“אני בהחלט מאמין שההתחזקות של הליכוד תבוא לידי ביטוי בגידול משמעותי בכוחנו הפוליטי וכך נוכל להשפיע אפילו יותר”

ראיון מיוחד ובלעדי, לאתר , עם מועמד הליכוד, למועצת העיר, אורן כהן. כהן, ידוע ביושרו והגינותו, ואהוד בקרב סניף הליכוד ובקשר חם עם רוב חברי מועצת העיר. איש נעים הליכות וקשוב לציבור.

=

אורן כהן עם ביבי נתניהו

=

כהן, נשוי לטלי ואב לשלוש בנות. הגדולה, עדן, משתחררת בימים אלו מצה”ל ולומדת כסטודנטית שנה שנייה בלימודי משאבי אנוש. אופק תלמידת תיכון רבין וסתיו תלמידת בי”ס היסודי גולדה.

בעל תואר ראשון – כלכלה וניהול וכן דיפלומה כטכנאי אלקטרוניקה. “גאה במשפחתי ושמח בחלקי זה”. רב סרן (מיל.) מיחידות שדה לוחמות. משמש כמשנה לראש העיר בהתנדבות מלאה וכן כמנהל בחברה מסחרית. “זו הקדנציה השלישית שבה אני מתמודד בראש רשימת הליכוד ומבקש את תמיכת הציבור בליכוד. כידוע הבחירה היא בשני פתקים – פתק אחד לליכוד ובפתק השני ראש עיר מבין המתמודדים”.

מאת: אירית מרק

=

 

אורן כהן עם רעייתו טלי והבנות

=

אורן, מהן לדעתך, הבעיות המרכזיות שכפר סבא מתמודדת איתן כיום?

“כפר סבא מתפתחת לאורך השנים בצורה טובה מאד ויש לנו על מה להתגאות וגם מה לשפר ולעשות. בשנתיים האחרונות העיר חוותה משבר גדול שהשפיע בראש ובראשונה בתחושה של הציבור. הדבר החשוב ביותר בעת הזו היא לבחור את המנהיגות שתוביל את העיר לקראת העתיד. האתגרים המצויים הנם גדולים בכל התחומים – תחבורה, חינוך, ספורט, איכות הסביבה ועוד. מנהיגות בעלת יכולות עשייה בצד חיבור לשלטון המרכזי יכולה להוביל את כפר סבא לעתיד מצוין”.

מה יש בך שאין מועמדים אחרים?

“למעלה מעשרים שנים שאני פועל בנחישות ובאהבה למען הקהילה. אני עושה זאת בהתנדבות מלאה ובתחושת שליחות. כל מי שמכיר אותי יודע שאני פועל ביושרה ובשקיפות. אני יודע לחבר ולרתום אנשים לעשייה חיובית וערכית. דלתי פתוחה בכל עת ובכל שעה לכל אחד ואחת. בעיקר אני מתמלא כאשר אני מצליח לסייע לאלו שקשה להם, לאלו שידם איננה משגת”.

מה עשית בעשור האחרון לטובת העיר?

“בעשר השנים האחרונות נבחרתי פעמיים למועצת העיר כראש רשימת הליכוד ואני המשנה לראש העיר. ידעתי להיות גשר בין התושבים למשרדי הממשלה ועשינו פרויקטים מדהימים כמו הבאת קייטנות המדע לעיר, חיזוק מרכזי הצעירים ועוד. אני גאה להיות יו”ר גלי השרון ולהצעיד את הקאנטרי כמרכז פנאי מוביל במחירים מאד נמוכים ביחס למקבילים. בזמן הקרוב נוביל שיפוץ משמעותי כולל מגלשות חדשות ונשפר את החוויה הצפויה לתושבים. אני פעיל מאד בוועדות השונות שאני חבר בהם לרבות ועדת הכספים, שרק לאחרונה השגתי תקציב משמעותי לשכונת עליה ושדרגנו את הגן המרכזי בשכונה לשביעות רצון התושבים. מנעתי בעמידה איתנה ולא בקלות את עליית הארנונה מעבר לשיעור האוטומטי שמחייב משרד הפנים וזאת בניגוד לרשויות רבות שכן העלו. אני גאה בעמידתי לשמירת הסטטוס קוו – יש בעיר דתיים וחילונים ועלינו לשמור על מרקם היחסים ביניהם. מעל הכל אני גאה שתושבים רבים באים אליי כדי לקבל סיוע, תמיכה או כל דבר שיכלתי להעניק”.

אלו אג’נדות חברתיות בכוונתך לקדם?

“בכל החלטה עלינו תמיד להביט בפניהם ובעיניהם של אלו שקשה להם. יש בעיר מספר שכונות שזקוקות לתיקון ושיפור שיבוא לידי ביטוי בתקצוב נוסף. הדבר צריך לבוא בכל תחומי הפעילות – חינוך, תרבות, איכות סביבה ועוד. אשמח להמשיך לעמוד לצידם של כל אלו גם בעתיד”.

מה דעתך על מועצת העיר היוצאת?

