מפקדת בבסיס ובבית: טלי כספי, לא רק מפקדת בכירה, משמעותית ומשפיעה בצבא, היא גם אמא לשלושה ילדים “כשרוצים משהו באמת ומכול הלב, מצליחים”

סא”ל טלי כספי, היא אחת ממסיימי קורס המכללות לביטחון לאומי שנערך השבוע. בין עשרות בכירים ממערכת הביטחון הישראלית, עמדה כספי, העוסקת בייעול מערכות מידע ושהייתה מעורבת במספר מהפכות רבות בתחום הטכנולוגי בצה”ל. אך טלי, היא לא רק מפקדת בכירה, משמעותית ומשפיעה בצבא, היא גם אמא לשלושה ילדים מפתח תקווה, מפקדת גם בבסיס וגם בבית.

 

טלי, משרתת בצבא כבר 20 שנה. את שירותה הצבאי, התחילה באגף התקשוב והסייבר, ועשתה קורס תכנות. היא מתמחת במערכות מידע, ועתידה להיות ראש ענף תכנון מטה ובקרה בלוט”ם שהיא יחידה עילית טכנולוגית, הפועלת להעצמת יכולות צה”ל על ידי פיתוח פתרונות תקשוב מבצעיים וגם אחראית לתפעול מערכי התקשוב של צה”ל.

טלי אחראית לפקד על עשרות תכניות בקרה ועבודה בצה”ל.

בין מחשבה, לתכנון והפעלה מורכבת, טלי מגדלת שלושה ילדים, הגדול בין 12 וחצי, האמצעי בן 9, והשלישי, רק בן 4.
את השילוב בין הקריירה הצבאית לגידול המשפחה מתארת כך: “עושים זאת בהרבה אהבה, מאמץ והבחנה בין עיקר לטפל. כל פעם אני היכן שצריך להיות. כשרוצים משהו באמת ומכול הלב, מצליחים”.

יחד הם גרים בפתח תקווה כבר כארבע שנים, אוהבים את היישוב והאנשים שמסביב.

“אני גרה בעיר כארבע שנים. מאוד אוהבת את העיר, במיוחד את השכונה שבה אני גרה. זו שכונה מעולה. התשתיות חדשות, נקיות ויפות”. על האנשים מפרטת, “האוכלוסייה מאוד דומה לנו כמשפחה, אז אנחנו מוצאים בה מן המכנה המשותף. יש לנו חברים ההורים, יש חברים גם לילדים. בתור אמא מאוד נוח לחיות כאן, הכול מאוד נגיש. גרתי בעבר בכפר, היום נהנית מהשירותים המדהימים של העיר”.

טלי נמצאת בצבא כבר לא מעט שנים, היא הייתה עדה ולקחה חלק בתהליכים מורכבים בצה”ל, שינויים שנערכו עם השנים.

“צה”ל השתנה מקצה לקצה בין השנים, החל מהיחס לאנשים, איך מתייחסים לחיילים בשטח, איך מתייחסים להון האנושי. כמובן שגם בהיבט הטכנולוגי במהלך 20 שנה, היה שינוי משמעותי, התחלתי ב-1996 את השירות הצבאי שלי, בקושי היו מחשבים, נגישות לטכנולוגיה. היום יש התפתחות מדהימה, ניידים בכל מקום, מחשבים אישיים גם במטה ואפילו בשטח. השימוש בטכנולוגיה הן במבצעיות והן בשטח, הוא משמעותי וחיוני”.

לטלי ניסיון לא רק בייעול מערכות מידע והיותה אם מעוררת השראה בשגרה, היא גם שירתה במהלך מבצעים חשובים לביטחון המדינה, כמו מלחמת לבנון השנייה ומבצע צוק איתן. במילים שלה, בצניעות ואהבה, מסבירה על תרומתה החשובה למבצעים.  

“כל השירות שלי היה משמעותי, מההתחלה ועד סופו. שירתי גם במהלך מלחמת לבנון השנייה וגם בצוק איתן. במבצעים האחרונים שירתי בתור שדכנית בין הציר המבצעי לציר המקצועי. כלומר, בתיווך של השפה הטכנית לשפה המבצעית ובהבהרת ההשלכות של כל הפעולות הטכנולוגיות שמבצעים, על האנשים שבשטח”.

בהמשך מרחיבה, “במידה ויש בעיה טכנית, הגורמים המקצועיים מנקודת מבטם, יכולים שלא להבין את המשמעות וההשפעה על התמונה הכוללת ועל שאר היחידות הפועלות. אני עשיתי את החיבור המעשי ביניהם, והסברתי להם את ההשפעות של אלו על אלו. זה תפקיד לא פשוט, נדרשת סבלנות רבה, צריך גם את הפן האנושי, גם את הידע המקצועי”.

ברביעי האחרון, הסתיים קורס המכללה לביטחון לאומי, אליו נבחרה לצאת טלי. בקורס השתתפו בכירי מערכת הביטחון הישראלית אשר למדו על יסודות הביטחון הלאומי.

היא מסכמת: “השנה במב”ל לימדה אותי להסתכל על המציאות בצורה רחבה יותר. בוגרי הקורס, רואים את הדברים בצורה קצת אחרת, הם רואים דברים לאופק, חושבים עמוק יותר, באופן שנחוץ כדי לשמור על הביטחון הלאומי של ישראל”.

 

תגובות