בשורה לתושבי העיר: גל ירוק בציר טשרניחובסקי

בימים אלה מבצעת עיריית כפר סבא עבודות להתקנת מערכת ‘גל ירוק’ בציר טשרניחובסקי בעלות של כחצי מיליון ש”ח

בימים אלה עיריית כפר סבא, בהובלת מחלקת התנועה שבאגף ההנדסה, החלה בביצוע עבודות להתקנת מערכת ‘גל ירוק’ בציר טשרניחובסקי המרכזי. צעד זה יוביל להקלה משמעותית בעומס התנועה, ויאפשר לרכבים לעבור ברמזורים ירוקים בזרימה. הפרוייקט הינו בשיתוף משרד התחבורה.

במסגרת העבודות שהחלו לאחרונה, יותקנו מנגנונים חדישים ומכשירי אל פסק. כמו כן, יונגשו צמתים לאנשים עם לקות ראייה באמצעות עמודונים ולחצנים לעיוורים. יתרה מזאת, מותקנים לאורך הציר גלאי הארכה חדשים וגלאים דלי מתכת, שמזהים גם רכבים וגם אופנועים.

ציר טשרניחובסקי הינו ציר ארצי (כביש 554) המשמש גם כציר גישה לישובים הצפוניים לכפר סבא וגם מהווה עורק עירוני ראשי. עיריית כפר סבא צופה כי פרויקט ישפר את זרימת התנועה בגישות לצמתים לאורך הציר ויצמצם את העיכובים בין הצמתים. הצמתים לאורך ציר טשרניחובסקי הינם טשרניחובסקי- לוינסקי/ משה סנה/ דב הוז.

כהכנה לביצוע פרויקט גל ירוק טשרניחובסקי, ביצעה העירייה ספירות תנועה רבות בצמתים במטרה ללמוד על אזורים בהם קיים כשל/ עומס וכן היכן לתת עדיפות. בהתאם לכך מעדכנת מחלקת תחבורה את מערכת הרמזורים על מנת להתאים את הזמנים לנפחי התנועה ובכך להקל על זרימת התנועה בציר זה. כאמור, שלושת הצמתים יחוברו למערכת גל ירוק כך שתנועה תהיה רציפה בין הרמזורים.

“גל ירוק” נועד לאפשר נסיעה רצופה בכבישים מרובי רמזורים ולמנוע גודש תנועה בתוככי הערים. לתכנון הגל הירוק מסייעים כמה מאפיינים. תכניות רמזורים סמוכים, גלאי כביש, זמני פינוי הצומת ומצב תנועה. בגל ירוק מערכת הרמזור מתוכננת ומותאמת לא רק על מנת לאפשר תנועה בטוחה במפגשי צומת לפי תור אלא גם לווסת את התנועה בהתאם לכמות כלי הרכב המגיעים מכל כיוון.

הילן דהרי, מנהלת מחלקת תחבורה, “אנו שמחים לבשר לציבור תושבי העיר על התחלת ביצוע גל ירוק בציר טשרניחובסקי, שיוביל להקלה משמעותית בעומס התנועה שנצפה בציר. טרום העבודות ביצענו הליך תחקיר מקיף שכלל מדידות וספירות של עומסי התנועה, על מנת להביא לשינוי הטוב ביותר במערכת הרמזורים שיתאימו עצמם לנפחי התנועה. בשורה נוספת לתושבים היא שאנו מתקינים גלאים שיכולים לזהות הן כלי רכב והן אופנועים”.

תגובות