“אנו עובדים כדי לנצח, אנו מאמינים בניצחון, אני איש של מספרים ועובדות וכאן אני מזהה תנועת סחף מתחזקת לעברנו”

ראיון מיוחד ובלעדי לאתר , עם המועמד לראשות העיר, עו”ד יובל לוי.

יובל לוי, בן 53, נשוי לילנה, אב לארבעה, בעל תואר ראשון בכלכלה ובמדעי המדינה ותואר במשפטים, עו”ד בהכשרתו, מנכ”ל חברות, בהן חברה בינלאומית שנמכרה בימים אלה אלה לתאגיד אמריקני, ובכספי המכירה הוא מנהל את הקמפיין שלו. עשר שנים כיהן במועצת עיריית כפר סבא ובחמש השנים האחרונות שימש כיו”ר האופוזיציה בראשות סיעת תפו”ח.

לזכותו של לוי ייאמר כי נרתם ללא היסוס, לאורך כל שנותיו כחבר מועצת עיר באופוזיציה, ויש להדגיש בהתנדבות מלאה, לעזרת מאבקי הורים, מחאות, הפגנות ועוולות. העלה עשרות הצעות לסדר ושאילתות בענייני העיר. יובל לוי הרכיב רשימה חדשה ומגוונת בה שובצו אנשים חדשים ערכיים כמו ערן ורנר, ליאור שלזינגר ועוד. לחצו כאן לרשימה

 

לוי, דובי יונג ושיינפיין

מאת: אירית מרק

יובל, מהן לדעתך, הבעיות המרכזיות שכפר סבא מתמודדת איתן?

“יש בעיר הרבה דברים טובים, יש גם הרבה דברים שטעונים שיפור. מהות השינוי בחינוך, בתחבורה ובפקקים, בשקיפות ובטוהר שלטון ובבנייה לזוגות צעירים. תושבי העיר, מהמרכז ועד לשכונות, יכולים לזכות באיכות חיים טובה יותר”.

מה יש בך שאין במועמדים אחרים?

“אני חושב שמדובר בערכים, בהיותך אדם שונה. הערכים באים מן הבית, מהתקופה בה שימשתי כרכז שבט צופי ים, מהצבא, האוניברסיטה, שנותיי כמנהל וכאיש עסקים ואיש ציבור. אני איש של אנשים, בגובה העיניים שלהם. אני איש שהבית הוא מרכז חיים. אני אבא במשרה מלאה. אני איש מחושב. אני איש של עסקים. אני איש חינוך, הקמתי בית ספר ואני מפעיל אותו בהתנדבות. אני איש ציבור. ולמרות ולפני הכל, אדם שחושב, פועל ועושה בגובה העיניים.
“כראש העיר הבא יש לי ידע עצום שנרכש בעשור האחרון, בשבתי סביב שולחן עיריית כפר סבא. יש מאבקים רבים שניהלתי עם הציבור ולמענו, למשל יום הלימודים הארוך עד גיל 5. יש לי יכולות ניהול של המאה העשרים ואחת, כמנהל של חברה בינ”ל שנמכרה לא מכבר לתאגיד אמריקני, ובכסף זה אני מנהל את הקמפיין. יש לי חזון לכפר סבא, שהולכת לעתיד אך משמרת את העבר. בעיקר, אני מציב עצמי לבחירתו של הציבור, עם תכנית עבודה, תכנית 2028 לאיכות חיים בכפר סבא, מתכניות התעבורה, דרך תכניות החינוך, דרך התכניות לסניורים, לנשים, לצעירים ולאיכות החיים בעיר”.

אלו אג’נדות חברתיות בכוונתך לקדם?

