עילאי הרסגור הנדין מהאופוזיציה “הצבעתי בעד מהיר לעיר, אני גאה בהצבעה שלי ואני חושב שהפרויקט חיוני לעיר וצריך לבצע אותו כמה שיותר מהר”

חבר האופוזיציה, עילאי הרסגור-הנדין, מחזק את הוצאתה לפועל של תכנית מהיר לעיר : “אני הצבעתי בעד מהיר לעיר. אני גאה בהצבעה שלי בעד מהיר לעיר. אני חושב שהפרויקט הזה הוא חיוני לכפר סבא וצריך לבצע אותו כמה שיותר מהר”.

החיזוק של הרסגור הנדין בא על רקע תהיות שהעלה יו”ר האופוזיציה יובל לוי שנענה ע”י מנכ”ל העירייה איתי צחר במסר מרגיע המבטיח שיתוף ציבור הסוחרים ותושבי העיר בכל הקשור לפרויקט מהיר לעיר.

 

איתי צחר

 

 

עו”ד יובל לוי

מנכ”ל העירייה, איתי צחר:”פרויקט מהיר לעיר לקידום מערך התחבורה הציבורית הינו פרויקט בעל חשיבות רבה לעתיד תחבורה בעיר. אנו סבורים כי אישור פרויקט זה וקידומו הינו חובה אותה אנו חבים לתושבי העיר והודות לאישור מועצת העיר מתאפשר קידום פרויקט חשוב זה אותו אנו מבקשים לקדם ולממש באופן במיטבי”.

– עם אלו קבוצות תושבים עתיד להיעשות הליך שיתוף הציבור?

איתי צחר :”שיתוף הציבור התבצע בלשון עבר ויתבצע בלשון עתיד עם קבוצות תושבים לפי הפירוט הבא:
ארגונים וגורמים רלוונטיים בנושא קידום רכיבה על אופניים, וזאת לאור שבילי האופניים הרבים אשר התוכנית מאשרת ויבוצעו בקדם. ארגונים וגורמים רלוונטיים בנושא קידום השימוש בתחבורה הציבורית, זאת לאור העובדה שזו מטרת התוכנית. ארגונים וגורמים בנושא שימור העצים ותכנון הנוף. סוחרי רחוב ויצמן, שפה אני רוצה להתעכב ולהרחיב. הליך שיתוף הציבור של התוכנית יעבור סוחר סוחר, אדם אדם,
חנות חנות, זו התכנית. יש צוות שנשכר על ידי משרד התחבורה שהוא המממן של הנושא הזה, במיוחד למטרה זו, כולל מיפוי של כלל הסוחרים שכבר החל בביצוע וככל שנתקדם בלוחות הזמנים ועל פי לוחות זמנים סדורים יתבצע שיתוף פרטני, על מנת לתאם את העבודות, לוודא שתהיה פגיעה מינימאלית וגישה מיטבית לחנות גם בתקופות בהן יתבצעו עבודות בחזית החנות. עבודות שכמובן מתבצעות במקטעים ושלב שלב ולא פותחים את כל המדרכה לכל אורך הרחוב או את כל הכביש ומשביתים את כל הרחוב לתקופות ארוכות. כל התכנון מתבצע במקטעים והרזולוציה פה תהיה – כל סוחר באופן פרטני. ככה זה נעשה גם במקומות אחרים בארץ וככה זה ייעשה גם בכפר סבא”.

 

רחוב ויצמן הדמיה

 

איתי צחר:”התוכנית מחולקת ל-3 מקטעי אב בויצמן. בשום אופן לא סוגרים את כל המקטע הזה, לא למשך חודשים, לא למשך שנים ולא למשך תקופה ממושכת. התקופה היא מינימלית ככל שניתן וחשוב לי להגיד שאנחנו מבינים לחלוטין שגם יום בשביל סוחר ובשביל חנות זה עולם ומלואו, וזה דבר שיפגע בפרנסה בצורה נקודתית. אבל, זאת מתוך מחשבה להשקיע תקציב של 250 מיליון שקל לערך בפיתוח הרחוב הזה שעשרות שנים הסוחרים מחכים, מבקשים, נפגשים איתנו, מייחלים לזה שיחליפו את המדרכות, שיחליפו את הגינון, שיתקנו את החזיתות, שישפרו את הדברים שכבר ראויים לתיקון וראויים לשיפור, ומדינת ישראל החליטה להשקיע בזה, ואנחנו מאמצים את זה בשתי ידיים מתוך הבנה שזו תוכנית ראויה ונכונה. לגבי קבוצות נוספות של שיתוף ציבור – אני ממשיך, כי הרחבתי על הסוחרים – זה תושבי הרחובות סמוכים והמקבילים לרחוב ויצמן וכן תושבי רחוב ויצמן, וכל תושב בעיר כמובן שירצה להשתתף במופעי שיתוף הציבור הללו הפתוחים לקהל”.

