צריכים לכרות עץ בכפר סבא? אתם חייבים לקרוא את הכתבה הזאת

כריתת עצים היא לא פעולה מבורכת אבל מה לעשות שכשלעתים נוצרים מצבים שבהם אין ממש ברירה… למען האמת, יש מה לעשות ובדרך כלל יותר מדבר אחד. הכירו את המדריך לכריתת עצים בכפר סבא שימנע מכם הסתבכות עם החוק ואולי יאפשר לכם להתגבר על המכשול מבלי לכרות את העץ.

אז על מה המהומה אתם בוודאי שואלים. מה כבר יכול להיות כל כך מסובך בכריתה של עץ בחצר הבית הפרטי שלי… זוהי תהייה טבעית שכל מי שצריך לכרות עץ בחצר עשוי להיתקל בה אך לפי החוק במדינת ישראל, חל איסור לכרות עצים בוגרים.

כדי להבין מה מותר ומה אסור צריך ללכת אחורה עד לשנת 2008 עת חוקק החוק שבא להגן על עצים מפני כריתה ומבלי לחפור בסעיפים משפטיים, נספר לכם בקצרה שככלל אסור לכרות עצים אלא אם התקבל לכך אישור מפקיד היערות האזורי.

מדובר בחוק מאוד יעיל שנאכף באופן לא רע בכלל והעדות לכך למי שמעוניין לקרוא עובדות היא המציאות שבה מדינת ישראל נחשבת לאחת המדינות הבודדות בעולם שבה מספר העצים נמצא בגידול מספרי בעשורים האחרונים.

צריכים לכרות עץ ? נקטו בצעדים הבאים

אז לאחר שהבנו שלא ניתן לכרות עץ כך סתם, נשאלת השאלה מה עליכם לעשות אם בכל זאת עולה הצורך לכרות עץ. התשובה היא מספר צעדים הכוללים תשלום אגרה והגשת בקשה אל פקיד היערות בכפר סבא. רק לאחר עיון בבקשה וקבלת אישור, תוכלו להזמין כורת עצים שיבצע עבורכם את העבודה.

עדיין רוצים לכרות האת העץ? שקלו את החלופות הבאות

אנחנו מבינים שכשמדובר בעצים המהווים סכנה או בכאלה שמונעים מכם לפתח את החצר הפרטית, אין הרבה ברירות אך תתפלאו לשמוע כמה אנשים נסוגים לאחור כשהם מבינים שכריתת עצים היא פעולה מעט מורכבת. אותם אנשים מוצאים לעתים חלופות מאוד יעילות, מהירות ואפילו הרבה יותר זולות שמאפשרות להם לנהוג על פי החוק מצד אחד ולהמשיך וליהנות מהעצים שלהם מצד שני.

גיזום עצים – החלופה הטובה ביותר לכריתת עצים

מי לא רוצה אופציה מהירה וזולה יותר? רוב האנשים שאני מכיר פשוט יקפצו על המציאה וגיזום עצים עם גוזם מקצועי היא בדיוק האפשרות הזאת, במיוחד כאשר מדובר בבעיות שאפשר לפתור בדרך ידידותית.

דוגמאות נפוצות למקרים שבהם עדיף לכם לגזום את העץ יהיו ענפים שמסכנים את הסביבה, עץ שצומך באופן לא מבוקר ומפריע למבנים או קווי מתח סמוכים ואפילו במקרים של קינון אורחים בלתי רצויים כמו עטלפים ויונים.

יחד עם זאת, כפי שהדגשנו, צריך לבחור בבעל מקצוע מיומן שהוסמך על ידי משרד העבודה ואשר נוהג על פי כל כללי הזהירות הנדרשים לרבות הימצאות של ביטוח מתאים.

העתקת עצים – פשוט להעביר עץ ממקום למקום

האופן הכי טוב להמחיש לכם מתי וכמה טוב שירות העתקת עצים היא לתת לכם דוגמה המבוססת על מקרים אמתיים. הכירו את משה שרכש בית פרטי בכפר סבא שבו נטוע עץ זית עתיק – עוד מהתקופה שמחירי הנדל”ן לא היו גבוהים. משה שלנו מעוניין לבנות בית חדש אך לשם כך עליו לכרות את העץ – לא כך? ממש לא.

כאו נכנס לתמונה שירות העתקת עצים שיכול לפתור את הבעיה כך שמצד אחד נוציא את העץ מהמקום שבו הוא מפריע ומצד שני נעביר אותו אל מקום אחר בחצר שבו הוא יכול להמשיך ולהתפתח ושנמשיך ליהנות מפריחתו.

אם להיות כנים, העתקת עצים מעט יותר מורכבת מאחר שגם לשם כך צריך להשיג אישור מאותו פקיד יערות שהכרנו בתחילת הכתבה ואם מוסיפים לזה את המחיר של בעל המקצוע שמעתיק את העץ מגיעים למצב שבו צריכים לשלם לעתים סכומים די גבוהים.

למרות כל אלה, בשורה התחתונה ואם משקללים את סכום ההעתקה לסכום הבנייה הכללי מתקבלת תמונה מאוד משתלמת.

עדיין צריכים לכרות את העץ? אם אין ברירה, תנהגו על פי לשון החוק ואם הצלחנו להאיר את עינכם ולמנוע כריתה של עץ – עשינו את שלנו.

תגובות