מי לפני ומי אחרי: אוטוטו ייחשפו הרכבי הרשימות של המתמודדים לראשות העיר והחשוב ביותר: מי יהיו במקומות הראליים

יש אנשים, מתמודדים, שיש קונצנזוס לגביהם. הם אהודים, פופולריים, תמיד יהיו שם עזר כנגדו, יירתמו ללא היסוס לכל משימה, או פעילות, לא יחפרו, לא ירטנו, לא יפעילו לחץ, יעשו המוטל עליהם בדומיננטיות האופיינית להם. כזו היא המתמודדת ברשימת סדבון למועצת העיר, קרן גרשון.

אומר בגלוי כי מעולם לא פגשתיה, איני מכירה אותה ומעולם לא היה לי שיח איתה. המאמר האישי הבא, פותח סדרת מאמרים שאעלה על רשימות כל המתמודדים למועצת העיר.

אירית מרק iritmark@gmail.com / מאמר אישי

 

כל הנאמר כאן, הוא רק מהתרשמות אישית בכל הנוגע למתמודדים. ובכן, מהתרשמותי האישית,  המועמדת ברשימת סדבון למועצת העיר, קרן גרשון, היא דומיננטית בכל מקום אליו אתה מפנה ראשך. מישהו הגיב, שאל, תקף, התעניין בעניין סדבון,- קרן גרשון מגיבה. ומגיבה באופן מכובד ומסביר פנים. היא משתפת, מגיבה, עונה, מתייחסת, מתגייסת, מצטרפת לפעילות חוץ הפיזית, פעילה מאוד ואין ספק שזה לא קל לה ובמיוחד בחופש הגדול.

חברת מועצת עיר, במקום שני, כיד ימינו, כמו קרן גרשון ללא ספק תועיל מאוד לסדבון. אם ייבחר לראשות העיר, יצטרך סדבון להתנהל גם מול הורים זועמים, מפגינים, אופוזיציה וכדומה. שכן, פעילות ראש העיר היא לא רק באישור תקציבים, תכניות עבודה ואיזו מדרכה מחליפים…בין השאר נאלץ ראש העיר להתמודד עם מחאות הורים, סנקציות, השבתות מערכת החינוך מצד ההורים ועוד.

תפקיד חברי מועצת העיר להיות עזר כנגדו כאמור וכמסבירי פנים. לא להתעמת מול ההורים ולהחריף האווירה, אלא ליצור קרקע פוריה כמסבירי פנים לליבון בעיות והרגעת הרוחות.

ניתן לראות דוגמאות רבות מהעבר, בהם ראש עיר נבחר, יושב ומתנצח כמעט לבד מול עדת הורים כועסים במועצת העיר או בהפגנה מחוץ לאולם המועצה. ככה זה כשראש עיר בוחר אנשים שהקשר בינם לבין יכולת תקשור אישית עם התושב היא מינימלית ומקרית בהחלט. במקרה הגרוע, אותם חברים בנבחרת ראש עיר, מתחילים להתנצח ולהתעמת עם התושבים.

בכתבה הראשונה בה פרסמנו את הצטרפותה של קרן גרשון לסדבון, ראינו כולם כמה התלהבות הייתה מבחירתו של סדבון לצרפה לנבחרת – לחצו כאן

כל מועמד לראשות העיר חייב לברור ולבדוק היטב מי הם השבעה הראשונים שהוא מציב ברשימה. למה שבעה, תשאלו, נכון, לא בטוח והסיכוי לא גבוה שייכנסו 7 חברי מועצה עם ראש העיר הנבחר למועצה, אך זה מה שהצליח בן חמו להכניס בקדנציה הראשונה, לכן נלך על הפורמט הזה.

חשוב לקחת בחשבון שבמהלך הקדנציה הנמשכת חמש שנים, יש פורשים, עוזבים, יורדים ולכן, הבא בתור ברשימה, תופס את זה שלפניו. לכן, על כל ראש עיר פוטנציה לקחת בחשבון עם מי יהיה לו קל לשבת בפנים ומי לא יתעכל כאשר לפתע יוזמן להצטרף לשולחן המועצה בעקבות פרישת הקודם כאמור. .

