חדש בעיריית כפר סבא: מנהלת התחדשות עירונית

עיריית כפר סבא, בהובלת אגף הנדסה ובשיתוף משרד הבינוי והשיכון, מקימה בימים אלה מינהלת חדשה להתחדשות עירונית, שמטרתה לנהל את הליכי ההתחדשות בעיר ולסייע לתושבים בקידום מיזמים באופן מקצועי ויעיל, כך שתהליכים אלו יהפכו לקלים ומהירים יותר עבור התושב. בנוסף, המינהלת תפעל לקידום תהליכי התחדשות עירונית, לטובת שיפור איכות החיים של התושבים וחיזוק העירוניות במרקם הוותיק של העיר, תוך שמירה על אופייה הייחודי של כפר סבא כעיר קהילתית וירוקה.

כחלק מפעילותה, תעסוק המינהלת בגיבוש מדיניות עירונית כוללת ובניית מסמך מדיניות להתחדשות עירונית יחד עם כלל הגורמים בעירייה, כך שיתאפשרו מענים הוליסטיים בתכנון ובביצוע מיזמי התחדשות עירונית שיובילו לפרויקטים ישימים ואיכותיים תוך התייחסות לא רק למיזם הבינוי עצמו אלא גם למוסדות הציבור, השטחים הפתוחים, פתרונות תחבורתיים במסגרת הפרויקט ועוד.

במסגרת תפקידיה: הנגשה ופרסום של מידע וחומרי הסברה לתושבים, יזמים ובעלי מקצוע באמצעים שונים לרבות מפגשי שיתוף ציבור, כנסים וקורסים; מתן סיוע לדיירים בהתארגנות לקראת בחירת נציגות מטעמם; מתן סיוע וכלים לדיירים בהתארגנות לקראת פנייה ליזמים וקביעת העקרונות לבחירת יזם מבצע ובעלי מקצוע נוספים המלווים את הפרויקט; ביצוע בדיקות היתכנות לקידום מיזמי התחדשות עירונית; תיאום פעולות הרשות המקומית מול המחלקות הרלוונטיות בעירייה ולמעשה תפעל כ”זרוע ביצוע” של הרשות המקומית לקידום תהליכי התחדשות עירונית בישוב.

המינהלת החדשה תפתח בקרוב את משרדיה ברחוב ויצמן, ואותה ינהל איציק בן יצחק, שבשנים האחרונות ניהל את תחום ההתחדשות העירונית במועצה המקומית ירוחם, שם קידם פרויקטים עירוניים חדשניים. כמו כן, כיהן כעוזר מקצועי למנכ”ל המועצה. בן יצחק בוגר תואר שני (MBA) במנהל עסקים, ובוגר תואר ראשון בהצטיינות במחלקות חינוך, פוליטיקה וממשל ומנהל ומדיניות ציבורית.

כנרת תירוש, מנהלת מחלקת תכנון עיר, “עיריית כפר סבא מחויבת לתהליכי התחדשות עירונית בעיר, להם חשיבות רבה שכן עתודות הקרקע לבנייה חדשה בעיר מצומצמות ובכדי לתמוך בגידולה הטבעי של העיר ולהשאיר את צעירי העיר בכפר סבא חשוב לייצר עתודות דיור גם במרכזה הוותיק של העיר. בנוסף נוצרת כאן הזדמנות לשיפור, חיזוק והתחדשות המרקם הוותיק של העיר כך שיישאר בטיחותי, נוח, שוקק ורלוונטי לעיר המתפתחת תוך שיפור איכות החיים של האזרחים”.

תגובות