בזכות תושיית עובדי הפארק העירוני וערנותם הוצאו מהפארק מבקרים שהשתכרו והטרידו עוברים ושבים
בזכות תושייתם וערנותם של עובדי הפארק העירוני של עיריית כפר סבא, נמנע השבוע מקרה הטרדה של תושבי העיר המבקרים בפארק ע”י מספר גברים ששתו לשוכרה, והחלו להטריד את העוברים והשבים שנהנו ממתקני הפארק. סייר של צוות מנהלת הפארק שעבר במקום זיהה את המטרד, וכן קיבל פניות ממספר תושבים שנכחו במקום והתלוננו על הטרדה. מיד פעל הסייר בנחישות ויחד עם צוות העובדים פתר את המטרד, ויחד הם הוציאו אותם ממתחם הפארק. יש לצין כי במהלך הפעילות בשגרה נרשמו עוד מספר אירועים דומים בהם פעלו העובדים בתושייה.
חשוב לציין כי עובדי הפארק מעניקים מגוון רחב של שירותים, בין היתר: שמירה, ניקיון, מתן עזרה ראשונה, עזרה לאנשים עם מוגבלות ועוד. במסגרת זו, נתקלים בשגרה במגוון רחב של אירועים ופועלים לפתרונם במהירות האפשרית ולרווחת המבקרים.
יתרה מזאת, רוכבי האופניים הרבים שפוקדים את הפארק העירוני כמו גם ילדים שמגיעים למתחם הסקייטפארק מטופלים על ידי צוות עובדי הפארק, שמעניקים עזרה ראשונה לפציעות שמתרחשות בשטח. רק בשנה האחרונה טופלו למעלה מ- 70 מקרים של מבקרים שהיו זקוקים לטיפול ראשוני בפציעתם, ביניהם גם מבקרים שפונו לקבלת טיפול רפואי על ידי צוות של מד”א. בהקשר זה נציין כי עובדי הפארק עברו סדנה למתן עזרה ראשונה ושימוש במכשיר הדפיברילטור. כמו כן, הם דואגים לשמור על ניקיון המתקנים, על הסדר והארגון, מסייעים לתושבי העיר המבקרים במתחם להתמצא בו ומשיבים ילדים שהלכו לאיבוד להוריהם.

מסיבות אלה, סיירי הפארק מבצעים לאורך כל היום סיורים נרחבים שחולשים על כל דונם בפארק העירוני, ובכך מונעים עשרות מקרים של: שכרות, ונדליזם ועוד. ראוי לציין כי מתוך הניסיון ארוך השנים אותרו מספר נקודות חיכוך, בהם מתוגברים הסיורים. יתרה מזאת, מטפל צוות הפארק גם בפניות של תושבים על: צנרת שהתפוצצה, ניקיון, הקמות רעש ועוד.

הפארק העירוני בכפר סבא משתרע על כ- 180 דונמים ירוקים, בהם מדשאות רחבות ידיים,מייצגי אמנות, סקייטפארק, בריכה אקולוגית, מגרש הוקי רולר, שבילי אופניים, מבוך שיחים, מגרשי פטאנק, מצפור, בית קפה, אזור שולחנות פיקניק ומנגלים ורבים נוספים. גולת הכותרת של הפארק היא מתחם “חי פארק”- פינת חי טיפולית, שיקומית, חינוכית וקהילתית. במתחם מגוון רחב של מינים, ביניהם: צבים, סוריקטות, נחשים, תוכים, טרנטולה, אמו, נאקה, אתון, עזים ועוד.

מוטי מורי, מנהל הפארק העירוני, “במהלך כל ימות השנה, בשגרה ובחופשות, צוות מנהלת הפארק העירוני נותן מענה מלא לתושבים המבקרים במתקני הפארק. הצוות דואג לניקיון, לארגון ולסדר במקום, וזאת כדי שהמבקרים יוכלו ליהנות באופן מיטבי מהמתקנים הייחודים. מעבר לכך, אנו מסייעים לאנשים עם מוגבלות שמגיעים לפארק. כמו כן, מתחם החי פארק מהווה פינת חי טיפולית, ואותו פוקדות משפחות רבות. אני מזמין את התושבים להגיע לפארק העירוני הנפלא שלנו, שבו מתקנים רבים ומרחבים ירוקים להנאת הציבור הרחב”.

 

תגובות