בייסורים מבלי לקבל טיפול רפואי”.

במסר למתמודדים, באמצעותנו, מה את מבקשת מהם

“המסר שלי למתמודדים לראשות העיר לפי סדר עדיפויות הוא קודם כל טיפולים וטרינריים לחולים ופצועים וכמובן שגם סירוס/עיקור, מתקני מים נגישים ונקיים, פינות האכלה מסודרות לחתולי רחוב, סיורים בעיר למניעת התעללויות, גינות כלבים מסודרות ונוחות לכלבים ולבעליהם”.

מה המצב כיום בעיר, באיזה בעיות נתקלת?

“ממה שידוע לי, כיום עיריית כפר סבא דואגת לסירוסים ועיקורים של חתולי רחוב ומונעת את ההתרבות שלהם. לגבי טיפולים אחרים, ישנן פעמים שבהן פונים אליי תושבי העיר ומספרים שפנו למוקד העירייה ודיווחו על בעלי חיים פצועים”.

מה הפתרון הנדרש במיידי, לדעתך?

“הפתרון המיידי הנדרש הוא לשתף פעולה עם וטרינר מסוים באופן קבוע ולהקצות תקציב מעבר לסירוסים ועיקורים. כמו כן להתקין מתקני מים בכל מיני אזורים בעיר וכמו שדואגים למערכות השקיה לצמחים, דשא ועצים, שידאגו למתקני השקיה לחתולים, כלבים, ציפורים וזוחלים למיניהם וכמו שדואגים לילדי העיר שלנו המקסימים לגני משחקים שידאגו לסדר כמה גינות כלבים מגודרות ועם שער, ספסלים, מתקני מים, מתקני שקיות לצרכים ופחים כדי שהתושבים יוכלו ליהנות עם הכלבים המקסימים שלהם. מבחינתי, מישהו חייב להשמיע את קולם של בעלי החיים, אז מי מרים את הכפפה?”.
“.

תגובות