פרסום ראשון: עיריית כפר סבא תתקין שלוש מערכות בעלות חיישני ניטור של פורמלדהיד בשכונות הירוקות

עיריית כפר סבא תתקין שלוש מערכות טכנולוגיות בעלות חיישני ניטור של פורמלדהיד בשכונות הירוקות במטרה להוסיף מידע רציף על הדיגומים המבוצעים בשכונה על ידי המשרד להגנת הסביבה. מדובר על מהלך נוסף במאבק שהחל השבוע כנגד המפגעים הסביבתיים, אותו מובילים בשיתוף פעולה העירייה, תושבי השכונות הירוקות והיחידה הסביבתית האזורית, על רקע דו”ח המשרד להגנת הסביבה, שקבע כי מקור תיאורטי אפשרי לחומר הפורמלדהיד שנמדד הינו מפעל “בר- און” הסמוך לבתי תושבים ולמוסדות חינוך.

 

 

המערכות החדשות נועדו לגלות בשטח ולהתריע על פליטה של החומר. הן מורכבות מחיישנים לניטור רציף הנמצאים בנקודת הבדיקה בשטח, שאוספים בזמן אמת את הנתונים ומעבירים אותם לתוכנה מיוחדת המנתחת את הנתונים ומצויה בשרת בענן. עם קבלת הנתונים וניתוחם, ניתן לצפות במידע, ובמקרה הצורך המערכת שולחת התראות שיאפשרו פעולות לאכיפה על ידי גורמי העירייה, היחידה הסביבתית האזורית והמשרד להגנת הסביבה.

נזכיר כי רק לאחרונה השלימה העירייה התקנתם של 7 מערכות נוספות בשכונות המזרחיות ובשכונות הירוקות לניטור איכות האוויר כנדבך נוסף בפעולות אותן מבצעת העירייה במאבק במפגעי הסביבה. מהלך זה מתווסף לשורה ארוכה של צעדים, אותם מובילה עיריית כפר סבא בתחומי החדשנות ומערכות “עיר חכמה”. המידע, שיעלה מרשת החיישנים יהיה נגיש לתושבים ויספק מידע רב על המצב הסביבתי בשולי ובתוך השכונות הנדגמות בכפר סבא.

יצרנית המערכת, חברת “ראדגרין” הנה חברת הזנק ישראלית המפתחת ומייצרת מוצריה בישראל. החברה בוגרת תכנית האקסלרטור של IBM, נתמכת על ידי רשות החדשנות ומשתפת פעולה עם חברות תקשורת מובילות בארץ ובאירופה בנושא עיר חכמה. “ראדגרין” מתייחסת בפעילותה לסביבה בהיבט רחב, כשמערכות החברה מנטרות בנוסף לזיהום אויר גם קרינה ורעש, כאשר לחברה פיילוט משותף עם משטרת ישראל במטרה לצמצם מפגעי רעש.

איתי צחר, מנכ”ל העירייה, “מזה שנים ארוכות עיריית כפר סבא משקיעה משאבים רבים בטיפול במפגעים הסביבתיים באזור, במטרה לאפשר לתושביה איכות חיים מיטבית במיוחד לאור הממצאים שהגיש לאחרונה המשרד להגנת הסביבה. המערכות החדשות שיותקנו בשכונות הירוקות נועדו לאסוף ממצאים נוספים בשטח ולהבין פרטים נוספים על מקור הפורמלדהיד ולנטרו בזמן אמת. אנו נמשיך לפעול יחד עם תושבי העיר למען אוויר נקי בעירנו”.

דנה שוסטר, ועד תושבי השכונות הירוקות, “תושבי השכונות הירוקות ממשיכים ביחד עם העירייה להיאבק על זכותם לאויר נקי, ללא סכנה בריאותית. תכנית הניטור תיתן מענה רציף לחריגות מערכי היחס של פורמאלדהיד שהתגלו. ועדי השכונות, יו”ריות ארבעת בתי הספר, ועד הפעולה וועד הגנים חוזרים ומדגישים כי לא תפתח שנת הלימודים בשכונות הירוקות 60/80  כל עוד לא יחל ניטור קבוע לפורמאלדהיד שתוצאותיו תקינות”.

תגובות

תגובות