המתמודד למועצת העיר, עו”ד מנשה אליאס בפניה לראש העירייה:”חשוב להקל על תושבי העיר, הממתינים זמנים בלתי סבירים לקבלת אישורי עירייה לטאבו”

עו”ד מנשה אליאס, פנה לראש העירייה, צביקה צרפתי בבקשה לפעול לקיצור ההליכים לתושבים הממתינים לאישורי עירייה :”תושבי העיר, ממתינים זמנים בלתי סבירים לקבלת אישורי עירייה לטאבו. כפי שהתרעתי פעמים רבות, התושבים הנזקקים לשירותי העירייה, נאלצים לכתת רגליהם ולהמתין זמן רב לקבלת השירותים”.

לטענת אליאס “הדבר ניכר ובולט לרעה בטיפול בבקשה לקבלת אישור עירייה לטאבו. כל מי שמוכר דירה, נדרש להמציא אישור עירייה לטאבו. בעיריית רבות בארץ תהליך זה נעשה במקום. כך הדברים בעיריית ראשון לציון, רחובות, רעננה, הוד השרון ועוד ועוד ערים”.

“בראשון לציון לדוגמא העירייה טרחה להכין אולם בו ממוקמים כל מי שמטפל בהנפקת האישור. 15 עמדות מקבלות את פני התושב. בו במקום נבדק האם קיים חוב או לא. באותו אולם יושבים אלו האמורים לחתום ולאשר. כך ברחובות ושאר העיריות. זה לעומת זה בכפר סבא אומנם פיתחו שיטה מקוונת אך עם כל הכבוד, השיטה לא הוכיחה את עצמה, היא מקלה מעט אך עדיין התושבים מטורטרים ונאלצים להמתין ולבזבז זמן רב ומיותר. אסור לתת לתופעה הזו להמשך. כפי שהצעתי בעבר לפני מספר שנים יש לקבוע 2 מסלולים: מסלול ירוק – בו ייכללו כל הדירות בבית משותף, שאינם בקומה אחרונה, או דירת גן. האישור לפי הצעתי יינתן בתוך מספר דקות בו במקום. ללא המתנה, מה שיחסוך טרטורים רבים ומעצבנים. לגבי בתים פרטיים יש לקצר ולהתחייב ליתן אישור תוך 21 ימים מקסימום. העניין אפשרי ומעשי”.

“תושבים אינם משרתים את העירייה. הם לא צריכים להטרטר, העירייה היא האמורה לשרת את התושבים. לפיכך הנני פונה אליך בבקשה לפעול באופן מיידי על מנת להקל מעל התושבים. כל שיש לעשות הוא לקחת יוזמה ולנקוט בכל הפעולות הדרושות על מנת לקצר את ההמתנה לקבלת אישורי עירייה. אציין עוד כי כל ההצעות והפניות שלי בנדון כבר למנכ”ל אשל, לא יושמו ובכך נגרם נזק ובזבוז כספים וצער לתושבים”.

מהעירייה נמסר בתגובה:”מדובר בטענות לא נכונות, כשכן זמן התקן שנקבע לקבלת אישור לטאבו הוא בין 7 ל- 21 ימי עסקים. כמו כן, העירייה פיתחה מערכת ייחודית על מנת שהתושבים לא ידרשו להגיע אל משרדי העירייה . בין היתר, ניתן להגיש את הבקשה לקבלת האישור לטאבו באמצעות טופס מקוון באתר העירוני לחיסכון בזמן”.

 

עו”ד מנשה אליאס. מתמודד למועצת העיר

 

תגובות