ברביעי הבא: כל חברי המועצה יזדהו עם הרשימות איתם בחרו ללכת וב-26/9 יאלצו המתמודדים לחשוף רשימותיהם כולל מיקום החברים ברשימה
ביום רביעי הבא, 22.8.2018 בשעה 19:00, תתקיים ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין בנושא מינוי ועדת בחירות והזדהות הסיעות.
ברביעי הבא: כל חברי המועצה יזדהו עם הרשימות איתם בחרו ללכת וב-26/9 יאלצו המתמודדים לחשוף רשימותיהם כולל מיקום החברים ברשימה. עד כה נמנעים רוב המתמודדים לחשוף את סדר החברים ומיקומם ברשימה שכן רוב רובם של אלה הפעילים יותר כמהה להיות במקום ריאלי. ברם, למתמודד תכניות משלו ולפעיל כוונות משלו..

ישיבת ההזדהות היא ישיבה של מועצת העיר המתקיימת לפני הבחירות ובישיבה זו כל אחד מחברי המועצה היוצאת מודיע עם איזו סיעה הוא מזדהה לקראת הבחירות הקרובות. את הרשימות המלאות למועצה הבאה יש להגיש בתאריך 26/09/2018, בעירייה. הרשימות מוגשות שמית מהמקום הראשון עד ה-21, וכמעט ולא ניתן לשנות סדר החברים לאחר מכן ( ביורוקרטיה מסובכת ).

מאמר אישי / אירית מרק

בישיבה נקבעים:

  • שמות הסיעות של המועצה היוצאת
  • מספר חבריה של כל סיעה ושמותיהם של באי כוחה ושל ממלאי מקומם

הישיבה מתנהלת בנוכחות מנהל הבחירות שמונה לכפר סבא, אשר ממלא את טופס קביעת סיעות המועצה היוצאת על פי הנאמר במהלך הישיבה.

במהלך הישיבה על כל חבר מועצה לומר 3 דברים: שמו, לאיזו סיעה הוא משתייך ומי בא כוחו. 

  • האפשרויות העומדות בפני כל אחד מחברי המועצה:
    • להזדהות עם אותה סיעה, עם סיעה אחרת ואף עם סיעה חדשה.
    • לא להזדהות עם אף סיעה.
    • להזדהות במהלך ישיבת ההזדהות גם אם אינו מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות
  •  על כל אחד מחברי המועצה  להזדהות בעצמו לא באמצעות ראש הסיעה.
  • הרכב ועדת הבחירות – ועדת הבחירות תורכב לפי ההרכב הסיעתי כפי שנקבע בישיבת ההזדהות – על פי חוק הבחירות. על המועצה לבחור את ועדת הבחירות עד ליום שישי ה-31/08/2018. מספר נציגי כל סיעה בוועדה יהיה כמספר חברי הסיעה שהזדהו עימה.
    • לוועדת הבחירות תפקידים שונים כגון קביעת מיקום הקלפיות (מנהל הבחירות בהתייעצות עם הוועדה), קביעת מספר חבריה וההרכבה הסיעתי של ועדת הקלפי, מינוי ועדות הקלפי ומינוי יו”ר ועדת הקלפי, אישור רשימות חדשות (מנהל הבחירות בהתייעצות עם הוועדה), בדיקת הפרוטוקולים של ועדות הקלפי לאחר ספירת הקולות ועוד.
    • רשימות המועמדים תוגשנה למנהל הבחירות ביום ה-34 שלפני יום הבחירות (26/09/2018), בין השעות 9 עד 11 לפני הצהרים או ביום ה- 33 שלפני יום הבחירות (27/09/2018), בין השעות 3 אחרי הצהרים ו- 9 בערב.
    • רשימות המועמדים יוגשו במשרד הראשי של העירייה.
    • מנהל הבחירות יודיע על סירובו לאשר רשימת מועמדים כולה או חלקה או את הכינוי או את האות של הרשימה, בכתב בצירוף נימוקיו, לא יאוחר מהיום ה-20 לפני יום הבחירות (10/10/2018), לבא-כוח הרשימה ולממלא מקומו, ולמועמד שסירב לאשר אותו.

