ועד ההורים העירוני “השינויים המתוכננים מהווים פגיעה חמורה בילדי-הגנים ובלב ליבה של תכנית היול”א, לא נסכים ולא ניתן יד”

ועד ההורים העירוני הוציא הודעה להורים לפיה לפני מספר ימים בפגישה עם העירייה בנוגע למתווה היול”א בשנה הבאה, הודיע הוועד כי הוא מתנגד לשינויים המוצעים במתווה “הגנים צריכים להמשיך לפעול במתכונת בה הם פועלים כיום”. 

הודעת הוועד באה לאחר שלפני כ-3 שבועות עיריית כפר סבא הודיעה לראשונה לוועד הורי הגנים על השינויים המתוכננים במתווה היול”א, כאשר הרקע לשינויים הוא פרסום צו המגביל את מחירי הצהרונים ל-935 ש”ח.

עיקרי הדברים אותם מעוניינת העירייה לבצע החל מהשנה הבאה הם :
 שעת ארוחת הצוהריים תדחה, והיא תיערך ב-13:30 ולא ב-13:00 כמו שהיה השנה (ובשנים קודמות)
 הקטנת שעות החפיפה בהתאם לדחיית ארוחת הצוהריים
 הגבלת מספר ימי הפעילות בחופשות משרד החינוך ל-14 ימים בלבד
 בפעילות בחופשות לא תהיה חפיפה בזמן ארוחת הצוהריים, ולאורך כל שעות הפעילות רק שתי נשות צוות תנהלנה את הגן בתגבור של בן/בת נוער
 ביטול החוג שמתקיים כיום בגנים המופעלים על ידי החברה לתרבות הפנאי (גני הפעימה הראשונה)
 קיצוץ שעות הפעילות בימי חופשה, כך שהגן יסתיים בשעה 16:30

“בנוסף — ובניגוד לסיכום מפורש וכתוב וכתולדה ממאבק השמירה על היול”א בשנה שעברה — העירייה מסרבת לחשוף בפנינו ובפניכם, ההורים, את העלויות בפועל של מרכיבי היול”א. שירות עליו אנחנו משלמים ממיטב כספנו, בעוד שבערים בהן תכנית ניצנים מתקיימת יש חובה על כך.

ועד הורי הגנים הודיע באופן חד-משמעי וברור, כי הוא מתנגד נחרצות לשינויים המתוכננים.
הוועד סבור, כי ניתן לקיים את היול״א במתכונתו הנוכחית גם בתקציב ה-935 .

השינויים המתוכננים מהווים פגיעה חמורה בילדי-הגנים ובלב ליבה של תוכנית היול”א בעיר שהיא מקור רב לגאווה בעיר כפר-סבא *** ולכך לא נסכים ולא ניתן יד”.

מהעירייה נמסר כי “בעקבות החלטת משרד החינוך על הפחתת עלות מחירי הצהרונים, נדרשת עיריית כפר סבא לבצע התאמות לתכנית צהרוני היול”א. יש לציין כי הנהלת העירייה וגורמי המקצוע בחברה לתרבות ופנאי ובאגף החינוך נמצאים בקשר שוטף ובפגישות עם ועד הורי הגנים. במסגרת זו, תקיים העירייה ביום שלישי ה- 31.7 בשעה 19:00 כנס שיתוף הציבור להורי ילדי הגנים”.

 

 

תגובות