“יש לפנינו נושאים חברתיים לא מעטים, בהם נתחיל לטפל מיד עם היבחרי. למרות שאין זה נשמע כך, אני סבור שהכול מתחיל בחינוך. אני מאמין שאם נשקיע שם נראה את הפירות בכל התחומים. חינוך ערכי, חדשני ואחר. מדובר בתכניות החל מאנגלית בגיל הגן, דרך בניית חטיבות ביניים ליד הבית, נתחיל בירוקות ועד לשיקום מבני החינוך וטיפול באנשי המערכת, מהסייעות ועד בכלל.
“נושאים חברתיים נוספים שעומדים על הפרק הם הטיפול באוכלוסייה המבוגרת בכפר סבא, הטיפול בצעירים שיישארו בעיר, הטיפול באוכלוסיית הרווחה בשכונות, הטיפול בזוגות הצעירים ועוד. סוגיה חברתית מהותית שאותה אני שם בראש מעייני היא שלתושבי העיר תהיה גאווה בכפר סבא שלהם. שלתושבי העיר הזאת תהיה כאן איכות חיים, שיקנאו בה מקרית שמונה ועד אילת”.

האם תחליף את השדרה הניהולית אם תבחר? ודאי ידוע לך כי יש עובדי עירייה החוששים לעתידם לאחר הבחירות?

“אני רואה את עשיית עובדי העירייה בשנים האחרונות מקרוב. עובדי העריה נמצאים תחת לחץ רב ונושאים באחריות כבדה ועומדים בזאת במקצועיות ובמסירות למען העיר כפר סבא ותושביה. מדובר במשאב אנושי יקר שאין שני לו ועלינו לפעול על מנת לתת להם את זכויותיהם ולפתח אותם עוד יותר. כראש עיר איני מתכוון לפגוע באנשים היקרים והחשובים האלו. ייתכן שאראה לנכון להחליף אדם כזה או אחר, כשמדובר במשרת אמון, אך לא מעבר לכך. איני מתכוון להתחייב לך על כך בנקודת זמן זאת. היא תצטרך להיבחן עניינית כשאשרת את התושבים כראש העיר. צריך לזכור שזאת המטרה, שירות התושבים עם העובדים המסורים ביותר”.

איך תתמודד מול אופוזיציה כראש עיר?

“10 שנים פעלתי מהאופוזיציה למען העיר כפר סבא. אפשר להגיד שאני מכיר אותה מקרוב. יש רבים שאומרים לי שאני מזוהה כ”איש אופוזיציה”. כראש העיר אפעל ליישום מטרותיי והתכניות שתפו”ח והמועצה יובילו. אשתדל לעשות זאת תוך מתן כבוד לעמדת האופוזיציה, שקיפות פעולותינו אליה כמו לכלל תושבי העיר, כי אני מאמין שהיא כלי חשוב בדמוקרטיה בכפר סבא”.

מה הסיכוי שלך לדעתך?

“אנו עובדים כדי לנצח. אנו מאמינים בניצחון. אני איש של מספרים ועובדות וכאן אני מזהה תנועת סחף מתחזקת לעברנו. זה מעודד, אך עדיין יש לפנינו דרך ארוכה וקמפיין ציבורי רחב וקשה.
“אני רואה תמיכה אדירה שרק הולכת ומתחזקת. מצטרפים אלי אישים רבי משקל ציבורית. אם זאת אינדיקציה, אז הנה כמה אישים בולטים שאני גאה שחברו אלי: חבר המועצה אברהם ממה שיינפיין, מנכ”ל הפועל כפ”ס בכדורגל והאב הכפר סבאי שנלחם והציל את ביתו עמית – יובל קדוש, סגן ראש השב”כ לשעבר דורון וייס, תנ”צ בדימוס דובי יונג ממשטרת ישראל, יו”ר ועד הגנים ואיש השכונות הירוקות ערן ורנר, יו”ר ועד המאבק של הירוקות ליאור שלזינגר, פעילת הנשים ובעלי החיים ליאת עיוואן. זאת רק רשימה חלקית אך די בה כדי לומר שאנו חשים בסחף אדיר לכיווננו.
“בעיר אני ורואה את שלטי התמיכה בי במאות בתים – מאות משפחות שבחרו לתמוך בי בפומבי. אני רואה חבורת אנשים מקצועיים וחזקים מאחורי שפועלים בכל המרץ. אני רואה את תושבי כפר סבא ברחובות, במפגשים בחוגי בית. אני רואה את תושבי העיר מאחורי. זה נותן לי את הכוח להמשיך בקמפיין הבחירות האינטנסיבי ולהאמין שב-30 באוקטובר אנצח את הבחירות ואוביל את כפר סבא לעשר שנים של עתיד טוב יותר.

