תושבי שכונת תקומה:”אנחנו מתביישים בחברי המועצה שטרפדו אתמול את כינוס הדיון”
=
יורי ארוס, מנציגות השכונה, הגיע אמש עם קרוב ל-30 חברים מהשכונה לבניין עיריית כפר סבא בכדי לנסות לדבר על לבם של חברי המועצה בעניין פינוי בינוי תקומה, השכונה הוותיקה בכפר סבא.
“אמש התכנסנו כ – 25 דיירים מול מבנה העירייה והבענו זעמינו בפני חברי המועצה, על ביטול הדיון.
אנחנו לא מוכנים שיעשו פוליטיקה על הגב שלנו. אנחנו מחכים לפרויקט הזה מעל 10 שנים שהנציגות החדשה פועלת בנושא. מנהלים משא ומתן עד שהצלחנו למצוא את היזם ואתמול בבוקר קיבלנו הודעה על דחיית הדיון”.
=
– יורי, מה קרה שם בעצם?
=
“חברי המועצה שינו דעתם והודיעו רגע לפני כי יביעו התנגדות או ימנעו בדיון. אנחנו הדיירים כולם רואים את זה כדבר מלוכלך, אם אפשר בעדינות לומר את דעתנו. מערבבים פוליטיקה בדבר הכי חשוב בעיר, כל חברי המועצה יודעים שהפרויקט כבר אושר ע”י ועדה מחוזית לפני שנה, כולם יודעים שקיימת תב”ע, תב”ע זה חוק, שלא ניתן לשנותו, והם פשוט מנסים דחות את תחילת הפרויקט רק על מנת לתפוס כותרות בעיתון לקראת הבחירות, ללא התחשבות במאות תושבי תקומה, כאלף חמש מאות איש, ללא התחשבות ברמת החיים של אותם תושבים, הבתים הרוסים לגמרי, בעצם העובדה שהם לא התכנסו אתמול, הם פשוט גרמו לעגמת נפש ענקית לכל דיירי השכונה ויותר מכך, רמת החיים היא כל כך עגומה ומוזנחת וזה היה פשוט התקווה שלנו להתחיל כבר. בסה”כ היו צריכים לאשר איחוד וחלוקה, הרי הכל כבר מאושר חוקית.
“למה הם התעוררו עכשיו? היה להם זמן עד היום לראות וללמוד את כל התכניות והם בכלל לא בקיאים בתכניות, רק שמעו שיש 30 קומות ותפסו על זה טרמפ. אנחנו מתביישים וכועסים ורואים בהם חברי מועצה חלשים ושרואים רק את הבחירות למול עיניהם והכל אצלם מתחיל ונגמר בפוליטיקה”.
=
– מה על הטענה שלהם שלא היה שיתוף ציבור? 
=
“היה ובוודאי שהיה כי התכנית הוגשה להתנגדויות כולל בשלטים ועיתונים מסביב לשכונה ודנו בהתנגדויות ופסלו את כולם. הכל כבר עבר את כל המכשולים ואתמול היה צריך רק לאשר איזורי חלוקה, דהיינו מהיכן מתחילים לבנות וכדומה. אסור לעירייה מבחינה חוקית לעצור את הפרויקט”.
=
מי הם חברי המועצה שהתנגדו לקיום הדיון אמש?
=
“אני לא רוצה לגעת בשמות, אנחנו נחשוף את השמות בזמן המתאים ובהקדם”.
=
יש לכם שיתוף פעולה מראש העירייה שהודיע אתמול על דחיית הדיון?
=
“צביקה צרפתי, ראש העירייה הוא היחידי שתומך במאה אחוז בפרויקט ומנסה לקדם אותו איתנו במהלך כל השנים, אך ברגע שאין תמיכה ושיתוף פעולה מחברי המועצה הוא לא יכל לעשות שום דבר”.
=
אתמול דיברתם עם חברי המועצה מחוץ לישיבה, מה אמרו לכם?
=
“הם אמרו שהם ממהרים ואין להם זמן ברובם, ואחרים אמרו שהם בעד הפרויקט אבל בעקבות הרעש שנוצר ע”י חברי מועצה מסוימים הם רוצים לבחון מחדש”.
מה בכוונתכם לעשות, יורי?
=
“בכוונתנו להגיש ערעור ונשקול להגיש תלונה נגד חברי המועצה שהיו בעד לאורך כל הדרך ועכשיו רגע לפני בחירות פתאום נזכרו לומר שהם רוצים לבדוק. אנחנו כועסים, כועסים זה לא מילה המתארת מה שאנחנו חשים, יש המון דיירים בשכונה, דיירים מבוגרים שאין להם מעלית בבניין ונאלצים לעלות ולרדת 4 קומות וכבר שנים הם לא עוזבים את הדירה בגלל הקושי, יש דירות מוצפות בחורף, רוב הדירות שזה 70% עם גגות הרוסים ובכל חורף הדירות מוצפות במים. רמת התשתיות, חשמל בכל הבתים מתחת לכל ביקורת, לפני שנה הייתה שריפה בגלל התשתיות הישנות, רוב הקירות בבניינים סדוקים ורואים זאת מבחוץ, סדקים לאורך כל הבניינים, כל רעידת אדמה קטנה תפיל חצי מהשכונה”.
=

