איתי צחר, מנכ”ל עיריית כפר סבא שיגר מכתב למשרד להגנת הסביבה: “אבקש לזמן את בעלי המפעל בראון לשימוע במשרד להגנת הסביבה לבירור נושא השימוש בחומר פורמאלדהיד”

פרסום ראשון: “אבקש לזמן את בעלי המפעל בראון לשימוע במשרד להגנת הסביבה לבירור נושא השימוש בחומר פורמאלדהיד ולערוך חקירה מעמיקה של הנושא ובכלל זה בדיקת רישומים, מחסנים וכל הנדרש לשם בירור העניין”

איתי צחר, מנכ”ל עיריית כפר סבא, שיגר היום מכתב חריף למשרד להגנת הסביבה על רקע דו”ח ממצאי בדיקות סביבתיות בשכונות הירוקות. דו”ח זה מגיע על רקע דרישתה של העירייה לבצע בדיקה מעמיקה זו, ובהמשך לפעולות רבות אותם ביצעה בשנים האחרונות בנושא מפעל בראון. נוסיף כי בהקשר זה התקינה העירייה שבע מערכות טכנולוגיות מתקדמות לניטור איכות האוויר בשכונות המזרחיות ובשכונות הירוקות.

מנכ”ל העירייה פתח את מכתבו, “מזה שנים ארוכות פועלת עיריית כפר סבא כנגד המפגעים הסביבתיים הנגרמים לתושבי העיר כתוצאה מפעילות מפעל בר און. מפגעים אשר באים לידי ביטוי באלפי תלונות של תושבים על מפגעי ריח. על רקע זאת פעלה עיריית כפר סבא לביטול רישיון העסק אך למצער המשרד להגנת הסביבה השתהה במתן חוות דעת כי מדובר במפגע וכאשר נמסרה חוות דעת זו לבסוף, קיבל בית המשפט את עתירתו של בעל המפעל וזאת בשל פרק הזמן שחלף בין פעולת העירייה לבין אישור המשרד להגנת הסביבה על קיום מפגע. חמור מכך, מבחינתי, הוא שמאז חזר בו המשרד להגנת הסביבה מהחלטתו כי מדובר במפגע סביבתי וזאת למרות תלונות חוזרות ונשנות”.

עוד הוסיף כי, “בהמשך לדרישתנו בוצעו בדיקות על ידי משרדכם, לצד מערכת ניטור מתקדמת אותה התקינה העירייה במימון עצמי. סיכומן נשלח אלינו זה עתה, ומהן עולה כי קיימות חריגות בערכים המותרים על פי חוק לחומר פורמאלדהיד. הממונה על מערך הארצי לניטור האוויר במשרדכם, ד”ר לבנה קורדובה-ביז’ונר, וד”ר צור גלין, ראש אגף איכות אוויר ושינויי אקלים, מציינים כי הרכב החומרים האחרים שנדגמו מצביעים על כך כי המקור המשוער לחומר זה איננו תחבורתי וכי‘מקור תיאורטי לפורמאלדהיד הנו מפעל בראון'”.

את המכתב סיים בדרישה לפעולה מידית בנושא, וכך ציין “בשים לב לעובדה כי מפעל זה נמצא בסמיכות רבה למוסדות חינוך ובתי תושבים אבקש לבצע את ההמלצות הרשומות בדו”ח בדחיפות ולהעביר אלינו לוחות זמנים לביצועם. בנוסף, אבקש לזמן את בעלי המפעל בראון לשימוע במשרד להגנת הסביבה לבירור נושא השימוש בחומר פורמאלדהיד ולערוך חקירה מעמיקה של הנושא ובכלל זה בדיקת רישומים, מחסנים וכל הנדרש לשם בירור העניין”.

לאה מנסור, יו”ר ועד שכונה 80, “אנחנו משתפים פעולה לאורך השנים עם העירייה ועובדים אל מולה בקשר רציף כגוף אחד. אנו פעלנו יחד בנחישות, וגם נמשיך לפעול, אל מול המשרד להגנת הסביבה כנגד המפגעים הסביבתיים ולרווחת התושבים. אנו נמצאים בקשר שוטף עם מנכ”ל העירייה, איתי צחר, וקבענו להיפגש עמו בנושא כבר ביום ראשון על מנת למצוא את דרך הפעולה בממצאים החמורים לפני פתיחת שנת הלימודים”.

תגובות

תגובות