מה יש לך להציע לצעירים?

“אני מאמין שעלינו להשקיע בצעירי העיר. הם העתיד של כפר סבא. בלעדיהם העיר תזדקן ותקמול. ההשקעה בצעירים תהיה בכל מישור אפשר – שיביא להישארותם כאן, מהקמת אקדמיה, דרך בנייה לזוגות צעירים של דירות החל מ1.2 מיליון ₪, עבור במתחמי בילוי, בידור והסעדה ראויים וכלה בתעבורה שתאפשר להם כניסות ויציאות לגוש דן ובכלל.
“הצעירים שלנו צריכים ללמוד כאן בתיכון ברמה הגבוהה ביותר אפשרית. הצעירים שלנו צריכים כאן אקדמיה ליד הבית, עם טובי המרצים. הצעירים זקוקים לדיור בר השגה, כדי שיוכלו לבנות בית בעיר האיכותית ליד סבתא וסבא. הצעירים צריכים מקומות לעשות בהם שופינג, לצאת לבלות בהם ולאכול בהם. הם לא צריכים לחפש את כל אלה בתל-אביב. כפר סבא עיר מספיק חזקה בשביל להעניק להם את זה כאן”.

מה בדעתך לקדם לטובת הגמלאים?

“אני רואה בגמלאי העיר נכס עצום, מכבד ומעריך את תרומתם לעשייתם לאורך השנים למען המדינה ככלל והעיר כפר סבא בפרט. אוכלוסיית התושבים המבוגרים בעיר נמצאת בגידול מתמיד לצד העלייה בתוחלת החיים ולצערי העיר אינה ערוכה לכך.
“בחודשים האחרונים גיבשנו, בשיתוף תושבי העיר ואנשי מקצוע תכנית מקצועית, מקיפה ומפורטת שמטרתה אחת- איכות חיים לתושבי כפר סבא המבוגרים. עלינו לראות בהם שותפים משמעותיים במאמץ להפוך את כפר סבא למקום המעודד חיים בריאים ופעילים ומקיים סביבת מגורים נגישה ובטוחה.
“לא מכבר השקנו בעיר את  “תכנית הסניורים”, לשיפור איכות חייהם של תושבי העיר הוותיקים. מטרתה של התכנית להתוות את דרך הפעולה העירונית כשהיא עומדת מול כחמישית מתושביה, שהם בגילאי 60 פלוס. האירוע התקיים בבית “יד שרה” בעיר בנוכחות מרשימה של עשרות תושבים מבוגרים שהגיעו לשמוע, לשאול ולהתעניין. התגובות היו מדהימות, נראה שנגענו בצורך אמתי וחשוב. אני מאמין כי רק הנהגה עירונית ששמה את התושבים המבוגרים במרכז תשומת הלב והעשייה ראויה לאמון הציבור.
“בהזדמנות זו, אני מודה לאברהם ממה שיינפיין, מספר 2 ברשימת תפו”ח ויו”ר מועצת הגמלאים בעיר על הובלת בניית התוכנית המקצועית הזאת, ולאריק אופיר, מומחה לפיתוח תכניות וטכנולוגיות למבוגרים על הליווי הצמוד והצגת התוכנית”.

האם אתה בעד פתיחת עסקים בשבת?

“עלינו להבין שבעיר, כמו בכל עיר במדינת ישראל קיים סטאטוס קוו על נושא השבת במרחבים הציבוריים. עלינו לחיות זה לצד זה, דתיים וחילוניים תוך שמירה על כבוד הדדי. כל צורך שיעלה יידון תוך התחשבות מלאה בצרכי האוכלוסייה כולה”.

