רפי סער מציג – הקמת מועצת חינוך בעלת מעמד סטטוטורי

סער: “בכוונתי להעביר את ההחלטה להקמת מועצת החינוך כבר בישיבת המועצה הראשונה. בהנהתי כפר סבא תהיה העיר הראשונה בארץ שמאמצת מודל מחייב שכזה”.

כחלק מתכנית העובדה של רפי סער אשר הוצגה במלואה לאחרונה לתושבי העיר, מציג רפי סער את היוזמה להקמת מועצת חינוך במעמד סטטוטורי.

 

ד”ר אסנת ספורטה מצטרפת לרשימה של רפי סער

 

סער יעמוד בראש המועצה כאשר היא תהיה מורכבת ממנהלי מחלקת החינוך, נציגי המנהיגות החינוכית בעיר, נציגי תלמידים וועד ההורים העירוני. בנוסף, במועצה ישבו אנשי אקדמיה, יועצות ויועצים המתמחים בתחום הפדגוגי במטרה להבטיח את יישום התוכנית האסטרטגית ואת המוכנות של תלמידי כפר סבא לאתגרי המאה ה – 21.

מועצת החינוך תפיץ מדי שנה שני סקרי איכות ושביעות רצון, באמצע השנה ובסופה. הסקרים ייעשו בקרב שלושה קהלים: קהל המנהיגות החינוכית (מורות ומורים, גננות, מנהלות ומנהלים), קהל התלמידות והתלמידים (מותאם בנפרד לתלמידי היסודי, לחטיבת הביניים והתיכון) וקהל ההורים. בנוסף, הסקר ייערך גם בקרב הסייעות וצוותי החינוך.

הסקר ייערך וינותח על ידי חברה מתמחה שתיבחר במכרז כדין. תוצאות הסקרים תהיינה פומביות והן תשמשנה לקבלת משוב, הערכת מצב ושיפור מתמיד.

רפי סער: “כחלק מחזוני החינוכי והיערכות מערכת החינוך בכפר סבא על פני כל הרצף החינוכי להתמודדות עם אתגרי המאה ה – 21, החלטתי להודיע כבר כעת על הקמת מועצה חינוכית. בכוונתי להעביר את ההחלטה להקמת המועצה החינוכית כבר בישיבת המועצה הראשונה שאקיים לאחר היבחרי. בהנהגתי, כפר סבא תהיה העיר הראשונה בארץ שמאמצת מודל מחייב שכזה אשר נועד לקדם את ילדי העיר, לתת תמונות מצב ברורה על מערכת החינוך וצרכיה ולשאוף למצוינות”.  

ד”ר אסנת ספורטה, מומחית לחינוך וחברה ברשימה של רפי סער, אומרת: “שיפור החינוך עובר דרך לקיחת אחריות למערכת החינוך העירונית. החלטנו לקחת את החינוך בעיר לידיים. הקמת מועצת החינוך העירונית היא רכיב אחד בתוך מהלך כולל של הרחבת האוטונומיה של מערכת החינוך, במטרה להביא לשיפור בכל המדדים: החל משיפור ביכולתם של אנשי החינוך ליישם תרבות ארגונית ופדגוגיה רלוונטיות וחדשניות, עובר בהגברת העניין והמוטיבציה של התלמידים בלמידה, וכלה בתוצאות התהליך החינוכי”.   

 

 

תגובות