החברה הכלכלית ועיריית כפר סבא בצעד חסר תקדים יציעו לגני הילדים הפרטיים ייעוץ מקצועי בתחומים: בטיחות, ליווי פדגוגי והנחייה מקצועית 
לראשונה בישראל: תו איכות לגני הילדים הפרטיים
מיזם חינוכי חדש יקבע סטנדרט מקצועי לגני הילדים הפרטיים שאינם מפוקחים כיום – ההורים יוכלו להיכנס לאתר ייעודי ולבדוק האם הגן של ילדיהם עומד בתנאי הסף ואף מעבר…  
לראשונה בישראל החברה הכלכלית בשיתוף אגף החינוך בעיריית כפר סבא משיקות תו איכות ארצי לגני הילדים הפרטיים (גילאי 0-3) – “רף-טף“. המיזם יכלול אתר ייעודי שמיועד להורי הילדים, ובו יופיעו כלל הגנים הפרטיים החברים במיזם. בהקלקה על הגן הנבחר יוכלו ההורים לצפות בתעודה שיוצרה במיוחד עבורו ובו מידע חיוני על הגן: מספר הילדים, כמות אנשי הצוות, שטח במ”ר, חנייה בקרבת מקום, היבטי בטיחות ועוד. לכל גן יינתן ליווי מקצועי וחוות דעת בלתי תלויה ופירוט של כלל הפעילות שקיבל במסגרת תו האיכות. התוכנית שהושקה לאחרונה כבר החלה בשלב פיילוט עם 12 גנים פרטיים שנבחנים להצטרפות למיזם.
גני הילדים שיצטרפו לתוכנית יקבלו ייעוץ וליווי מקצועי בבטיחות, פדגוגיה חינוכית והנחייה מקצועית של הגננות. נכון להיום, לגני הילדים הפרטיים בארץ אין גוף רגולטורי המלווה ומכוון את צוותי הגנים, ונותן תוקף להיבטים רבים שמלווים את ההורים בבחירת גן מתאים לילדיהם. מציאות זו יצרה בשנים האחרונות שלל תופעות שליליות שנבעו מהעדר סטנדרט קבוע ופיקוח מקצועי. החזון של “רף טף” הוא להעלות את הרף הפדגוגי בגני הילדיםהפרטיים, דרך פיקוח מקצועי שקוף ויצירת קהילה עירונית של צוותי הגנים ללמידה משותפת.
השירות החדש כולל חברות במועדון “רף-טף”, יצירת קהילה עירונית של צוותי הגנים ללמידה ופיתוח מקצועי ושיווק העסק באתר ייעודי שהוקם במיוחד. את מיזם “רף-טף” מלווים צוות מומחים בתחום הגיל הרך, ביניהם: סופי אלעד– ניהלה והקימה את רשת המעונות “התחלה חכמה” של רשת המתנ”סים המונה עשרות גנים ברחבי הארץ, ניהלה את הקמתה של “ילדות בכפר” ויועצת בכירה בנושא הגיל הרך,איילת שורר ממלוק– מנחה מקצועית בעלת תואר שני עם התמחות בגיל הרך מטעם האוניברסיטה העברית, חדווה ילינק– מדריכה פדגוגית בעלת תואר ראשון בריפוי בעיסוק ותואר שני בהתפתחות הילד ומאיר אביקר– מומחה בטיחות לגיל הרך ולגנים.
אלעד קנדל מנכ״ל החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא: “רף-טף” הוא אחד המיזמים החשובים שפתחנו במהלך השנים האחרונות. אנו רואים לאורך השנים שהרגולטור מנסה למצוא מסגרות וחוקים נכונים על מנת להבטיח את שלומם של הילדים. החברה הכלכלית הקימה את רשת המעונות “ילדות בכפר”, ומתוך כך בניסיון הנצבר, פועלת החברה על מנת להשפיע במתחם הארצי. החיבור החשוב במיזם זה הוא שיתוף הפעולה עם הגנים שהם למעשה עסקים פרטיים שפועלים בשטחי הערים ומעניקים שירות לתושבים. העבודה המשותפת יוצרת שיח ואנו בטוחים שבתוך זמן קצר כל הגנים הפרטיים בישראל יפעלו על פי הרף אשר מיזם זה מייצר. אני מאמין שבעתיד הקרוב כל הורה שיבוא לרשום את ילדיו לגן חדש יחפש את תו האיכות של “רף-טף״.

תגובות