כישורים שכדאי לחדד בשביל להצליח בתור איש עסקים

ישנם אנשי עסקים שלמדו בפקולטות היוקרתיות ביותר למנהל עסקים. מאידך, יש גם אנשי עסקים דגולים שאפילו לא סיימו אוניברסיטה. יש אנשי עסקים שהפכו למטאורים עסקיים עוד לפני שמלאו להם עשרים שנה ויש כאלה שלקח להם יותר זמן בכדי להבשיל להגיע לרמות הגבוהות של עסקים והצלחה. אך מה שתמיד נכון – כל איש עסקים מוצלח חייב להיות בעל כישורים מסוימים שיובילו אותו למעלה.

מחדדים ולומדים על ניתוח פיננסי

נדירים הם אנשי העסקים שאין להם את הדרייב לעשיית כסף. מעטים עוד יותר הם אנשי עסקים שלא מקדישים מאמץ לפתח את הכישורים הסובבים סביב הנושא הכספי והפיננסי. אפשר לדבר שעות על כישורי משא ומתן,  לימוד אנגלית עסקית או חוש יזמי והכל יהיה נכון, אבל בלי יכולת ניתוח פיננסית חדה, אי אפשר להגיע רחוק בעסקים. יכולת ניתוח פיננסי אומרת שצריך להשקיע בהבנה של כל מושגי המפתח של הכלכלה המודרנית וגם ביכולת ניתוח של דוחות כספיים. עוד כדאי להבין מה אומרים גרפים כלכליים שונים, איך מבצעים ניתוחי כדאיות, כיצד קוראים דוח רווח והפסד. אנשי עסקים מוצלחים יבינו גם יותר מאשר דבר או שניים בתזרים מזומנים והיוון הכנסות עתידיות, חשבונאות, אשראי ותמחיר.

רהיטות וניסוח

איש עסקים שחושב שמספרים, כסף ודוחות כספיים, לימוד אנגלית עסקית ויכולת ניהול משא ומתן מספיקים, טועה ובגדול. אף איש עסקים, מוצלח ככל שיהיה, לא יגיע רחוק בלי לרתום מאחוריו או לידו אנשים מוכשרים. איש עסקים שרוצה להיות גם מנהל ומנהיג או שצריך לייצר שיתופי פעולה עסקיים ויזמיים חייב להיות מוצלח בהתנסחות וברהיטות. חשוב לדעת לסחוף אנשים באמצעות מילים. חשוב לדעת לדבר באופן מעורר אמון ולא יזיק גם מעט להט. אולי תתפלאו לגלות שהרבה מאוד אנשי עסקים ומנהלים משפרים כישורים מולדים על ידי קורסים לעמידה בפני קהל, נשיאת נאומים, שיפור שפת הגוף וכיוצא בזה. ואם האנגלית שלכם לא משהו, כדאי להשקיע מאמץ ולשפר אותה. זה יועיל גם בעסקים אך לא רק בהם. אם נרשמים ללימודים אקדמאים, הכנה למבחן אמיר תסייע לכם לצורך הלימודים וגם בעסקים.

גמישות מחשבתית

איש עסקים שרוצה לעשות עסקים בארצות הברית ירוויח לא מעט אם יצטרף לקורס לימוד אנגלית עסקית. מי שרוצה לעשות עסקים במזרח הרחוק, טוב יעשה אם ישקיע בלימודי שפות המזרח ותרבות המזרח. אבל מלבד השפה שבה משתמשים לעשיית עסקים, חשוב כי לאיש העסקים השאפתני יהיו בארגז הכלים האישי גם גמישות מחשבתית ויצירתיות. בעולם העסקי הנוכחי, אף אחד לא מגיע רחוק בעסקים אם הוא חושב בשבלונות ואם הוא לוקה בקיבעון מחשבתי. לא רק בהייטק חשובה היצירתיות והיכולת לחשוב מחוץ לקופסה. אפילו מעוזי השמרנות של העבר, למשל הבנקים וחברות הביטוח, מעדיפים בכירים יצירתיים. בעסקים, גמישות מחשבתית היא זו שמבדילה בין מנצחים לבין מפסידים.

ניהול רשת קשרים

איש עסקים עובד עם כסף ועם אנשים. חשוב לזכור את הפן האנושי והחברתי משום שאף עסק לא פועל בחלל ריק. חשוב להתמיד בניהול רשת קשרים אישית, מה שנקרא בעגה המקצועית “נטוורקינג”.

זמן שווה כסף, שווה להיות יעילים

כלל בסיס למדי בעסקים גורס כי “זמן שווה כסף”. למעשה, ככל שאיש העסקים מוצלח יותר, כך זמנו שווה יותר. על כן, חשוב מאוד לטפח את היעילות והאפקטיביות האישית. חשוב מאוד ללמוד כמה שיותר מהר להפריד בין העיקר לבין הטפל. מי שמנהל עסקים בחברה גדולה ונושא גם בתפקידי ניהול, ייטיב להצליח אם יידע לבזר סמכויות ואם יבחר את האנשים הנכונים שיעבדו תחתיו. זה מאפשר לו להתרכז בעיקר – ניהול ועשיית עסקים, הגדלת הרווחים וטוויית קשרים עסקיים. מי שמתקשה בניהול זמן יכול להיעזר באפליקציות ניהול זמן או אימון אישי ליעילות ואפקטיביות.  

 

 

תגובות