מהם לוחות הזמנים לכך?                                                                                                           

איתי צחר:”חלק מהאמור מעלה התבצע , מיעוט שבמיעוט שלו, ועל יתר המועדים ייצא פרסום נרחב או נקודתי, בהתאם לסוג ולאופן שיתוף הציבור כמפורט לעיל”.

– מתי תוגש התכנית הסופית ומתי היא תובא לאישור מועצת העיר?

איתי צחר:”התכנית הסופית בעבודה ועל פי לוחות הזמנים שגם מופיעים באתר, וזה צפוי להסתיים בתוך מספר חודשים. וכאמור מעלה, התכנית ההנדסית לא אמורה להגיע לאישור מועצת העיר”.

– האם בכוונת העירייה לשפות בעלי העסקים ברחוב ויצמן על פגיעה בעסקים בזמן עבודות?   איתי צחר:”אנו מודעים היטב לכך שבשעת עבודות הנדסיות נפגעים הסוחרים כמו שפירטתי גם בעל פה, ונעשה כל שנוכל על מנת לצמצם פגיעה זו, וזאת באמצעות קשר פרטני ורציף עם כל סוחר לאורך התקופה. תכנון מפורט וקפדני של התנהלות העבודות; העמדת איש קשר מטעם הפרויקט לנושא זה, איש קשר ייחודי שתפקידו יהיה קשר לסוחרים וטיפול בבעיות ובנקודות פרטניות; הכנות מקדימות כמו שציינתי. בנוגע לשיפוי – אם כוונת השאלה על פיצוי ארנונה, התשובה היא שלילית. לא יהיה פיצוי בארנונה וזאת מאחר, בין השאר, שהחוק אינו מתיר זאת. חשוב גם לזכור כי רחוב ויצמן, בעצם השיפוי, כמו שהזכרתי קודם, השיפוי האמיתי לסוחרים הוא במה שיקרה יום למחרת שהפרויקט הזה יסתיים. יש פה תקופה שתהיה קשה, אנחנו נעשה את הכול לצמצם את הפגיעה, והשיפוי הוא ב-benefit של הפיכת רחוב ויצמן לרחוב משופר, רחוב עם שביל אופניים לכל אורכו, רחוב משופץ, רחוב יפה ורחוב חדש כיאה לעיר”.

מדוע התחילו העבודות בצומת ויצמן התע”ש ללא אישור המועצה?       

איתי צחר:”קודם כל, העבודות האלה זה עבודות של תאגידי הביוב והמים, שכבר התחילו בפועל. ראיתם את זה על הדשא שנמצא מדרום לרחוב. ואין שום צורך ואין כל חובה באישור מועצה לעבודות מעין אלה שמתבצעות בכל רחבי העיר. אני לא יודע אם אתם מודעים או עוקבים אחרי זה, אני לא חושב שאתם צריכים לעשות את זה, אבל זה קורה בכל העיר. המחשבה היתה להקדים את זה כשלב ראשון בשביל שלא אחר כך נצטרך לפתוח מדרכות חדשות שיד ימין תבנה ויד שמאל תהרוס אחר כך”.

מדוע לא הוצג הפרויקט הסופי כמקובל, בפרסום לציבור, עם הבלטת היתרונות?

