פרוייקט ייחודי של הרשות העירונית לבטיחות בדרכים- מפות “מסלול בטוח” לבית הספר

=

הרשות העירונית לבטיחות בדרכים יוצאת גם השנה בפרויקט הייחודי לעיר- מפות “מסלול בטוח” לבית הספר וזאת כחלק מההיערכות לפתיחת שנת הלימודים בכל הקשור לבטיחות בדרכים. המפה הייחודית, אשר הועלתה לאתר העירוני ולאתרי בתי הספר מונגשת לכל תלמידי בתי הספר היסודיים מציגה את המסלול הבטוח לבית הספר. המפה הופקה לאחר שבוצעה סריקה ובדיקה כוללת של כל העיר במהלכה נבחנו צירי תנועה סואנים ומרכזיים בהם יש ריבוי בתי ספר ודרכי הגעה בטוחות לבתי הספר. במפת ‘המסלול הבטוח’מצוינים כל מיקומי מעבירי הדרך, משמרות הזה”ב, מעברי החצייה והכיכרות. עבור כל בית ספר הופקה מפה ייחודית ואיגרת הסברה להורה המותאמת לאזורו וכך יכולים הילדים להגיע לבית הספר בבטחה. 


כמו כן, יש לציין כי במסגרת ההיערכות של העירייה והרשות העירונית לבטיחות בדרכים בוצע כמידי שנה סקר מקיף לתיקון ליקויי תשתיות בהם: מעברי חצייה, תמרורים, מעקות, הסתרת שדה ראיה, צמחיה גולשת, מתקני מחזור, רצף מדרכה וכל הנושאים הטעונים שיפור הועברו למחלקות התפעול לתיקון הליקויים. במקביל נצבעו סימוני מעברי חצייה דהויים ומקצי “נשק וסע” בקרבת מוסדות חינוך והותקנו מעקות בטיחות. במקביל הוצאו הנחיות לגבי הסעות תלמידים ובוצע רענון נהלי הסעות ומעבירי הדרך שיעמדו גם השנה בצמתים ובמעברי החצייה ויצטרפו למאות תלמידים במשמרות הזה”ב.
חשוב לציין גם כי השנה בוצע מערך מחודש של מיקומי ההצבות של מעבירי הדרך בהתאם לסקר שנעשה בקרבת מוסדות החינוך בנוסף בימים הראשונים הונחו כל צוותי ההוראה במוסדות החינוך לשנן יחד עם התלמידים את המסלול הבטוח עבור כל תלמיד.


שי זייד מנהל אגף הביטחון,”עם תחילת שנת הלימודים יחזרו אלפי תלמידים לספסל הלימודים ואנו משקיעים משאבים רבים על מנת להגביר את מודעות התלמידים ומשתמשי הדרך לשמירה והקפדה על התנהגות נכונה ומצילת חיים. במהלך הקיץ הארון ביצעה הרשות העירונית לבטיחות בדרכים עבודה מאומצת וחשובה מעין כמוה במטרה לפתוח את השנה בצורה בטוחה. אני מודה לסיגל שטרית מנהלת הרשות העירונית לבטיחות בדרכים על עשייה מרובה ומאחל לכל התלמידים וההורים שנת לימודים נעימה ובעיקר בטוחה”.


סיגל שטרית מנהלת הרשות לבטיחות בדרכים עיריית כפר-סבא, “הרשות העירונית לבטיחות בדרכים פועלת כל השנה על מנת להגביר את המודעות ולמנוע תאונות מיתרות. מפת ‘המסלול הבטוח’ תסייע לילדים ללכת בצורה בטוחה מהבית לבית הספר ובחזרה. אני מאחלת לכולם שנת לימודים בזהירה, בטוחה ומוצלחת”.

איגרת להורים:https://www.kfar-saba.muni.il/…
המפות המעודכנות לשנת הלימודים תשע”ט:https://www.kfar-saba.muni.il/…

=

תגובות