מצטיין מפקד חטיבה 188: סמל זיו שמש

ביום חמישי ה-6.9 התקיים טקס מצטיינים של חטיבה 188, חטיבת שריון הנמצאת תחת פיקוד הצפון, הטקס החגיגי התקיים בראשות מפקד החטיבה, אל״ם גל שוחמי, ובו קבלו תעודות הצטיינות חיילים אשר ראויים להוקרה על שירותם הצבאי. בין המצטיינים גם סמל זיו שמש, רס״פ בפלוגה המסייעת בגדוד 74 של חטיבה 188.

זיו שמש, בן 21, מתגורר בנתניה מאז שנולד. הוא למד בחטיבת אלדד ולאחר מכן בישיבת בני עקיבא. במרץ 2016 התגייס לחיל השריון. “בהתחלה לא רציתי להגיע לשריון”, מספר, “אבל ברגע שהגעתי למסייעת נהניתי מאוד. רק כשאתה מגיע לחיל המשוריין אתה מבין מה התפקיד, מתאהב ולא רוצה לעזוב”. זיו עבר הכשרה של לוחם מסייעת שריון שנמשכה כ-8 חודשים. לוחם מסייעת הוא לוחם חי״ר שמטרתו לעבוד בשיתוף פעולה עם הטנקים ולסייע לטנקים במלחמה. בסופה של ההכשרה יצא באופן ישיר לקורס מפקדי כיתות. הוא שירת כמפקד כיתה בפלוגה המבצעית במסייעת 74. “הייתי מ”כ של מחלקת תצפית במשך יותר משנה”, מספר, “ואז עברתי לתפקיד סמל מחלקה. אני לא אשכח את התקופה בה תפסנו קו בחברון כשרק התחלתי את התפקיד כמפקד”.

לפני חודשיים נכנס זיו לתפקיד רס”פ, במסגרתו הוא אחראי על כל הפלוגה מהבחינה הלוגיסטית ומשמש כיד ימינו של מפקד הפלוגה. “הרס”פ הוא האבא של הפלוגה”, ממשיך זיו, “הוא דואג להכל מבחינה לוגיסטית, ומבחינת משמעת ודואג לנראות של הפלוגה. חשוב לי לדאוג לחיילים ולוודא שלא יחסר שום דבר, מהדברים הכי קטנים”. במשך תקופה של חודש וחצי זיו אף החליף את מפקד המחלקה ותפקד כמ”מ. “לאורך הדרך היה לי חשוב להתקדם ולתת את הכל, רציתי שיראו מי זה זיו”.

בזכות האחריות, המקצועיות וההשקעה הרבה קיבל זיו הצטיינות ממפקד חטיבה 188.

 

סמל זיו שמש

 

תגובות