“בסך הכל מי שבא לעבוד למען התושבים, עושה זאת מתוך כוונה טובה ורצון טוב. בחלק גדול מהמקרים גם בהתנדבות. זה ראוי להערכה. מועצת העיר היוצאת התמודדה בצורה טובה עם האתגרים וגם אם יש מה לתקן ולשפר הרי שזה לא מאוחר”. 

מה הסיכוי שלך לדעתך ?

“אני מסתובב הרבה ואני מקבל רוח גבית גדולה. אני חושב שגם הציבור וגם המתמודדים מבינים שצריך גשר למשרדי הממשלה וכראש רשימת הליכוד אני אוכל להמשיך להיות כזה. זה חשוב מאד לעיר. אני בהחלט מאמין שההתחזקות של הליכוד תבוא לידי ביטוי בגידול משמעותי בכוחנו הפוליטי וכך נוכל להשפיע אפילו יותר”.

מה בדעתך לקדם בקדנציה הבאה ?

“בראש ובראשונה אדאג להשבחת הקשר עם כל משרדי הממשלה כדי שלתושבים יהיה יותר. יותר בכל התחומים. כמובן שארצה להמשיך לדאוג לאוכלוסיות המוחלשות. כמי שגדל במחלקת הנוער של הפועל כפר סבא ולימים אף נשא בתפקיד מ”מ יו”ר אגודת הפועל כפר סבא, אבקש להיות מחזיק תיק הספורט ולקדם את הספורט לגבהים ופסגות גבוהים יותר. זה חשוב לכולנו כחברה ויש לי את הניסיון הרלוונטי”.

האם אתה בעד פתיחת עסקים בשבת?

התשובה היא תמצית אמונתי – סטטוס קוו. היום חיים זה לצד זה בהרמוניה חילונים, דתיים ומסורתיים. גם היום יש עסקים פתוחים בשבת כמו מתחמי אוכל ועסקים בשולי העיר לצד אלו שסגורים. לא צריך לתקן את מה שלא נשבר. בקדנציה הקודמת היה חשש נוכח ההתעצמות של מר”צ שהמרקם ייסדק ועמדתי כחומה בצורה ובמבט לאחור בהצלחה, כנגד שבירה של הסטטוס קוו.

איך אתה מגדיר את עצמך? חילוני? מסורתי?

“אני אדם שהמסורת קרובה ללבו. איש איש באמונתו יחיה”.

תחבורה ציבורית בשבת?

“אין צורך להוסיף על מה שיש”.

עמדתך לגבי מהיר לעיר?

“ברור שהתשתית התחבורתית לא מספקת היום ובוודאי לא תספיק בעתיד והפתרון חייב להיות באמצעות שדרוג התחבורה הציבורית והנגשתה. בתוך כך המהיר לעיר הוא פתרון סביר שיש לבצע בו התאמות. יש צורך לשדרג מאד את רחוב ויצמן, מה שיעצים וינגיש את הציבור גם לתחבורה וגם לעסקים שלאורך רחוב ויצמן. צריך לעודד את הציבור לשימוש בתחבורה הציבורית ולשפר את חווית השימוש בה”.

אתה רואה עצמך מנהיג?

“אני מאמין שמנהיג לא זקוק לתת לעצמו ציונים. יעידו האחרים”.

כמה כסף אתה הולך להוציא על הבחירות?

“הליכוד לא יוציא אגורה שחוקה מעבר לתקציב שקיבלנו שהוא קרוב לתקציב המתקבל מכספי מימון המפלגות. בתקציב הצנוע הזה נגדיל את כוחנו באופן משמעותי כי אני מאמין באנשים ואני רואה את הרוח הגבית המגיעה אלינו”.

איך אתה מתייחס לטוקבקים וארס ברשת ?

“צריך להוציא את הטוב ביותר מהפלטפורמה של הרשתות החברתיות. לצערי יש המותחים את הגבולות המותרים ואני מקווה שנדע להתמודד עם הארס כחברה”.

היה משהו שפגע בך במיוחד ?

“כאשר אני נחשף מעת לעת בשקרים והונאה אז אני מזדעק. אמרתי דברים נוקבים בכנס של התנועה לאיכות השלטון. הדברים הדהדו והיוו צומת משמעותית בכל מערכת הבחירות הזו”.

עם איזה מתמודד לראשות הקשר שלך יותר חם?

“כמעט עם כולם אני בקשר מצוין ואשמח לשתף פעולה מיד אחרי הבחירות. בקדנציה הנוכחית נהניתי לשתף פעולה עם צביקה צרפתי וגם עם איתן צנעני היה לי חיבור טוב. אני מאד אוהב את שמעון פרץ ומשפחתו המדהימה. יותר מאשמח עם השלושה יהיו בקדנציה הבאה – זה חשוב לי ולעיר”.

כמה קדנציות בכוונתך לכהן?

“עמירם מילר ממפלגת העבודה כיהן עד כה שמונה קדנציות. מנחם בגין ז”ל התמודד שמונה פעמים עד שנבחר לראשות הממשלה. אלו דוגמאות טובות עבורי. אעשה למען הציבור כל עוד אוכל וכל עוד הציבור ימשיך לרצות”.