תחבורה ציבורית בשבת?

“כפי שכבר אמרתי, עלינו לכבד את הסטטוס קוו ולשמור את השבת במרחב הציבורי על מנת לא לפגוע במי מתושבי העיר. ברכב הפרטי יכולים כל אחד ואחת להתנייד לאן שירצו. תנועה מסחרית פרטית, שאינה תלויה בעירייה, תתנהל עצמאית. לא תהיה כל תנועה בשבת שהעירייה תממן, מתוך כבוד להסכמים הקיימים”.

מה עמדתך לגבי מהיר לעיר?

“מהיר לעיר היא תכנית שמשרתת מרחב אזורי ולא בהכרח רק את תושבי העיר. עם זאת, תושבי כפר סבא משלמים את המחירים הכבדים שלה. המחיר הכבד ביותר הוא הפיכת רחוב וייצמן לאוטוסטרדה’ בנתיב שמאלי, שנת”צ במתכונת דומה לו, נסגר בפ”ת לאחר שנהרגו בו 21 אנשים. זהו נתיב שנוסעים בו במהירות של 60 קמ”ש ויותר, ויורדים בתחנות שנמצאות בחלקן בצד שמאל של התנועה.
“המחיר הכבד השני, הוא זיהום אוויר וזיהום רעש כבד ומפגעי חניה. המחיר הכבד האחרון הוא שלוש שנות עבודה שתגרום הפרעות חמורות לתעבורה הציבורית, לצפיפות בחנייה, עומסי תנועה ברחובות המקבילים לוייצמן, רעש וזיהום אוויר בעבודות גדולות וממושכות, כמו אלה המתרחשים כיום בבניית הרכבת הקלה בתל-אביב.
“הפתרון שלנו הוצג בתכנית 2028 לאיכות חיי התושבים בכפר סבא. הוא גורס שוייצמן הוא לב, לא אוטוסטרדה. המשמעות, עצירת בניית התכנית של מהיר לעיר במתכונתה הנוכחית. הוצאת התנועה הכבדה הקיימת היום ממרכז העיר לכבישים פריפריאליים מהירים, מ-531 בדרום, דרך 55 במזרח, 4 במערב ו-551 שייסלל בצפון. לכל הכבישים האלה יפתחו מחלפים, 2-4, שינקזו את הפקקים. בנוסף אליהם, בפעולה משותפת עם ממשלת ישראל המתכננת הקמת נמל יבשתי בקיבוץ אייל מצפון מזרח, ייסללו מסילות רכבת משניות, המקיפות את העיר. בתוך העיר,
“בשולי המרכז, יוקמו שלושה מבני חנייה, עיליים או תת קרקעיים. במרכז העיר, ובשכונותיה, יפתחו עוד מגרשי חנייה נרחבים. תכניות התחדשו עירונית ילווו בחשיבה אסטרטגית, שתקבע דרכי גישה ומרחבי חנייה ראויים לתושבים. בנוסף, יוקצו שאטלים מנקודות חנייה מרכזיות אלה בשולי העיר, אל תחנות הרכבת. כל אלה, כאמור, יבואו לצד תגבור כמויות התחבורה הציבורית, אוטובוסים, מוניות בתוך העיר ומן העיר ואליה. זאת לצד סלילת שבילי אופניים לאורך ולרוחב העיר.
“לצד התכנית  התעבורתית, השקעתי תקציב גדול מכספי הקמפיין שלנו להכין תכנית למרחב הציבורי שברחוב וייצמן ובמרחב לב העיר. את התכנית הכינה חברת build, המתמחה בבניית מרחבים ציבוריים, על ידי מתכנני ערים, אדריכלים ואנשי תכנון קהילות. מהתכנית עולה שיפור משמעותי של מרכז העיר ורחוב וייצמן, ברמת חזיתות בתיו, חניותיו ומשרדיו הפונים אל הרחוב. כן ישודרגו בתי העסק, בתי הבידור, המרחבים הציבוריים, הגינות ובתי האוכל, לרמה מהמתקדמות ביותר בעולם. יישום תכנית זאת יסתיים בתום העשור לכהונתי כראש העיר, ב-2028”.