 

במועצת העיר הנוכחית 19 חברי מועצה, בבחירות הקרובות יהיו 21 חברי מועצה. על כל מתמודד להכין רשימת 21 חברים המהווים את רשימתו למועצה. במקומות הריאליים משבץ המועמד את החברים אותם חפץ הוא להכניס לצידו למועצת העיר. בישיבה זו בשבוע הבא יש אפשרות לכל חבר מועצה מכהן, המתכוון לפרוש או לחבור, להזדהות עם מועמד, גם כזה שאינו חבר מועצה. הזדהות זו חוסכת ביורוקרטיה ומעניקה יתרון מימוני למתמודד החדש בעיקר אך גם לקיים.

 

מי פורש ? מי חובר ? את מי לא נראה יותר

השיטה של בן חמו בבחירות בכל 5 שנים הייתה לרענן את המקומות הראליים ברשימתו. אלו בפרונט, עברו לאחור ונראה ששיטה זו צלחה בעבורו בכל פעם להביא מועמדים חדשים, ראויים יותר, ראויים פחות. כאלו שנשמע קולם, כאלו שאף אחד לאחר 5 שנים לא ידע על קיומם.

הרשימה של רוויטל לן כהן

זה לא סוד שלן כהן, בדקה אפשרויות חבירה לבחירות הקרובות, אך עד לרגע זה לא ברור אם תמשיך בפעילות הפוליטית ותתמודד או תעביר את המנדט הלאה. כך גם חברה לסיעה, יהודה יוגד שבכל מקרה הודיע זה מכבר שהוא פורש מהפוליטיקה וכן כל קשר בינו לבין פעילות פוליטית מקרי בהחלט. יוגד איש ערכים אך במועצת העיר כמעט ולא נשמע קולו.

הרשימה של איתן צנעני

ברשימת צנעני למועצת העיר, לא יהיו שינויים ונראה כי צנעני אף צפוי להגדיל כוחו. צנעני, ממלא מקום ראש העירייה, הפך בקדנציה זו לאחד הבכירים החזקים בעירייה והקשר בינו לבין ראש העירייה המכהן יציב וטוב. לא סוד הוא שהמתמודדים לראשות משחרים לפתחו ומחזרים אחר אלפי הקולות שיש ביכולתו להזרים למועמד הנבחר עליו.

במועצת העיר ישנם רשימות קטנות כמו אורן כהן עם מנדט אחד, עמירם מילר מהעבודה עם מנדט אחד, ממה שיינפיין עם מנדט אחד ( חבר לאחרונה ליובל לוי), שמעון פרץ מש”ס עם מנדט אחד.

הרשימה של עילאי הרסגור

עילאי הרסגור נותר עם 2 מנדטים מאז פרשה רוויטל לן כהן עם יהודה יוגד מסיעת מרצ שהחלה את הקדנציה עם 4 מנדטים. גם בסיעה זו לא צפויים שינויים.

הסיעה של צביקה צרפתי

ראש העירייה צביקה צרפתי המתמודד לראשות קיבל בירושה את חברי המועצה שבחר בזמנו בן חמו. טוב יעשה צרפתי שבחר בדרך חדשה ועשה מהפך גם בהתנהלותו האישית בשנה האחרונה, באם יעשה רענון ויכניס חברי מועצה חדשים לפחות במקומות הריאליים הראשונים. לאחרונה חשפנו כי צרפתי חבר לשאולי דור שהסיר מועמדותו על רקע החבירה, דור יכהן כמספר 3 של צרפתי וטרם ידוע את מי צפוי צרפתי לשבץ במקומות השני והרביעי ברשימה. אמנם מצד אחד חב להם צרפתי את מחיר הנאמנות, מצד שני, באם טובת העיר לעיניהם עליהם להבין שעל צרפתי להשתחרר מכל קשר כלשהו לבן חמו, מה שכולל את נוכחותם לצידו במועצה הבאה.

בהצלחה לכולם ! 

מאמר אישי / אירית מרק

ישיבת מועצת עיר

תגובות