יוזמה חדשה בבית הספר שי עגנון בכפר סבא- שעורי ניווט עם מפות ובכלל בלי וייז או גוגל maps

עם היד על הלב-  אם היו אומרים לכם שאתם צריכים להגיע למחוז חפצכם בלי להפעיל בכלל את אפליקציית את הווייז  או מבלי להשתמש בג’יפיאס או בשאר מכשירים דיגיטליים…. האם הייתם עומדים במשימה בכבוד או נשארים בבית ומוותרים על הנסיעה?  ומה בקשר לילדים שלכם- האם הם היו מצליחים להסתדר במרחב בלי להשתמש בנייד?

בבית ספר ש”י עגנון בכפר סבא החליטו לקחת את היוזמה בידיים וללמד את הילדים של ימינו שעורי ניווט ממש כמו פעם בעזרת מפה ומצפן.

מדובר ביוזמה של גלית ניניו מורה לחינוך גופני שאביה הינו מראשי עמותת הניווט הישראלית. המורה שהביאה את הג’וק מהבית החליטה בשיתוף עם המנהלת מיקי בר משה  ללמד את הילדים “לשרוד” גם בלי אפליקציות.

במהלך השעורים לומדים הילדים ניווט באמצעות מפה. הם מנווטים ברחבי בית הספר שנחשב לגדול בשטחו באמצעות מפה מיוחדת, יוצאים לנווט גם בשכונה הקרובה ובעתיד יערכו יחד עם ההורים ניווטים גם בשטח. הילדים לומדים על שושנת הרוחות והכיוונים, לומדים איך אפשר לזהות את הצפון באמצעות מפה, מצפן ואפילו באמצעות כוכב הצפון. ואפילו מלמדים את ההורים שרובם כבר שכחו גם הם כיצד שורדים בלי אפליקציות.

מיקי בר משה מנהלת בית הספר אומרת כי, “עולם חדש ולא מוכר נפתח בפני הילדים שלנו. פתאום הם מודעים למה שקורה בסביבה הקרובה שלהם. מרימים את העיניים מהמכשיר הנייד ומסתכלים על הסביבה. הם לומדים להכיר את סביבת בית הספר, את השכונה ואת הארץ.  העובדה שהשעורים הם לא רק תאורטיים, אלא מעשיים מעמידה אותם בפני אתגרים מרתקים וההתלהבות היא עצומה. זו ממש הרפתקה עבורם . גם העובדה שהם פועלים בזוגות או בשלשות מלמדת אותם לעבוד בצוות וזה רווח נקי של כולם”.

ראש העיר כפר סבא צביקה צרפתי  אמר כי, “מדובר ביוזמה מבורכת שמשדרגת את הלימוד ומלמדת את הילדים כישורים לחיים. זאת חשיבה מחוץ לקופסא שמאפיינת את כל מערכת החינוך שלנו בכפר סבא”.

 

 

תגובות