מה עם השכונות?

“השכונות המזרחיות, וגם הוותיקות במרכז העיר, הן מהמקומות הראשונים שחשוב להשקיע בהן. בין התכניות שלנו עבורן, תכניות מעשיות לפינוי בינוי ותמ”א 38, תוך התחשבות בסידורי התנועה והחניה, הקמת מנהלת שכונות, הקמת מועדונים לגמלאים ולתנועות הנוער, שיפור השירותים העירוניים בכלל והגינות הציבוריות בפרט. השכונות תקבלנה יחס שמגיע להן”.

אתה רואה את עצמך מנהיג?

“זאת שאלה מצוינת. בעשור האחרון שבו אני עוסק בענייני הציבור, למדתי להיות מנהיג אזרחי של קהילה גדולה. במקביל, בכל שנותיי הבוגרות, אני מנהיג כלכלי, מנהיג עסקי, בין היתר מנכ”ל של חברה בה עבדו 850 איש. לפני זה, בצופים, הנהגתי את חניכי. שמעון פרס זכרו לברכה אמר פעם ‘הנהגה זה לא לחלק פקודות, אלא להושיב את עצמך על כיסא המציאות, ולשאול את השאלות הנוקבות ביותר’. כך אעשה”.

האם תכהן כחבר מועצה אם לא תצליח להיבחר?

“כפר סבא ותושביה חשובים לי. מזה 10 שאני פועל במועצת העיר וכך אמשיך. אפשר לעשות המון למען תושבי העיר גם מהקואליציה ובוודאי מהאופוזיציה”.

איך אתה מתייחס לטוקבקים וארס ברשת?

“מי כמוך יודעת שהיום הכל מתנהל ברשתות החברתיות. זאת פלטפורמה חשובה עבורי לנהל שיח בלתי אמצעי עם תושבי העיר. דווקא משם איני דוגל בשיח אלים ברשת”.

היה משהו שפגע בך במיוחד?

כמו שאמרתי, אני משתדל שלא להתייחס לאמירות ריקות שמטרתן לפגוע בי אישית. תופעה מכוערת שאני נאלץ להתמודד אתה לאחרונה היא שמועות חסרות כל ביסוס שמופצות אודותיי. אני איש נקי כפיים, שאינו לוקח תרומות לקמפיין כדי לא להיות חייב לאיש, שמחויב לחוק. אני עו”ד הנושא תעודת יושרה, אך החשוב מכל, אני בעל לילנה ואב לאומה, לננה-פולינה, לרומה ולארי-מיכאל, מה שמחייב אותי כאבי המשפחה בכללי ההתנהלות הכי מחמירים. על כן, כל ההשמצות, ויש, עוברות מתחתי. אני מתעלם”.

לראש עירייה אין כמעט חיים אישיים. איך אתה מכין את עצמך לזה?

“ילנה, הילדים ואני חיים את זה הרבה שנים. צריך להגיד שהם הגיבורים האמתיים בסיפור הזה, לא אני. בעשור האחרון אני מכהן כחבר מועצת העיר, כנבחר ציבור. זה מגיע עם הרבה מחויבות. שוחחת עם ביתי הבכורה אומה, אני חושב שאין דרך טובה מזו להסביר את ההתמודדות. משפחתי פעילה ולוקחת חלק משמעותי בחיי הציבוריים ומכאן שהם מודעים היטב למחיר ונכונים לשלם אותו. כך גם אני”.

כמה קדנציות בכוונתך לכהן?

“אני מתחייב לשתי קדנציות. התכניות שאני שם על השולחן מחייבות עבודות ארוכות טווח שידרשו יותר מקדנציה אחת. מאידך אחרי שתי קדנציות צריך לתת לעיר את האפשרות לחדש הנהגה”.

האם תפעל לפתיחת ועדות התכנון והבנייה לציבור?