תארו לכם נבחרת סיעת ראש העיר – חברי מועצה לחיצים. כל תגובה מלחיצה אותם. כל מחאה או הפגנה נגד ראש העיר, מוציאה אותם משיווי משקל..הנבחרת של ראש העיר ולפחות 3 המקומות הראשונים בעיקר, צריכים להיות חזקים, לשמור על אורח רוח בעתות משבר ולפתור משברים, נציגים כריזמתיים, שקולם נשמע, להיות שם בשבילו באמת, להיות נציגי ראש העיר והפנים של העירייה, נעימים וכאמור מסבירי פנים ותקשורתיים מול קהל.

קרן גרשון ויוסי סדבון.

חביבת הקהל

כאמור אחת מהמועמדות במקומות הראליים ואני מניחה שבתוך שבוע ימים סדבון יחשוף רשימתו לציבור, היא קרן גרשון, 38, נשואה ואם לשלושה ילדים, עובדת מזה כ- 15 שנים במשרד מוביל כמנהלת סיכונים עבור פרויקטים רחבי היקף במשק הישראלי, עורכת דין  ובעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב.

גרשון, מעוררת אמפתיה, תמיד בנינוחות, הגיונית, לא נתקלתי באף תגובה שלה כמענה לאחרים באופן שאינו הולם, או אינו ראוי. גם אם החליטה להשיב להשמצה או ארס ברשת,- תעשה זאת תמיד ברציונל.

קבוע מראש

הרכבי הרשימות – כאשר הם נחשפים לבסוף, לרוב יוצרים כעסים, סכסוכים ואף פרידות מתוקשרות וזאת מאחר שכל תומך כמעט או פעיל, רואה עצמו בדמיונו כחבר מועצת העיר. ובכן, זה לא הולך כך. כל מתמודד לראשות, מרכיב בימים אלו רשימה של 21 איש הרשומים כנבחרת שלו. במקרה הטוב רק רבע מהם ייכנסו אך על פי חוק הבחירות יש צורך ברשימות של 21 שיוגשו לכל המאוחר – עד 26/9 החודש. גם סדר השמות שיוגש לוועדת הבחירות כאמור בסוף החודש הוא הקובע לחמש השנים ובלתי ניתן כמעט לשנות סדר השמות.

קח בחשבון

עצה שלי לראש העיר המתמודד באשר הוא – חשוב לעצמך, מי מהחברים הפוטנציאליים יוכל להחליף אותך אם נאמר תצא לחופשה בחו”ל או בארץ. מי יכול למלא מקומך כממלא מקום? מי המתראיין הסדרתי שאוהב לראות שמו ותמונותיו בעיתונות על כל שטות? מי מספיק אמיץ לומר דבריו בקול גדול ולא בחדרי חדרים, מי יהיה מספיק סמכותי להציג האג’נדה שלך סביב שולחן המועצה. מי מהפוטנציאליים הוא עמוס אינטרסים, מי יחפור תחתיך, מי המתלונן הסדרתי ומי בפוטנציה יכול לומר לך לפתע ביי ביי.. חשוב לעצמך, מי בא לסייע לך נטול אינטרס אישי לעצמו כי חשוב לו שכפר סבא תנוהל על ידך, או חשוב לו יותר התואר והמעמד האישי. אל תקח רק אצבעות. חותמות גומי. שישבו שם אילמים כל הקדנציה. אתה הרי לא רוצה לדבר לעצמך, הלא כן?

עצתי לך

אז עם פרסום הרכב הרשימה יש את הכועסים, הרוטנים והלא מסופקים. חלק נוטשים כי הם לא מרוצים. לא נורא, הם כנראה מלכתחילה לא היו מיועדים. הבחירה היא רק שלך ועל דעתך. אתה זה שתצטרך לשבת איתם, לעיתים אף להסביר אותם ואת התנהגותם, ולפעול איתם. בקיצור, חשוב היטב ושקול בכובד ראש מי הם הנציגים שאתה בוחר, שיהיו אך ורק משרתי ציבור, למען הציבור ולטובת הציבור.

 

כל הנאמר במאמר מיועד למועמד או למועמדת לראשות.

 

חלק מחברי הרשימה המיועדים של סדבון

 

תגובות