אחד המתנגדים היה עילאי הרסגור הנדין “עצרנו פרויקט של מיליארד וחצי ש”ח, ממש ברגע האחרון.בעקבות בקשה לדיון נוסף שהגשתי, לאחר שעברה החלטה פזיזה בוועדת המשנה, נעצר היום פרויקט פינוי בינוי תקומה. הפרויקט החשוב הזה יכול לעשות שינוי גדול וחיובי בעיר אבל גם להרוס את חייהם של התושבים. הוא תוכנן ללא שיתוף של רבים מאלה שחייהם ישתנו בעקבותיו. שכונת תקומה חייבת לעבור פינוי בינוי, אך לא בדרך הזו. כראש עיריית כפר סבא אכנס לעובי הקורה, אעבוד קשה ביחד עם תושבי שכונות תקומה והראשונים על תוכנית טובה שתאפשר איכות חיים ואבצע את ה”פינוי בינוי” שכל כך חשוב להתפתחות העירונית שלנו. הכל בשקיפות ובשיתוף מלא”.

עומרי אגם, חבר מנציגות השכונה השיב להרסגור הנדין “שטויות, תפסיקו כבר להטעות את הציבור אתה הצבעתי בעד התכנית לפני 3 שנים כשהיית סגן ראש עיר. כל תושבי תקומה מכירים יש חתימות של 90 אחוז מהשירים, היו 3 כנסים של העיריה, יש תב”ע מאושרת של הועדה המחוזית. לא עצרת כלום וגם אין לך סמכות לעצור, במידה והעיריה לא תתחיל להנפיק היתרי בניה תוך שלושה חודשים היא תחוייב לעשות את זה עפ”י חוק”.

הרסגור הנדין “לאחר שצביקה צרפתי ורוב חברי המועצה שנכחו בוועדת המשנה הצביעו בעד, כולל צביקה צרפתי, השתמשתי בסמכותי והעברתי את ההצבעה לדיון נוסף במליאה. ללא דיון זה ההחלטה הייתה נחתמת והדיון היה מסתיים. בעקבות המהלך שביצעתי התאפשר לתושבי שכונת הראשונים לפנות לחברי מועצה נוספים ולהפעיל לחץ, שבעקבותיו איבד ראש העירייה את הרוב ובוטלה הישיבה. לפני 4 שנים תמכתי בתכנית, לפני שידעתי שעשו אותה מאחורי הגב של תושבי שכונת הראשונים, שלא היו חלק מהתהליך. לא תיארתי לעצמי שהעירייה מתנהלת בצורה כזאת דורסנית. בעקבות כמה מקרים דומים הצבעתי נגד הקואליציה ועזבתי את תפקידי כסגן ראש העירייה”.

אגם להרסגור :”אני בטוח שאתה בכלל לא מכיר את התב”ע, חבל להטעות את הציבור. זה ממש לא מקצועי וממש לא מקצועי למועמד לראשות העיר. איך אתה רוצה שיבחרו בך? בסך הכל מדובר על תוכנית איחוד וחלוקה. הפרויקט כבר מאושר. כפי שציינתי תושבי הראשונים כבר התנגדו במחוזית והתנגדותם נדחתה. תוך כמה חודשים כבר יתחילו לבנות בתקומה. זה נחמד בזמן בחירות לעשות רעש”.

המשנה לראש העיר, אורן כהן “פינוי בינוי תקומה חייב לצאת אל הפועל ויש לעשותו בצורה המיטבית, בשקיפות מלאה וללא גרירת רגליים”.

=המשנה לראש העיר

תגובות