סערה ברשת על רקע הודעת המתמודדת, עדי סקופ, כי רשימתה תייצג השכונות הירוקות “גורמים אינטרסנטים רוצים לייבש השכונות הירוקות ולהעמידן בפני תקופת בצורת”
לפני למעלה מחודש חשף , את כוונתה של עדי לוי סקופ להתמודד למועצה . אמש הועלו בקבוצת הווטסאפ של השרון פוסט, עשרות תגובות המתייחסות לכוונתה של סקופ לייצג ברשימה שתוקם על ידה את השכונות הירוקות בעיקר. “זה שהרשימה מייצגת השכונות אין משמעו שהיא נגד העיר”, מבהירה סקופ
מאת: אירית מרק
בקבוצת הווטסאפ “פורום כפר סבא“, חברים קרוב ל- 200 איש מכפר סבא הכוללים מתמודדים לראשות ולמועצה, תומכים ופעילים. בעניין הייצוג של השכונות שעלה בקבוצה, הועלו תגובות רבות מאוד, רובן מתנגדות לייצוג השכונות בלבד.
(מעוניינים להצטרף? פנו באסאמאס לאירית מרק מנהלת הקבוצה 050-9832222)
עדי לוי סקופ
המתמודד לראשות העיר, יאיר אברהם:”חברות וחברים, בואו נסיר את המסכות ונדבר ביושר: רשימות מועמדים למועצה על בסיס גאוגרפי או שכונתי הוא אסון לכפר-סבא. זה לא משנה אם הן מייצגות את השכונות הירוקות או השכונות המזרחיות או את מרכז העיר. הצעד הזה דמוקרטי ולגיטימי אבל הוא ייצור מאבק על תקציבים ואינטרסים ספציפיים של שכונה ואזור, במקום מאבק על ערכים ורעיונות *כלל עירוניים*. יש הבדל גדול בין רשימה שמייצגת סקטור וצרכים של אוכלוסייה בכל העיר לבין רשימה שכונתית! די לראות את הפרסום של הרשימה כדי להבין זאת”.
יאיר אברהם. צילום: יפית צרפתי
עדי לוי סקופ, המתמודדת למועצה הסבירה למגיבים :”….חברים, בישיבת מועצת העיר האחרונה נחצה קו אדום. לא כי לא אושרה התכנית האסטרטגית, אלא כי נחשפו הנימוקים בגינן גורמים אינטרסנטים מנסים להכשילה. הטענה שנשמעה והתקבלה על ידי רוב חברי מועצת העיר, לפיה אישור התכנית “האסטרטגית משמעה שילד בשכונות הירוקות שווה יותר מילד בגאולים או במרכז העיר, היא טענה חמורה, מפלגת והרסנית המנסה לשסע את שכונות העיר זו בזו. ישנם גורמים אינטרסנטים שרוצים לייבש את השכונות הירוקות ולהעמידן בפני תקופת בצורת. למה? כי השקיעו בנו מספיק ועכשיו הגיע הזמן “להשוות” את השכונות האחרות בעיר אלינו. מעתה ואילך בכל פעם ש”נקבל” משהו- זה תמיד יהיה “על חשבון” מישהו אחר, “על חשבון” ילדים אחרים בשכונה אחרת. זוהי גישה נוראית שתפלח את העיר הקהילתית והמקסימה הזאת לפלחים הניצים זה לזה. נכון, השכונות הירוקות יפות וטובות- עם הרבה אתגרים ובעיות קשות הדורשות טיפול. רק עכשיו אנחנו מטפלים מסביב לשעות 24/7 בממצאים החמורים “ביותר של רמת הפורמלדהיד שהתגלו בניטור שהתבצע ע”י המשרד להגנת הסביבה בלאה גולדברג, בסמוך למפעל בראון. יש לנו אתגרים גדולים מאד לטפל בהם בשכונות הירוקות.
“לא נאפשר לאף אחד להחריב את השכונות הירוקות וליצור כאן אסון תחבורתי שלא נודע כמוהו, רק בשם “ההשוואה” לשכונות אחרות.
“בתי ספר על יסודיים בשכונות הירוקות, ולכל הפחות חטיבת ביניים, זה צורך בהול ודחוף, נפרד מכל תכנית זו או אחרת. איך בדיוק ישנעו אלפי תלמידים למרכז העיר כל יום? כבר כיום העומס והשינוע הוא בלתי נסבל, אז מה יהיה כאן בעוד שנה? בעוד שנתיים? איפה בדיוק ילמדו הילדים האלה?
נוסיף לכך את העובדה שבעוד עשור בדיוק צפוי  מס’ המכוניות הפרטיות בדרכים לזנק ב- 30% לפחות ונקבל כאן לא פחות מאסון תחבורתי ענק. אנו דוחים מכל וכל את הטענה כאילו אנחנו רוצים להתבדל ולכן נגד אינטגרציה. ראשית, אינטגרציה זה מונח שמתאים לשנות ה-80. אנחנו ב2018 והעיר הומוגנית, אנחנו לא רואים כל הבדל בין ילדי העיר, זה לא שכונת הארגזים והרצליה פיתוח, זה כפר סבא. שנית, לתושבי הירוקות והשכונות המערביות יש צרכים ומספיק כבר לטעון שקיבלנו מספיק ועכשיו לא מגיע לנו יותר כלום”.

יאיר אברהם:”עדי, התגובה שלך מוכיחה את מה שאני טוען. התכנית האסטרטגית לא קובעת היכן יקום בית הספר החדש אלא קובעת עקרונות. אני הייתי בישיבה המועצה. הנהגת ההורים דרשה שוויוניות בין כל חלקי העיר, וזו עמדה *ערכית* לגיטימית. היו קולות נגד ההעדפה שמקבלות השכונות הירוקות ואני לא מסכים לכך. לפני כל דבר אחר אני פטריוט כפר-סבאי, ולכן אני קורא לכולכם לא להצביע בשום אופן לרשימות שכונתיות!”. 

יו”ר ועד ההורים לשעבר, בלה מסיקה:”אני רוצה להתייחס לנציגות במועצה לשכונה הירוקה…אותי זה מקומם..וזה מעורר בי זיכרון של פגישה אומללה שהייתה באגף החינוך בנושא האינטגרציה ואחד המשתתפים בישיבה נציג השכונות הירוקות התבטא כך “אני לא מעוניין שהילדים שלי יהיו חברים של ילדים ממרכז העיר” …מבחינתי אמירה זו משקפת הכל ….הם רואים עצמם אליטה אריסטורקטית ואנחנו סוג ז’, אסור שזה יקרה”.

בלה מסיקה. יו”ר ועד ההורים העירוני לשעבר
תושב העיר, גיל עופר ציין כי מצד אחד “זה טוב שצף הוויכוח על הירוקה. כי במרכז העיר מדברים על זה זמן רב. מצד שני זה גרוע מאוד. העיר במקום ללכת לאחדות נכנסת לדיונים מראות עיני מאוד שליליים.
מתמודד לראשות העיר אסור שיהיה מזוהה עם אזור או אוכלוסיה בעיר. זה רע ! לכן אם תנועה עצמאית שמייצגת שכונה אחת בלבד תחבור למועמד מסוים אותו מועמד יהיה פסול בעיני. כנראה לא רק בעיני.
מראש עיר אנחנו מצפים שידע להציג האינטרסים של כלל האוכלוסייה ובשום אופן לא של שכונה ספציפית”.

תגובות