למה תפילין עולים כל כך יקר?

בס”ד

למה תפילין עולים כל כך יקר?

מזל טוב, הבן הגיע לגיל מצוות. מכינים את כל המשפחה, הבן מתחיל ללמוד לקרוא בתורה ואתה ואישתך היקרה צריכים להתארגן על טקס הבר מצווה והשבת חתן. אז הולכים לקנות בגדים לילד ולכל המשפחה, סוגרים קייטרינג, אולם, ונכון צריכים גם לקנות תפילין וטלית לנער המתבגר.

מתחילים לברר עם השכנים, ונזכרים מאיפה קנינו לבן הגדול את הסט שלו, ומתחילים להבין שההוצאה לא קטנה בכלל. אבל מה לעשות צריך לקנות לילד תפילין. לא נורא, שיהיה רק בשמחות.

תפילין איכותיות נשמרות לזמן רב יותר. נקודה

כעת, משהסכמנו כי מחיר תפילין אינו זול, כדאי להבין קצת בסוגי התפילין – חומרים, כשרויות ואורך זמן. זאת כדי שנוכל לקבל תמורה הגונה בעבור הסכום שנשלם. אז קצת כדי לפתוח לכם את האוזניים ולהכיר לכם את העולם, נפרט אודות הסוגים השונים של תפילין.

באופן כללי ניתן לומר שיש שני סוגי תפילין: תפילין בהמה גסה ותפילין בהמה דקה. במהות, תפילין בהמה גסה נחשבים יותר איכותיים מתפילין בהמה גסה כיוון והם עשויים מפר אשר מעבדים אותו זמן רב יותר והם נשמרים לתקופה ארוכה מאוד בחיים. גם תפילין בהמה דקה מאוד איכותיות, אך עורם יותר דק מעור בהמה גסה ולכן הם נשמרים פחות מאשר התפילין המסיביות יותר.

בנוסף יש תפילין עבודת יד ותפילין יצור מכונה, כמו כל דבר בחיים, מה שנעשה בעבודת יד עולה יקר יותר, ובהרבה. מכיוון וזמן העבודה רב יותר, ונעשה אחד אחד אך זה הרבה יותר איכותי ממה שנעשה במכונה וכמובן שישמר לזמן ארוך יותר.

עוד אלמנט שכדאי לקחת בחשבון זה את רצועות התפילין, ככל שהן יותר מעובדות, וצבועות בשחור משני הצדדים כך איכותם גבוהה יותר.

 

מאגר pixabay

 

מחיר תפילין ממוצע נע בין 2,500 ל-4,200 שקלים לפחות – אבל אל תחסכו.

יש דברים שלא חוסכים בהם ולא מנסים לצמצם הוצאות: רכב, בית, מזגנים ואפשר גם להכניס תפילין. יש מוצרים שעדיף לשלם קצת יותר אבל רק פעם אחת. לחסוך קצת עכשיו ולשלם הרבה בעתיד: זה בדיוק קורה למי שחוסך בכל הרשימה שציינתי למעלה.

תפילין ממוצעות אמורות לעלות בסדר גודל של 2,500 ₪, זה למי שלא רוצה להדר יותר מדי. כמובן שהמחירים נעים צפונה יותר ומי שרוצה להדר יותר ולקנות כשרות ואיכות ישלם בין 1,000 ₪ ל-2,000 ₪ יותר בשביל התענוג הזה. כמובן לא לשכוח שתפילין זה רק אחד מתוך כמה דברים שצריך לקנות לחתן כמו תפילין, כיפה, סידור וכיסויים. כמו שלא מומלץ לחסוך גם אסור להתפזר יותר מדי עם הבזבוזים כיוון ויש עוד המון הוצאות נלוות לאירוע.

אז שיהיה במזל טוב!

אבא ואימא סיימתם את הכול? אפשר להתחיל באירוע? אל תשכחו לסגור אולם, להקה, צלם ושיהיה אוכל טוב. ממליץ בחום לעלות לירושלים ולעשות את העלייה לתורה ביום שני או חמישי. מזל טוב!

 

 

תגובות