המתמודדת לראשות העיר, מירית שקד ברק:”אין ספור פעמים מרשים לעצמם אנשים להעיר לי על הבגדים שלי, האיפור, המשקפיים, והערות נוסח, מתי יש לך זמן גם להיות אמא”

מירית שקד ברק המתמודדת לראשות העיר “נשים המתמודדות לרשויות המקומיות מקבלות איומים, סופגות עלבונות וזוכות למטר של שוביניזם ואלימות.

“תופעות בזויות שאין להן מקום לא במערכות השלטון המקומיות ולא בארציות, אבל אם לומר את האמת זה לא חדש, לא לי ולא לכל אישה בעלת פרופיל ציבורי.
אין ספור פעמים בחודשים האחרונים מרשים לעצמם אנשים להעיר לי על הבגדים שלי, על האיפור, על המשקפיים, אין ספור פעמים אני שומעת הערות נוסח, מתי יש לך זמן גם להיות אמא וגם מועמדת, אין ספור פעמים שואלים אותי מדוע אני ראויה יותר ממועמדים גברים כאשר ברור לכל שהרזומה הציבורי – חברתי – מוניציפאלי שלי עשיר יותר וראוי יותר.

“התופעות הללו הן דבר שבשגרה, כל אישה חוותה על בשרה את הקלות שבה מרשים לעצמם אנשים זרים לדבר עליה כאילו זה מובן מאליו.
נגד התופעות והאמירות הללו אני מתרעמת מעומק ליבי, אני גאה לומר שאני אמא למופת ואשת קריירה, שאני מנהלת ביד רמה בית עם שלוש בנות וניהלתי חברה משגשגת, שהובלתי מאבקים חברתיים עצומים ועדיין ידעתי בכל רגע נתון מה חשות בנותיי והאם הן צריכות אותי.

“השוביניזם הסקסיסטי הזה מקומו בעבר ואני אדאג לשלוח אותו לשם.
כראשת העיר הבאה של כפר סבא אדאג לשלב נשים בתפקידי מפתח בעירייה ובמוסדותיה, אדאג לשים את האמהות בפרונט של העשייה שלנו, אדאג להוביל עירייה מכבדת ומכילה, עירייה שתוכיח לכל הארץ שמנהיגות נשית היא כוח עצום מלווה בחמלה ורגש ולא רק באגו.
ההערות האלו אינן מחלישות אותי. להיפך! הן רק מדרבנות אותי להיות טובה יותר, יעילה יותר וחכמה יותר ואני אשתמש באנרגיה שהן יוצרות כדי לנצח את המירוץ הזה.
ולנשות העיר שלי כפר סבא אני אומרת – הרימו ראש, ואל תשפילו מבט. כי קודם כל אנחנו!”.

=

=

 

תגובות