איתי צחר:”ראשית, חשוב לציין לידיעת הציבור כי עלות הפרויקט מושתתת במלואה על משרד התחבורה ולא על עיריית כפר סבא. כלומר, מדינת ישראל מממנת אותו במלואו. כלל החומרים הרלוונטיים ובכלל זה המצגת המציגה את יתרונות הפרויקט נמצאת באתר העירייה במלואה מזה חודשים ארוכים. בנוסף בוצעו פרסומים רבים המדגישים את חשיבות הפרויקט, כולל יחסי ציבור, כולל כתבות בנושא זה, ואין ספק שצריך עוד לשפר את זה, אני אוסיף. ועוד יבוצעו כאלה בעתיד לצד שיתוף הציבור. כמו כן, הוצגה מצגת מפורטת, היו פה גם נציגי משרד התחבורה בפני הפורום המכובד הזה של מועצת העיר והתקיימה על כך גם הצבעה, אז זה כן הובא למועצה, ואפילו היתה הצבעה”.

עו”ד אהוד יובל לוי: “אם התכנית הזאת הייתה כל כך טובה, הייתם מפרסמים אותה תחת כל עץ רענן, אבל אתם לא מפרסמים אותה, שזה דבר שאני מבקש לעשות, פרויקט של מאות מיליוני שקלים, למה לא
להביא אותו למועצה? למה לא להביא אותו לעיתונות? הרי עיריית כפר סבא, על כל ‘פיפס’ רצה לעיתונות. אז עכשיו המינימום זה להביא לעיתונות לוח זמנים ולהגיד – פה יהיה סגור, פה יהיה פתוח. אני ביקשתי להכניס את הציבור. אנשים שהבית שלהם הולך להיהרס רוצים לדעת, או העסק שלהם הולך להיהרס, רוצים לדעת מה הולך לקרות. אתה יוצא לפרויקט של מאות מיליוני שקלים, למה אתה לא מפרסם אותו?”.

 

איתי צחר: לגבי שיתוף הציבור, יש פה באתר האינטרנט העירוני, פתוח לכולם, החל מ-27 ליולי, את המצגת שהוצגה פה ואושרה פה במועצה, את התוכניות שקיימות כרגע ושציינתי שהן עדיין לא סופיות,
את נספח לוחות הזמנים, את לוחות הזמנים בפרויקט מהיר לעיר, את הנספחים ואת המצגת העדכנית, הכול פתוח לציבור. לפניכם יש פה את ההצבעה על תוכנית מהיר לעיר, שבשונה מהאמור בשאילתה לא בוצע, וכולל את הפירוט של המצביעים. יש 3 חברות שנשכרו לנושא על ידי משרד התחבורה והמדינה, לנושא שיתוף הציבור ויחסי הציבור. הולך להיות קמפיין ארצי לכל המהלך הזה, כי זו תוכנית בכל אזור המרכז. ובנוסף, לשאלתך הקונקרטית, חודשים לפני שתהיה סגירה של עסק, יעברו עסק עסק, יתאמו עסק עסק. וכן, תהיה פגיעה, לא יהיה עסק שלא ידברו איתו. כן תהיה פגיעה, אנחנו נעשה את המקסימום כמו שפירטתי בהרחבה שהיא תהיה מינימלית. עניין של שיפוי זה לא עניין של החלטת עירייה, עניין של
שיפוי זו החלטה גם של משרד הפנים”.

ראש העירייה, צביקה צרפתי:”יש פה 6 סדרות של שיתוף ציבור – עסקים, אזרחים, תושבים, רחובות מקבילים – יעברו את כולם, אף אחד לא יישאר בלי תשובה לשאלה. אני יכול להבטיח. דבר אחד אני לא יכול להבטיח, שלא יהיו קשיים כאלה או אחרים, זה אני לא יכול להבטיח. אבל אחרי השנתיים האלה, אני יכול להגיד לך שאתה תהנה להגיד – אני מסתובב ברחוב ויצמן וברחובות האחרים ואני נהנה לראות את רחוב ויצמן, שאנחנו נשפץ אותו, ובסוף כולם ירוויחו ממנו, גם התושבים, גם ערך הדירות יעלה כי פתאום יהיה רחוב יפה, גם הסוחרים כי יהיה רחוב שהוא מזמין”.

 

צביקה צרפתי. צלם: רמי זרנגר

 

 

 

עילאי הרסגור הנדין

תגובות