השכונות הירוקות: עיריית כפר סבא שכרה יועץ סביבתי מומחה שיסייע לעירייה ולתושבים

=

עיריית כפר סבא ממשיכה במאבקה במפגעים הסביבתיים ובמפגעי הריח בשכונות הירוקות וכחלק מהמאבק ושיתוף הפעולה עם הנהגות ביה”ס, ועדי התושבים , שכרה יועץ סביבתי מומחה שיסייע לעירייה ולתושבים. במקביל השלימה השבוע את התקנתן של שלוש מערכות טכנולוגיות בעלות חיישנים לדיגום חומר הפורמלדהיד, שיבדקו את איכות האוויר. מהלכים אלה הנם צעדים נוספים בהם נוקטת העירייה לאור מפגעי הריח שמקורם במפעל בראון וכן על רקע דו”חות המשרד להגנת הסביבה לפיהם נמדדו ערכים גבוהים של פורמלדהיד, וקבע כי מקור תאורטי אפשרי לכך הינו מפעל בראון הסמוך למוסדות החינוך ולבתי תושבים.


העירייה מנהלת מאבק משותף יחד עם ועד תושבי השכונות הירוקות והיחידה האזורית לאיכות הסביבה במפגעי הריח. במסגרת זו, ננקטו שורת פעולות, בין היתר: דרישה להתערבות והתייחסות משרד הבריאות, המשך הפעילות מול בכירי המשרד להגנת הסביבה; בדיקות וסיורי פתע במפעל בראון ועוד.
לשורת צעדים אלה מצטרפת העסקתו של יועץ חיצוני, ד”ר מוקי שפר, מומחה בהנדסה סביבתית, שפכים, פסולת מוצקה, זיהומי קרקע, חומרים מסוכנים וייעוץ משפטי סביבתי מחברת ‘לשם-שפר’. החברה עוסקת בהכנתתסקירי השפעה על הסביבה וחוות דעת בנושאים סביבתיים של תכניות בניין עיר ושל מיזמים שונים כגון שכונות מגורים, מבני ציבור ועוד. כמו כן, פועלת בתכנון וניהול סביבתי לתכניות אב ומתאר עירוניות, תכניות להפחתת זיהום אוויר וגזי חממה ועוד.יש לציין כי חברת ‘לשם -שפר’ ליוותה את הבנייה הירוקה והקמת השכונות הירוקות.


כאמור, השבוע השלימה העירייה את התקנתן של שלוש מערכות טכנולוגיות מתקדמות בעלות חיישני ניטור של פורמלדהיד במספר נקודות בשכונות הירוקות. החיישנים אוספים בזמן אמת את הנתונים ומעבירים אותם לתוכנה מיוחדת המנתחת את הנתונים ומנגישה את המידע בזמן אמת. עם קבלת הנתונים וניתוחם, ניתן לצפות במידע, ובמקרה הצורך המערכת שולחת התראות שיאפשרו פעולות לאכיפה על ידי גורמי העירייה, היחידה הסביבתית האזורית והמשרד להגנת הסביבה. יש לציין כי מערכות אלה מתווספות לשבע מערכות נוספות שמותקנות בשכונות המזרחיות ובשכונות הירוקות.


איתי צחר, מנכ”ל עיריית כפר סבא, “העירייה תמשיך לנקוט בכל הפעולות הנדרשות להסרת המפגעים הסביבתיים בכל העיר ובכלל זה בשכונות הירוקות, מדובר בפעילות המצריכה התמדה עיקשת ואנו נחושים בכך. לא נרפה עד לגמר הטיפול במפגעים”.


איריס ליטמן-ברלס, דוברת המאבק נציגת התושבים, “אנו ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם העירייה. היינו יחד בסיור מוקדם להתקנת עמדות הניטור ובפגישת התנעה עם היועץ, ד”ר מוקי שפר, שילווה אותנו בנושא. אנו מאמינים כי הניטור הרציף שהותקן ייתן תמונה לגבי המצב, ויחייב את המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות לקבוע עמדה ברורה בנושא הזיהום החמור של הפורמלדהיד, שידוע כחומר מסרטן. הניטור הרציף והקבוע לפורמאלדהיד הוא חלק מהפתרון אותו דרשנו לצורך מעקב ומניעת הישנות המפגע. לאחר קבלת התוצאות הראשונות של הניטור, נוכל להחליט לגבי פתיחת שנת הלימודים, ברור שאנו לא נסכים להעמיד את בריאות ילדינו בסיכון”.

=

תגובות