המתמודדת לראשות העיר, הדר לביא “הגיע הזמן לבטל את חטיבות הביניים בכפר סבא”

המתמודדת לראשות העיר, הדר לביא:”חטיבת ביניים הייתה רעיון מצוין – על הנייר. התלמידים אמורים לקבל “תחנת מעבר” שתאפשר להם להתגבר על פערים בהשכלה ביסודי. יש רק בעיה אחת בתיאוריה הזו: היא לא עובדת. כמעט כל המחקרים ואנשי מקצוע (כולל ועדת דברת) הסכימו שהשיטה שהונהגה פה בשנות השישים פשוט לא יעילה פדגוגית.
“חטיבות הביניים לא אפקטיביות כמו שהיינו רוצים שהן יהיו, הן לא נותנות את ההזדמנות לבסיס פדגוגי שוויוני שהן היו אמורות לתת, ועבור ילדים רבים מדובר גם בעוד מעבר מסגרת מיותר בשלב קריטי בהתפתחותם הלימודית והחברתית.
“כיום רוב הערים בישראל פועלות ללא חטיבות ביניים, והגיע הזמן שגם כפר סבא תתקדם לשיטה שכבר הוכיחה את עצמה בעבר: בית ספר יסודי מא’ עד ח’, במרחק הליכה מהבית – ותיכון מכתה ט’ עד יב’. כראש עיר אני מתכוונת לבצע את המעבר הזה כך שכולנו נרוויח: המורים, התלמידים, ההורים. על הדרך גם תורגש הקלה תחבורתית, כשההורים לא יצטרכו להסיע את ילדיהם לחטיבת ביניים רחוקה מהבית.
“לא מדובר במהלך פשוט, אבל הוא אפשרי וחיוני, ואני מתכוונת ליישם אותו תוך שיתוף פעולה עם הצוותים החינוכיים של בתי הספר. כשמדובר בחינוך של הילדים שלנו פשוט אסור לנו להישאר תקועים מאחור. חייבים להתקדם”.

הדר לביא

תגובות