23,541 תלמידים יפתחו את שנת הלימודים הקרובה במערכת החינוך בכפר סבא

=

מדובר בתוספת של 572 תלמידים לעומת השנה שעברה. לכיתה א’ יעלו 1,770 תלמידים, לחטיבות הביניים יעלו לכיתה ז’ 1,573 תלמידים ובתיכונים יחלו את לימודיהם בכיתה י’ 1,425 תלמידים. כמו כן, 5,250 ילדים יפתחו את שנת הלימודים בגני הילדים בעיר, ו- 3,091 אנשי חינוך ומינהל.

בכפר סבא 248 מוסדות חינוך שיפתחו בשבוע הבא את שעריהם לעשרות אלפי התלמידים. מתוכם 37 בתי ספר: 17 בתי ספר על יסודי ו- 20 בתי ספר יסודיים. כמו כן, יפתחו בעיר 199 גני ילדים, כש- 4 מהם גנים חדשים במרכז העיר. מתוכם, יפעלו 125 גני יול”א (יום לימודים ארוך) ו- 37 גנים קצרים. את שנת הלימודים יפתחו גם 230 גננות, 550 סייעות ו- 70 סייעות רפואיות.

בהקשר זה נוסיף כי השנה יפתחו את שנת הלימודים בעיר 10 מנהלים ומנהלות חדשים בבתי הספר היסודיים: גולדה מאיר, ממ”ד בר אילן, חב”ד ובן גוריון; ובחטיבות הביניים ובתיכונים: תורה ומדע, שרת, אולפנית אמנה, מרכז חינוך אורט “שמיר”, אורט שפירא ואולפנית הראל.

יש לציין כי עיריית כפר סבא השקיעה במהלך חופשת הקיץ סכום חסר תקדים של למעלה מ- 32 מיליון ₪ בעבודות שיפוץ, הסדרת תשתיות, עבודות הנגשה והצטיידות במוסדות החינוך ברחבי העיר. העבודות כללו שיפוצי עומק במספר בתי ספר וגני ילדים, שדרוג חלונות ודלתות, שיפוץ חדרי שירותים, צביעת קירות, חיפוי קרמיקה, תאורה, הנגשת מבנים, גינון ועוד. כמו כן, הונגשו מוסדות חינוך רבים, והתווספו כ- 27 כיתות שמע בבתי הספר. יתרה מזאת, בוצעו בדיקות הבטיחות והביטחון הנדרשות למוסד החינוכי.

בהקשר זה נוסיף כי במספר מוסדות חינוך בוצעו עבודות נרחבות לאור הגידול הדמוגרפי. בחטיבת הביניים ע”ש אילן רמון התווספו כיתות ומעבדות ונבנה אודיטוריום חדש. בבתי הספר ממ”ד “שילה” ו”לאה גולדברג” מתבצעות עבודות להרחבת המבנים. במקביל הושקעו כ- 7 מיליון ₪ בהקמת ארבעת גני הילדים החדשים במרכז העיר.

השנה לראשונה, תחל לפעול שלוחה בבית הספר הדמוקרטי שתפעל בשיטת “סאדברי”. בית ספר שפועל לאור מודל זה, מקיים קהילה רב גילאית מגיל 6- 18, במרחב אחד ללא חלוקה לכיתות ולשכבות, קהילה המבוססת על כבוד הדדי ולקיחת אחריות. הפעילויות החינוכיות מהוות תוצאה של יוזמה אישית, סקרנות טבעית ומפגש בין אנשים שונים.

במהלך שנת הלימודים הקרובה יפתחו בבתי הספר התיכוניים בעיר מגמות לימוד חדשות ומודרניות. לראשונה, תפתח מגמת ספורט בתיכונים: “גלילי” ו”כצנלסון” לאחר שנים של דרישה. במסגרת מגמה זו ילמדו התלמידים לימודים עיוניים שיכללו מגוון נושאים מתחומי אורח החיים הבריא, ביניהם: תזונה, פציעות ספורט, מוטיבציה, אנטומיה, פיזיולוגיה ועוד. כמו כן, יתקיימו לימודים מעשיים בתחומי הספורט השונים, והבגרות תתחלק הן לבגרות עיונית והן לבגרות מעשית. במקביל בתיכון “כצנלסון” תפתח גם מגמה טכנולוגית חדשה להנדסת תוכנה בהתמחות בפיתוח אפליקציות.

בבתי הספר יחלו לפעול השנה פרויקטים חדשניים ויוצאי דופן, בין היתר: פיתוח מרחבי למידה חדשניים ומותאמים למאה ה- 21 בשיתוף משרד החינוך בחטיבת הביניים ב- 7 מוסדות חינוך; הקמת חצר לימודית בבית הספר “אוסישקין”; קבוצות נוספות של מדעניות העתיד; ועוד. כמו כן, במסגרת פרויקט “מחשב נייד לכל מורה” בשיתוף עם קרן “אתנה”, תחל הפעימה השנייה וכ-494 מורים מבתי הספר היסודיים ומחטיבות הביניים יקבלו מחשבים ניידים.

אורלי פרומן, מנהלת אגף החינוך, “פתיחת שנת הלימודים מלווה תמיד בציפיות ובתקוות לשנה טובה, מוצלחת מעניינת ומחכימה. אני מאחלת לכל צוותי החינוך בעיר בגני הילדים ובבתי הספר, שישכילו למלא את תכניותיהם וחלומותיהם. אני מאחלת לתלמידות ולתלמידים שנה מאתגרת, חווייתית ומחכימה. ברכת דרך צלחה להורים השולחים לראשונה את ילדיהם למערכת החינוך העירונית. שנת הלימודים יוצאת לדרך ועימה תכניות רבות, חידושים ויוזמות. אני מודה מאד לכל צוותי העירייה באגפים השונים על היערכות מקצועית ויסודית למען הכשרת מוסדות החינוך לפתיחת השנה כמו גם לצוות אגף החינוך ולאנשי משרד החינוך. בהצלחה רבה לכולנו- שנה טובה ומבורכת”.

=

תגובות