בעקבות עתירת אבגד לביהמ”ש: עיריית כפ”ס הסכימה לקבל את פתרון מתווה החניה שהציעה החברה לפרויקט מגורים

בשורה לדיירי רחוב טשרניחובסקי 13 ורחוב אנילביץ’ 17 בכפר סבא: העירייה והחברה היזמית אב-גד הגיעו להבנות לפתרון בעיית החניה שעיכבה פרויקטים של תמ”א (חיזוק מבנים) בבניינים שלהם

כזכור, מהנדסת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא עיכבה את קידום הפרויקטים של חברת  אב-גד לחיזוק שני הבניינים במסגרת תמ”א 38, בניגוד לסיכום בין הצדדים ולהחלטת הועדה המקומית. בעקבות כך כך עתרה אב-גד לבית המשפט המחוזי מרכז נגד הוועדה ומהנדסת העיר ענת צ’מבינסקי (באמצעות עו”ד מיכה גדרון) בטענה כי הוועדה מסרבת להוציא לחברה היתר בנייה ודורשת שאב-גד תוסיף 25 מקומות חניה, במקום 13 כפי שאישרה הוועדה המקומית בהחלטתה.

כיום יש לשני הבניינים 20 מקומות חניה עבור 32 דירות, ובבקשה להיתר בנייה ביקשו להוסיף 13 מקומות חניה, כך ש־22 מתוך ה־33 יהיו בעזרת מכפילי חניה. כך סוכם בין החברה לאדריכלית העיר דאז ומהנדסת העיר, שאף כתבה כי בשל הסמיכות לצומת ראשי ולציר תחבורה ניתן להסתפק ב־33 מקומות חניה. אב-גד טענה כי בקשתה החדשה של העירייה לתוספת חניות מעבר לסיכום הראשוני תחייב הקמת מתקן רובוטי שעלותו 150 אלף שקל לכל חניה, והוצאה כזו הופכת את הפרויקט לבלתי כלכלי.

לאחר עתירתה המנהלית של אב-גד לבית המשפט, הגיעה החברה עם העירייה להבנות לפיהן תשלם 350 אלף שקלים “כופר חניה” לרשות, ובכך תישא העירייה בהקמת החניות החסרות לפרויקט. בכך ניתן “אור ירוק” להמשך קידום הבניינים לרווחתם של תושבי שני הפרויקטים.

מנכ”ל אב-גד, ראם רצון, מסר בתגובה: “במשך שש שנים נלחמנו על הפרויקטים ברחוב טשרניחובסקי ואנילביץ’ מתוך ראיית טובתם של התושבים והחברה, ובפרט לאור כמיהת התושבים לשדרוג איכות חייהם לה האם ראויים בזכות. למרות כל הקשיים הלא צפויים מול הרשות המקומית, אני שמח כי אנו יכולים להביא עבור הדיירים את בשורת ההתחדשות העירונית”.

תגובות