הקשר בין נטילת תרופות לירידה בשמיעה

לקויות שמיעה עלולות להופיע על רקע מגוון רחב של גורמים, לרבות, הגורם הגנטי, הגורם הסביבתי ואפילו הגורם התרופתי. לא רבים מכם יודעים אבל נטילת תרופות מסוימות עלולות להוביל להתפתחותן של לקויות שמיעה, כאשר התרופות הגורמות לירידה מתמשכת באיכות השמיעה ידועות בשם: תרופות אוטו-טוקסיות הכוללות מספר גדול של סוגי תרופות.

מיותר לציין שלקויות השמיעה השונות עלולות להוביל לכך שתדרשו להצטייד באותם מכשירי שמיעה שונים לשיפור איכות השמיעה ולכן חשוב שתדעו יותר על הקשר בין נטילת תרופות מסוימות לירידה בשמיעה ושתכירו את סוגי התרופות השונות הנכללות בהגדרה של תרופות אוטו-טוקסיות.

למה יש קשר בין נטילת תרופות מסוימות לירידה בשמיעה?

לכל תרופה אותה תרכשו (ואין זה משנה מה סוגה), מצורף דף מידע המכיל בתוכו מידע מורחב הכולל בין היתר מידע אודות המרכיבים בתרופה ואודות תופעות הלוואי העלולות להופיע מרגע נטילת התרופה. תרופות המוגדרות כתרופות אוטו-טוקסיות הנן תרופות העלולות להוביל לבעיות שונות במערכת השמיעה, כאשר נטילת תרופות מסוג זה עלולות להוביל לתופעות כגון צפצופים ורעשים ואף לגרום לפגיעה במערכת שיווי המשקל הידועה כמערכת התומכת באיכות השמיעה וכל פגיעה בה עלולה להוביל לירידה באיכות השמיעה עד כדי אובדן השמיעה לחלוטין. כמו כן, התרופות השונות עלולות לגרום לדימום בכלי הדם בחלק הפנימי של האוזן.

איזה תרופות נמנות בקטגוריית התרופות האוטו-טוקסיות?

ברשימת התרופות שנטילתן עלולה להשפיע על איכות השמיעה, תוכלו למצוא תרופות אנטיביוטיות מסוימות, תרופות אשר נועד לטיפול ביתר לחץ דם או ספיקת לב, תרופות אנטיאופלסטיות הניתנות בעיקר לחולים אונקולוגיים ותרופות נפוצות יותר בקרב הציבור הרחב כגון אספירין.

הקשר בין נטילת תרופות מסוימות לירידה באיכות השמיעה, מחייב אתכם בראש ובראשונה לקרוא בעיון רב את דפי המידע המצורפים לכל תרופה ותרופה אותה אתם עתידים ליטול ולמשך תקופה מסוימת בה אתם נוטלים את התרופה לבדוק האם אתם סובלים מתופעות הלוואי השונות הנלוות לנטילת התרופה. במידה וכן, אנו ממליצים לכם להיוועץ עם הרופא אשר רשם לכם את המרשם לתרופה. כמו כן, אנו מייעצים וממליצים לכל אחד ואחת מכם, בין אם אתם נוטלים תרופות העלולות להוביל בירידה בשמיעה ובין אם לאו, לערוך בדיקת שמיעה תקופתית במסגרתה ניתן לאבחן מבעוד מועד ירידה באיכות השמיעה.

לסיכום, נטילת תרופות מסוימות עלולות להוביל לירידה באיכות השמיעה ולכן חשוב לקרוא בעיון רב את המידע אודות תופעות הלווי האפשריות הנלוות לכל תרופה אותה אתם עתידים ליטול.

 

 

תגובות