“כן. אני מאמין בשקיפות מלאה. זו דרך אחת מיני רבות לאפשר שלטון תקין ונקי משחיתות. ועדת תכנון ובניה היא דוגמא אחת. אך אני מתחייב להנהיג עיר שתקיים שקיפות והנהגה חפה מאינטרסים זרים, אותיות קטנות, תורמים וקבלנים ותפעל לטובת הציבור בלבד”.

עם איזה מתמודד יש לך את הקשר החם ביותר?

“עילאי הר סגור. פעלנו יחד במועצת העיר למען התושבים”.

איך אתה מגדיר את עצמך חילוני? מסורתי?

“חילוני. רוחש כבוד רב ומקיים מסורת ישראל”.

כמה כסף אתה הולך להוציא על הבחירות?

“אני את סכום ההוצאה לזכייה בחמישה עד שישה מנדטים. לפי זה ההוצאה הכלכלית, שכולה כאמור באה מההכנסות שלי במכירת החברה הבינ”ל שהקמתי והפעלתי, לתאגיד אמריקני”.

מה דעתך על מועצת העיר היוצאת?

“סיעת תפו”ח פעלה במלוא המרץ למען תושבי העיר כפר סבא. הלוואי שהסיעות האחרות היו פועלות באותו האופן”.

פתיחת היכל התרבות בשבת?

“אני מחזיק בדעה של שימור הסטטוס קוו. כל שינוי צריך להידון מתוך הבנה לצורכי הצדדים וההסכמים הקיימים”.

לסיום, מה אתה מאחל לעצמך?

“אני מאחל לעצמי שאזכה להוביל את כפר סבא לעתיד טוב יותר, תוך שימור המורשת הנפלאה שלה”.

מה תאחל לתושבי העיר?

“אני מאחל שנה טובה, חג סוכות שמח, ושיחד נוביל לאיכות חיים לכלל תושבי כפר סבא, צעירים וותיקים כאחד”.
אסוציאציות בקטנה  -  הפנינו למועמד לראשות העיר, עו"ד יובל לוי, מספר אסוציאציות לתשובה בשליפה והנה תשובותיו לפניכם
שונא – “לא פנוי לשנאה, מתנגד לחסימות משיקולים זרים וחסמים בירוקרטיים בכל תחומי החיים”.
אוהב – “חינוך ומשפחה”
השכונות הירוקות – “תושבי העיר”
קניון ג’ או קניון הירוקה – “שניהם, ערים ואושילנד”.
יוסי סדבון או רפי סער – “תושבים מכובדים”.
צביקה צרפתי או סדבון – “תושבים נכבדים”.
אופוזיציה או קואליציה – “ראשות העיר”.
צביקה צרפתי – “מודה לו על שירותו את העיר עד כה”.
סדבון – “מודה לו על שירותו את הציבור בעבר”.
יהודה בן חמו – “שילחם על זכאותו”.
ראש עיר – “שליחות מהמעלה הגבוהה ביותר”.
מירית שקד ברק – “מודה על תרומתה הציבורית”.
הדר לביא – “לא ראיתי אותה מעולם בישיבת מועצה”.
רוצה להיות – “ראש העיר”.
מפחיד אותי – “שום דבר”.
מרגיז  – “בזבוז זמן ושרלטנים”
מצחיק – “אילוף הסוררת לשייקספיר, והסרטים ארבינקה ושולטייס”.
מחליא  – “שקרנים ומעמידי פנים”.
טוקבקים – “ההייד פארק החדש”.
התלהמות ברשת – “צריך לברור את המוץ מין התבן”.
ישיבת מועצה – “חזות הדמוקרטיה בעיר”.
שיקום שכונות – “חובה מוסרית ממדרגה ראשונה”.
מדאיג – “רבע מיליארד חובות של העיר”.
לא יודעים עליך – “הקמתי ומנהל בית ספר למצוינות בהתנדבות מתוך אהבה לחינוך”.
בתי כנסת  – “מסורת ישראל”.
פספוס – “קורס טיס 109”.

 

תגובות