אושרת גני גונן, המתמודדת לראשות מועצת דרום השרון בפניה דחופה לבילסקי, יו”ר מטה הדיור הלאומי:”הקפא תכניות התכנון במועצה האזורית דרום השרון בתקופת בחירות”

המתמודדת לראשות מועצת דרום השרון, אושרת גני גונן פנתה לזאב בילסקי, יו”ר מטה הדיור הלאומי בבקשה דחופה להורות על הקפאת כל התוכניות והיוזמות הנוגעות לישובי דרום השרון. “אנו מצויים כעת כ-90 יום לפני הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות ואין זה ראוי כי גורמי הממשלה יקדמו בתקופה זו תוכניות מהפכניות, בניגוד מוחלט לדעתם של התושבים ושל נבחרי הציבור כיום ואלה שיבחרו בעוד שלושה חודשים”, מסבירה גני גונן “בשעה שהחוק והתקנות אוסרים על ביצוע של כל מהלך משמעותי פוליטי בתקופת בחירות, אנו עדים לנסיונות חמורים מצד אנשי תכנון להכתיב מהלכים מקצועיים קיצונים, שלא לומר דרקוניים, בתקופה זו. זהו מכתבי השני אליך בחודש האחרון, כשאך זה נבחרת לתפקידך החדש.  הדבר מהווה עדות לקושי הרב המלווה אותי ואת חבריי תושבי הישובים במ.א דרום השרון, בעטיים של מהלכים בלתי מתקבלים על הדעת מצד גורמי תכנון אצלך, כמה שנתפס כמחטפים ולא זוכה לבדל של לגיטימציה ציבורית”.

 

אושרת גני גונן

 

לטענת גני גונן, בכפר סירקין, פורסמה ברבים בימים האחרונים הכוונה לספח מאדמות החקלאים של כפר סירקין לעיר אלעד. “ללא שום סיבה הנראית לעין, ללא שום זיקה גיאוגרפית או אחרת. כל זה מתרחש באותה ותמ”ל, שהוציאה בעצמה מידיה והעבירה לוועדה המחוזית את המשך הבירור של תוכנית  לבניית אלפי יחידות דיור בסירקין דרום. דוגמא נוספת ותמ”ל מושב צופית: ספוח  אדמות חקלאיות של המושב לטובת בניית אלפי יחידות דיור בכפר סבא, בהיעדר תשתיות תחבורה הולמות  תגרום לקריסת מערכות באזור ותחסל את ההתיישבות החקלאית בת המאה. כמנכ”לית עיריית כפר סבא לשעבר התנגדתי בתוקף לתכנית ההרסנית. לכפר סבא יש מספיק עתודות קרקע לבנייה בשטחה וכן תכניות טובות להתחדשות עירונית. יתרה מזאת, לפני מספר שנים לקחו מאדמות צופית 1400 דונם והאדמה נותרה עד היום מיותמת”.

 

 

דוגמא נוספת, במסגרת ותמ”ל 900 דונם עומדים להילקח ממושב מגשימים, שהם 75% משטחו הכולל, לטובת 4000 יחידות דיור  שתקבל העיר יהוד. ההתנגדות כוללת ובראשיה אף תושבי יהוד בשכונות הגובלות למושב.

“לאחרונה נודע לנו שמקודמת תמ”א 48/1  שעתידה להכפיל את אוכלוסיית הוד השרון ולספח שטחים מישובי המועצה: גני עם, ירקונה, עדנים וכפר מל”ל. אנו עדים שוב לאותו דפוס דורסני ופוגעני שעלול לחסל את ההתיישבות החקלאית והכפרית, ויפגע אנושות באיכות החיים של כולם, בהיעדר תשתיות מתאימות. לצערי, יש לנו דוגמאות למכביר, רוב ישובי המועצה שלנו נתונים תחת איומי הותמ”ל וועדת הגבולות, ממגשימים בדרום ועד צור נתן בצפון, נראה כי יד מכוונת שמה לה ליעד לחסל את ההתיישבות החקלאית והכפרית שלנו. כל זה מתרחש בשעה שלכל ברור כיום כי אם חלילה יתממשו אף מקצת מהתוכניות הללו, איזור השרון ומזרח גוש דן יהפוך לפקק אחד ענק שיהרוס את חייהם של מאות אלפי תושבים. די לראות מה מתרחש כבר עתה בראש העין ובאם המושבות כדי להבין את הצפוי. אני יכולה להעיד כי הערים סביבנו טרם מימשו את  הפוטנציאל המצוי בשטחן לצורך צמיחה פנימית וגידול: פינוי בינוי, בנייה רוויה יותר, ניצול שטחים בלתי מנוצלים ועוד. כידוע לך בוודאי ציבור התושבים שלנו, ראשי הישובים והמועצה האזורית נתנו ידם וסייעו רבות בפתרון בעיות תחבורה לאומיות , באמצעות הקצאת שטחים לבניית כביש 6, מסילת הברזל המזרחית, בניית כביש 531, הרחבת כביש 444, מחלפים, צמתים ועוד ועוד. כנ”ל לגבי תשתיות חשמל עילי, מים, גז ועוד. אנו חלק מרכזי במדינה, והשדות החקלאיים שאנו מעבדים ושומרים הנם הריאות הירוקות של גוש דן והשרון. לנוכח הנאמר לעיל, מבקשת כי תנחה להקפיא לאלתר את כל התכניות עד לבחירת הנבחרים הלגיטימיים של הציבור ועד לדיון כולל אצלך, אותו ביקשתי כבר במכתבי הקודם, שעסק במתקפת תחנות הכוח המאיימות על אזורינו”.

 

 

תגובות