לא כל מדפסת מתאימה – כך תדעו מה לבחור

לפני שנבחר בדגם המדפסת המתאים לצרכים שלנו, עלינו להביא בחשבון כמה גורמים:

  1. האם ההדפסה צריכה להיות שחור לבן או בצבע?
  2. מהי כמות ההדפסה הדרושה באופן שוטף?
  3. האם נצטרך גם סורק / פקס / מכונת צילום ועוד?

שחור-לבן או צבעוני

לדוגמה, אם רוב ההדפסות שלכם יהיו עבור טקסטים כגון מסמכים, חשבוניות, דוחות, קבלות וכן הלאה – המדפסת הטובה ביותר עבורכם תהיה מדפסת לייזר שחור לבן. מדפסות מסוג זה גם מהירות יותר, גם איכות ההדפסה שלהן גבוהה יותר וגם עלות לכל הדפסה בודדת נמוכה יותר.

לעומת זאת, אם רוב ההדפסות שלכם דורשות צבע – מדפסת צבעונית בטכנולוגיית הזרקת דיו תהיה הבחירה הטובה ביותר. כך תוכלו לקבל תוצרים צבעוניים ברמת איכות גבוהה. חשוב לציין שקיימות גם מדפסות צבעוניות בטכנולוגיית לייזר או LED.

אומנם עלותה של כל מדפסת כזו הוא גבוה יותר בהשוואה להזרקת דיו, אך החיסכון כאן בא לידי ביטוי בטווח הארוך: עלות כל הדפסה בודדת נמוך משמעותית, ומהירות ההדפסה גבוהה יותר.

נפח וסוג העבודה

המדפסת צריכה להיות מותאמת לכמות העבודה הדרושה. חשבו מראש כמה דפים אתם צפויים להדפיס בכל חודש. יש מדפסות המתאימות לצרכים ביתיים לעומת צרכים משרדיים / עסקיים. החישוב כאן הוא פשוט – למרות שמדפסות עסקיות יעלו יותר, עלותה של כל הדפסה בודדת תהיה נמוכה יותר; לכן בטווח הארוך מדובר בחיסכון משמעותי לעסק.

אם המדפסת מיועדת לכמה משתמשים, רצוי לוודא שתרכשו מדפסת עם חיבור לרשת או אפילו מדפסת אלחוטית שלא דורשת חיבור פיזי. כמו כן כדאי מאוד שהמדפסת תאפשר בחירה של הדפסה דו צדדית – גם חיסכון בנייר וגם ידידותי יותר לסביבה.

רגיל או משולב

האם אתם צריכים מדפסת בלבד? או שהמכשיר צריך לספק תכונות נוספות כגון סריקה, צילום, פקס וכו’?

פער המחירים בין מדפסת רגילה למדפסת משולבת הוא לא גדול מאוד; לכן שווה לשקול להשקיע עוד כמה שקלים ולקבל מכשיר משולב שיכול לספק לכם הרבה יותר מאשר הדפסה בלבד.

 

הדפסה ממחשב או גם מהנייד

לעיתים קרובות נרצה לשלוח עבודות הדפסה / סריקה / צילום כאשר איננו נמצאים פיזית בעסק או בבית. במצב כזה שווה לרכוש מדפסת שמגיעה עם אפשרות להדפסה גם ממכשירים ניידים, ולא רק ממחשבים שולחניים.

מדפסות אחרות מגיעות עם אפליקציה מובנית, המציעה את כל האפשרויות תחת קורת גג אחת. אפליקציית iPrint & Scan של חברת Brother היא דוגמה מצוינת לממשק נוח, יעיל ומהיר היישר מהנייד.

=

=

דוגמה מהשטח – מדפסת MFC J480DW

דגם MFC J480DW הוא מדפסת הזרקת דיו צבעונית מבית Brother, המתאימה לשימוש ביתי בגודל הדפסה סטנדרטי של A4. מדפסת אישית מושלמת גם לסטודנטים, המותאמת במיוחד לסביבת עבודה ביתית.

 

מדפסת MFC J480DW היא קטנה ובעלת עיצוב חדשני וקומפקטי, עם מסך תצוגה רחב וצבעוני בטכנולוגיית LCD. בנוסף החיבור למדפסת הוא אלחוטי, כך שאין צורך להסתבך עם כבלים לסוגיהם, וכמובן שלא חייבים להציב את המדפסת קרוב למחשב. אפשר לשלוח הדפסה וסריקה גם מהסמארטפון, לא משנה היכן אתם נמצאים.

 

גם החלפת ראשי הדיו קלה ופשוטה בדגם MFC J480DW. ראשי הדיו מגיעים בגדלים קטנים או גדולים, שניתן לבחור ביניהם לפי עומס העבודה הצפוי – ועל ידי כך להוזיל את עלות כל הדפסה באופן משמעותי. בנוסף מדובר במדפסת משולבת, הכוללת גם סורק צבעוני, מכונת צילום ומכשיר פקס.

 

תכונה חשובה נוספת היא יכולתה של המדפסת להדפיס בצורה דו צדדית, כך שניתן גם לחסוך בנייר ולשמור יותר על איכות הסביבה (לעומת הדפסה חד צדדית פחות חסכונית).

 

 

 

תגובות