האם אתה בעד פתיחת ועדות התכנון והבנייה לציבור?

“ועדות התכנון והבנייה בכל מקום בכל רשות הן פתח להרבה דברים טובים והרבה דברים לא טובים שקורים לרשויות, והמדינה צריכה לעשות חשיבה באשר לכל תהליכי הבנייה. ההחלטות בוודאי אמורות שקופות”.

פתיחת היכל התרבות בשבת ?

“במוצאי שבת. זה בילוי מצוין”

מה דעתך על ריבוי קניונים, או מבנים גדולים שלעיתים הופכים לעזובות?

“העיר צריכה לדאוג לוויסות נכון של צרכיו ורצונותיו של הציבור. חשוב לדאוג גם לעסקים הקטנים”.

האם לדעתך צריך להגדיל את התקציב המנווט לחינוך בעיר ?

“חשוב שהעיר תהיה מובילה בחינוך. זה לב לבם המפעם של תושבי כפר סבא. צריך להקטין את מספר התלמידים לכתה, לשפר את מתקני הלימוד ולהתאים עצמם לעתיד לבוא. יש להפוך את כפר סבא לעיר אוניברסיטאית, לטפח מצוינות אבל לדאוג לאלו המתקשים. יש לחזק את החינוך לערכים ולהתנדבות”.

מה בנוגע לשכונות ?

“יש הרבה מה לשפר, לתקצב ולחזק. אשמח להיות שם ולסייע בכל שלאל ידי. יש בי רצון טוב לשם כך”.

לסיום, מה אתה מאחל לעצמך ?

“באופן אישי מאחל לעצמי בריאות איתנה ושתמיד יהיה לי הכח והרצון לפעול למען הקהילה. בהזדמנות זו אודה למשפחתי שמוכנה לקבל את ההקרבה לשם השליחות הזו”.

מה תאחל לתושבי העיר ?

“אנו נמצאים בצומת חשובה בעיר בעיתוי משמעותי. ההצבעה היא בשני פתקים. חשוב שתיבחר מועצת עיר טובה ואשמח לקבל את אמון הציבור ואת התמיכה ברשימת הליכוד והאותיות מ.ח.ל. חשוב שייבחר ראש עיר מצוין ויחד נדע להעניק לתושבי העיר עתיד טוב יותר. אני מאחל לכפר סבא שתהיה דגל מוביל ועמוד אש בראש המחנה של כל תושבי האזור”.

=============

אסוציאציות בקטנה  -  הפנינו למועמד למועצת העיר, אורן כהן, מספר אסוציאציות לתשובה בשליפה והנה תשובותיו לפניכם

 

שונא – ….שקרנים

אוהב – לעשות למען הכלל

השכונות הירוקות – תוספת מרעננת

קניון ג’ או קניון הירוקה = מרכזי בילוי וקניה מוצלחים

יוסי סדבון או רפי סער – שניהם מעולים.

צביקה צרפתי או יובל לוי – צביקה צרפתי

אופוזיציה או קואליציה – קואליציה. משם אפשר להשפיע

צביקה צרפתי – עבדתי איתו בשיתוף פעולה מוצלח.

סדבון – שמח שהצטרף לזירה הציבורית.

יובל לוי – כסף והרבה.

יהודה בן חמו – מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. הלוואי וכל ההאשמות יתבררו כלא נכונות ונתעורר מחלום רע.

ראש עיר – הצומת המרכזית לקבלת החלטות קריטיות לעתיד העיר.

מירית שקד ברק – נחושה

הדר לביא – כח עולה

מנשה אליאס – נהניתי לעבוד איתו כחבר מועצת עיר בשעתו

איתן צנעני – שיתוף פעולה מוצלח

רוצה להיות – מחזיק תיק הספורט בקדנציה הקרובה

מפחיד אותי – משתדל לא לפחד

מרגיז  – אנשים רעי לב

מצחיק – הגשש החיוור, אדיר מילר ושחר חסון.

מחליא  – אני אדם בריא בדרך כלל

טוקבקים -דבר טוב אם הם באים לעשות טוב

התלהמות ברשת – לצערי זה חלק מהמחיר שאנו משלמים

ישיבת מועצה – חשוב שההחלטות יהיו בשקיפות וייטיבו עם העיר

שיקום שכונות – מושג מן העבר אבל יש הרבה מה לעשות גם היום

מדאיג – שהעיר תעשה בחירה לא נכונה חלילה

דת – אני אדם שהמסורת קרובה לליבו. יש לי חברים דתיים וחילונים וטוב שכך

לא יודעים עליך – שתפקידי המשמעותי הראשון למען הכלל היה יו”ר מועצת התלמידים של בית הספר גורדון בעיר בו למדתי עם המנהל שמעון קימלפלד ז”ל אותו אהבתי מאד.

בתי כנסת  – נהנה להגיע בעיקר בחגים ולראות את המסורת היהודית ותחושת האחדות

פספוס – לא צריך להתעכב על זה ומשתדל לא להביט לאחור.

==================================================================

תגובות